• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا | برقراری حکومت نظامی در واشنگتن؛ ۴ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند

  • کد خبر : 29787
  • 07 ژانویه 2021 - 12:10
درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا

 منابع خبری از درگیری طرفداران دونالد ترامپ با پلیس آمریکا در مقابل کنگره این کشور و سپس ورود معترضان به داخل ساختمان کنگره خبر دادند. در پی تشدید این درگیری ها حکومت نظامی در واشنگتن برگزار شد.

 جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا و به هم‌ریختن وسایل این دفتر، مشغول خواندن اسناد و ایمیل‌های او هستند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با حضور در جمع حامیان خود سخنرانی کرده و به شدت از انتخابات این کشور انتقاد کرد.

ترامپ در واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفت «عقب ننشسته ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده ام!»
پس از به پایان رسیدن سخنرانی جنجالی ترامپ در مقابل کاخ سفید، پلیس و نیرو‌های امنیتی اطراف کنگره آمریکا در مقابله با طرفداران ترامپ با هم درگیر شدند و زد و خورد‌هایی بین آن‌ها به وجود آمد.
درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا

کشته شدن ۴ نفر در درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا

در پی هجوم طرفداران ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، تک تیرانداز‌ها روی پشت بام این ساختمان مستقر شدند. نیرو‌های امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند، منابع خبری جان باختن این هوادار ترامپ را تایید کرد.

رئیس‌ پلیس شهر «واشنگتن دی سی» اعلام کرد که در جریان درگیری طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پلیس آمریکا در اطراف کنگره دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

«رابرت کونتی» رئیس پلیس شهر واشنگتن دی سی در خصوص مرگ سه نفر دیگر در حوادث شب گذشته کنگره بیان کرد: «بعلاوه، سه مرگ دیگر امروز در اطراف منطقه کنگره گزارش شده است-یک زن و دو مرد- که در نتیجه شرایط اورژانسی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند».

برقراری حکومت نظامی در واشنگتن

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن نیز اعلام کرد که از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح فردا، قانون منع آمد‌وشد برقرار می‌کند. در این ساعت هیچکسی اجازه ندارد بیرون از منازل خود باشد.

یکی از سران مجلس سنای آمریکا نیز به شبکه ان‌بی‌سی گفت که سناتورها مصمم هستند تا زمان انجام‌شدن شمارش آراء الکترال، در کنگره بمانند.

«کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون گفت که گارد ملی آمریکا برای رسیدگی به وضعیت نابسامان در کنگره، به صورت کامل فعال شده است.

درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا

دستگیری ۳۰ نفر از طرفداران ترامپ

پلیس شهر واشنگتن دی سی می‌گوید ۳۰ نفر از افرادی که به ساختمان کنگره یورش برده بودند، دستگیر شدند. همچنین درپی درگیری طرفداران ترامپ با پلیس آمریکا ، ۱۳ نفر به دلیل جراحت‌های وارده در بیمارستان بستری شدند.

برقراری حکومت نظامی در واشنگتن

 ترامپ از معترضین خواست به خانه بازگردند!

ترامپ گفت: از درد و رنج شما مطلعم. ما انتخاباتی داشتیم که از ما دزدیده شد. ولی همین الان باید به خانه بروید. باید صلح داشته باشیم. نمی‌خواهیم کسی آسیب ببیند. برهه بسیار سختی است.

رد اعتراض به نتایج انتخابات در آریزونا

مجلس نمایندگان آمریکا نیز همچون سنا با ۳۰۳ رأی مخالف در مقابل ۱۲۱ رأی موافق اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا را رد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که مجلس نمایندگان هم‌اکنون به سناتور‌ها می‌پیوندد تا به ادامه رسمی کردن نتایج انتخابات ریایت جمهوری آمریکا ادامه دهند.

آغاز جلسه مشترک سنا برای تأیید پیروزی نهایی بایدن

پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات ایالت آریزونا مجلس نمایندگان و سنا آمریکا جلسه مشترک خود را برای تأیید نهایی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را آغاز کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.