• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

مرگ تلخ دختر ۱۵ ساله بخاطر تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت! + فیلم

  • کد خبر : 29429
  • 31 دسامبر 2020 - 11:05
مرگ دختر بخاطر قرصهای درمان جوش

دختر ۱۵ ساله ای بنام آیناز امید که گوینده رادیو در زاهدان نیز بود، بخاطر تجویز غلط قرصهای درمان جوش صورت، به کام مرگ فرورفت.

آیناز امید که گوینده برنامه کودک رادیو زاهدان بود چند هفته قبل برای درمان جوش‌های صورتش به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرد اما پس‌ از مصرف داروها به‌دلیل از بین رفتن کبدش جان باخت.

صدای آیناز با سلام کشدار و بلندش برای بچه های استان سیستان و بلوچستان صدای آشنایی بود که برای همیشه خاموش شد. بچه های این منطقه از سرزمین،خیلی وقت ها با ذوق کودکانه شان برنامه ستاره شو را از رادیو زاهدان گوش داده بودند و صدای آیناز امید ، برای لحظاتی به خاطرات آنها رنگ شعف پاشیده بود.

ماجرای مرگ دختر ۱۵ ساله بخاطر قرصهای درمان جوش

مادر آیناز امید که خود از گویندگان رادیو زاهدان است، بیان کرد: دخترم از چهار تا پنج سالگی در برنامه کودک همراه با خودم در رادیو اجرا می‌کرد و صدای وی برای کودکان استان سیستان و بلوچستان بسیار آشنا بود، دخترم در سنین بالاتر نیز برنامه نوجوان را به مدت چهار سال اجرا می‌کرد.

وی ادامه داد: دخترم هیچ مریضی نداشت و تنها از مدتی قبل پوستش جوش می‌زد. دخترم را نزد دکتر پوست بردیم، آیناز با خواهرش نزد دکتر رفته بود، خواهر آیناز به دلیل جوشهای صورت و بازو ، از دکتر خواسته بود که برای خواهرش “آزمایش کبد” بنویسد اما دکتر گفته بود “شما دکتر هستید یا من؟ من کار خودم را بهتر می‌دانم و این دو مقوله با هم فرق می‌کند!”

مادر آیناز امید افزود: دکتر برای دخترم قرص «پردنیزولون» و یک قرص دیگر را تجویز کرد و هر دو قرص دارای «کورتون» بود، ما نمی‌دانستیم کبد آیناز ضعیف بوده و برای کسی که کبدش ضعیف است، این قرص‌ها «سم» محسوب می‌شود.

مصرف هر دو دارو آسیب جدی به کبد رساند و بعد از دو هفته از مصرف آن حال آیناز وخیم شد.

جوش های صورت بلای جان آیناز امید شد  

مادر آیناز امید می‌گوید: دخترم حدود دو هفته قرصها را مصرف کرد، یک روز صبح هنگام بیداری از خواب‌، قدری خون داخل دهانش بود و من علتش را نمی‌دانستم، زیرا او بسیار سالم بود و حتی به خاطر سرماخوردگی نیز او را نزد دکتر نبرده بودم.

او در ادامه بیان کرد: من اداره بودم که به من گفتم فرزندم خون بالا آورده، یعنی شدت جراحات و صدماتی که این دکتر با ندانم‌کاری به فرزندم زد، زیاد بود؛ بعد از ظهر آن روز، آنقدر دخترم خون بالا آورده بود که به کما رفت! ضریب هوشی او پایین رفت و دیگر به هوش نیامد.

مادر این دختر ۱۵ ساله گفت: به همین راحتی بخاطر تجویز اشتباه قرصهای درمان جوش صورت، فرزندم را از دست دادم و دیگر صدای نازنین او را نمی‌شنوم؛ خیلی سخت است که قبول کنم دیگر او را نمی‌بینم.

شکایت از پزشک به خاطر مرگ آیناز امید

مادر آیناز در پایان گفت: «از پزشکی که داروها را تجویز کرده بود شکایت کردم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هم گفته است که این موضوع را پیگیری می کند. در بیمارستان پزشکان گفتند که کبد آیناز متلاشی شده صدمه شدیدی خورده بود. حتی گمان می کردند بدون اطلاع من دارویی مصرف کرده که من داروهای پوست او را به آنها نشان دادم و چند دکتر تائید کردند که صدمه کبد ناشی از مصرف آن دو قرص بوده است. می گفتند کبد ضعیف بوده و باید آزمایش گرفته می شد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.