• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
20

بورس را با این کتابها شروع کنید

  • کد خبر : 30186
  • 16 ژانویه 2021 - 17:20
بهترین کتاب یادگیری سرمایه گذاری بورس

در این مقاله از سایت دخالت بهترین کتاب ها برای یادگیری سرمایه گذاری در بورس را به شما معرفی می کنیم که کمک می کنند با آگاهی کامل، قدم در این بازار پر سود بگذارید.

سرمایه گذاری یکی از مهم ترین اصول اقتصادی است که همه افراد و روشهای موفق در ان حوزه، تاکید ویژه روی آن دارند. اگر می خواهید از نظر اقتصادی به قدرت برسید و پیشرفت کنید، باید بخشی از درآمدتان را در یک بازار مطمئن سرمایه گذاری کنید. اما این بازار مطمئن کجاست؟ ایرانی ها از قدیم، خرید طلا، ارز و زمین و مسکن را به عنوان یک سرمایه گذاری امن و سودآور مد نظر داشته اند. اخیرا خودرو هم به این بازار اضافه شده است اما هنوز آن قدر برای افراد مطمئن نبوده که فراگیر شود. اما یک بازار مطمئن، امن و قانونی که در سال جاری بسیار مورد توجه قرار گرفت، بورس است. امکان ندارد شما یا اطرافیانتان در این بازار سرمایه گذاری نکرده باشید.

بورس اگرچه جای خوبی و امنی برای سرمایه گذاری است، اما  نمی توان بدون دانش و مهارت وارد آن شد. سرمایه گذاری در بورس نیاز به سواد مالی خاصی دارد و اگر در این زمینه مهارت و اطلاعات کافی نداشته باشید، جز ضرر چیزی نصیبتان نخواهد شد. بسیاری از افراد در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و بسیاری هم دانش مورد نیاز را از طریق خواندن کتابهای مربوطه به دست می آورند.

بهترین کتاب ها برای یادگیری سرمایه گذاری در بورس

۱- سرمایه ‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد

این کتاب نوشته‌ پاول ملاژنوویچ است که به عنوان یک کارشناس و مشاور مالی، نویسنده بسیار خوبی نیز می باشد. ملاژنوویچ بیش از بیست سال در زمینه سرمایه ‌گذاری، تدریس و مشاوره بازار بورس فعالیت داشته ‌است. در بخش اول این کتاب، با مفاهیم اولیه برای شروع سرمایه ‌گذاری در بازار بورس آشنا شده و در بخش دوم، نکات مهم و کاربردی قبل از معامله را یاد می گیرید. سپس با چگونگی شناسایی سهم ‌های برنده آشنا می شوید و در بخش چهارم تکنیک‌ ها و استراتژی‌ های سرمایه‌ گذاری را فرا می گیرید. در نهایت، بخش آخر یا ده تایی ها، ۱۰ استراتژی سرمایه‌ گذاری موفق را به شما معرفی می کند.

بهترین کتاب یادگیری سرمایه گذاری بورس

۲- تحلیل تکنیکال بازار سرمایه جان مورفی

احتمالا نام کتاب تحلیل کاربردی جان مورفی را شنیده اید. این کتاب ترجمه های مختلفی دارد و می توانید یکی از آنها را برای خود انتخاب کنید. تحلیل تکنیکال حدود سه قرن قدمت دارد و استفاده از شاخص های تکنیکال و ترسیم نمودارهای تکنیکال را در آن مطالعه می کنید.

بهترین کتاب یادگیری سرمایه گذاری بورس

۳- تجزیه و تحلیل تکنیکال

یکی دیگر از بهترین کتاب ها برای یادگیری سرمایه گذاری در بورس ، تجزیه و تحلیل تکنیکال، اثر کلیفورد پیستول است. ویژگی مثبت این کتاب، بیان ساده و روان آن است به گونه ای که میتوانید به راحتی نکات مهم را برداشت کنید. تجزیه و تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. تحلیل تکنیکال در بازار بورس اوراق بهادار، بازار ارز و فارکس و نیز بازارهای بورس کالا کاربرد بسیار زیادی دارد.

بهترین کتاب یادگیری سرمایه گذاری بورس

۴- صفر تا صد سرمایه‌ گذاری در بورس

می رسیم به یک کتاب ایرانی در خصوص سرمایه گذاری در بورس، به نام صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس. این کتاب را حجت بهادری و نسیم کردستانی تالیف کرده اند و می توان آن را یکی از کامل ترین کتب در زمینه بورس و آموزش آن در کشورمان قلمداد کرد.

کتاب ایرانی سرمایه گذاری در بورس

۵- بورس باز

در کتاب بورس باز، سلمان امین به عنوان نویسنده، خاطره ای از خودش را تعریف کرده و به این ترتیب، بحث سرمایه گذاری در بورس را آغاز می کند. او در مورد ورود خودش به بازار بورس صحبت می کند و این که تمام تلاش هایش برای از دست ندادن سرمایه اش بی فایده بود و در نهایت، ضرر زیادی کرد. پس از این ماجرا، امین تصمیم گرفت راه های جدید را امتحان کرده و دانش خود را در مورد بورس و نحوه سرمایه گذاری موفق در آن افزایش دهد. سلمان امین، تجربه های خودش را  در این  کتاب به رشته تحریر درآورده تا یکی از بهترین کتاب های ایرانی با موضوع سرمایه گذاری در بازار بورس را ارائه دهد.

کتاب ایرانی سرمایه گذاری در بورس
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.