• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
29

iOS 14.4 استفاده از دوربین تقلبی بر روی آیفون ۱۲ را به کاربر اطلاع می‌دهد

  • کد خبر : 30433
  • 23 ژانویه 2021 - 15:34
iOS 14.4

iOS 14.4 قابلیت های جالبی برای آیفون ۱۲ دارد. یکی از هیجان انگیزترین مواردی که با استفاده از این سیستم عامل ارائه شده است، قدرت تشخیص دوربین غیر اصل نصب شده بر روی آیفون ۱۲ است. این موضوع به راحتی سد راه تعمیرات غیراصولی توسط افراد سودجو خواهد بود. در ادامه به بررسی حواشی مرتبط با قدرت تشخیص دوربین در نسخه ی جدید iOS می پردازیم.

نمایش ارورهای استفاده قطعات تقلبی در آیفون

یکی از امتیازات اصلی iOS 14.4، نمایش ارورهای مرتبط با استفاده از دوربین تقلبی می باشد. البته اولین بار نیست که یکی از نسخه های iOS قصد شناسایی اجزای تقلبی و غیر اصل آیفون را دارند. در زمان عرضه ‌ی آیفون ۱۱، اپل ویژگی جدیدی روی این گوشی‌ ها قرار داده بود که به بررسی اورجینال بودن صفحه ی نمایش گوشی آیفون ۱۱ می پرداخت. در حال حاضر این ویژگی پیشرفت کرده است و می تواند درک لازم برای تقلبی بودن دوربین را هم داشته باشد.

تعویض دوربین معیوب آیفون ۱۲ با خیالی آسوده

به‌ گزارش سایت ۹to5mac، اپل در نسخه‌ ی آزمایشی iOS 14.4 بر روی ویژگی جدیدی تمرکز داشته است که می تواند به راحتی متوجه استفاده دوربین غیر ‌اصل روی آیفون ۱۲ ‌شود. مسلما این ویژگی زمانی جلب ‌توجه می‌ کند که دوربین گوشیتان به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. گویا اپل قصد دارد جلودار عرضه ی قطعات تقلبی شود. همان طور که می دانید هر سال به جز گوشی های تقلبی، قطعات تقلبی از آیفون های اپل نیز وارد بازار جهانی تکنولوژی می گردند. این قطعات تقلبی طی مدت زمان کوتاهی کارایی کلی آیفون را از بین برده و حتی در مواردی منجر به سوختگی کامل دستگاه خواهند شد. خوشبختانه اپل همواره درصدد طراحی دستورات استاندارد و محدودیت های مشخصی برای تعمیر و بازیابی محصولات خود بوده است.

نحوه اطلاع رسانی iOS 14.4 برای استفاده از دوربین تقلبی

اگر دوربین قرارگرفته روی آیفون ۱۲ اورجینال نباشد، ارور Unable to verify this iPhone has a genuine Apple camera نمایان خواهد شد. هنوز مشخص نشده که این ویژگی بر روی تمام آیفون‌ها قرار گرفته است یا تنها آیفون ۱۲ این قابلیت را دارد. البته تنظیمات گوشی دارای منوی خاصی برای کنسل کردن پیام دریافتی درخصوص تقلبی بودن دوربین است. به هر حال این پیام برای صفحه ‌نمایش و باتری گوشی هم کاربرد ایده آلی خواهد داشت و بهتر است تنظیمات مرتبط با آن را روشن نگه دارید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.