• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
19

واحد موبایل ال جی بار دیگر ضرر اقتصادی داشته است

  • کد خبر : 31108
  • 04 فوریه 2021 - 12:37
موبایل ال جی

در حالی که پس از رویداد CES 2021 وب سایت های مختلف خبر عرضه ی گوشی های رولی جدید ال جی را منتشر کردند، مشخص شده است که این کمپانی محبوب بیست و سوم فصل متوالی با ضررهای مالی در حوزه ی فروش گوشی های موبایل رو به رو شده است. در ادامه به بررسی حواشی مرتبط با افت فروش در واحد موبایل ال جی می پردازیم.

به نظر می رسد شایعاتی که در خصوص ضرردهی واحد موبایل‌ ال جی‌ در فضای مجازی دیده می شود، حقیقت دارد. گزارش مالی جدید ال جی نشان می ‌دهد واحد موبایل‌ این شرکت همچنان در قسمت فروش گوشی های خود ضرردهی می کند. ال جی‌ مدعی است که در حال بررسی مسیر آینده‌ ی کسب ‌وکار بخش موبایل‌ های هوشمند است و به زودی جزئیات تکمیلی را منتشر می‌ نماید.

ضرردهی واحد موبایل ال جی پس از اواسط سال ۲۰۲۰

بسیاری از کارشناسان دنیای تکنولوژی پیش از انتشار بیانیه ی رسمی ال جی، شایعات مرتبط با افت فروش در واحد موبایل ال جی را رد می کردند. چرا که کیفیت ساختاری گوشی های ال جی موضوع غیر قابل انکاری برای هر سلیقه ای است. اما گویا این سطح کیفی ایده آل در افزایش میزان فروش گوشی های جدید کارایی چندانی نداشته است. ضرردهی بخش گوشی های موبایل‌ ال جی‌‌ از اواسط سال ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کشنده ی کرونا آغاز شد و تاکنون ادامه یافته است.

بیست و سه فصل متوالی ضرر در فروش موبایل های ال جی

مطابق آمار رسمی و براساس گزارش خبرگزاری GSMArena،‌ ضرردهی واحد موبایل ال جی در سالی که گذشت چیزی حدود ۸۴۱٫۲۰ میلیارد وون (۷۵۰٫۶۳ میلیون دلار) بوده است. ضرر واحد موبایل‌‌‌ ال جی‌‌ در سه ‌ماهه ‌ی پایانی سال گذشته ۲۴۸٫۵ میلیارد وون (۲۲۲٫۹۳ میلیون دلار) گزارش شد که عدد به شدت زیادی است. از این رو برای بیست و سوم بار شاهد ضررهای مالی کمپانی ال جی‌ بوده ایم.

کمبود تراشه ی ۴G و زیان های مالی ال جی

یکی از دلایل اصلی ضررهای مالی واحد موبایل ال جی کمبود تراشه های ۴G است. گزارش مالی ال جی نشان می ‌دهد فروش گوشی ‌های هوشمند پریمیوم این شرکت وضعیت خوبی ندارد و شرکت کره‌ ای ال جی با کمبود تراشه‌ های ۴G در تولید و عرضه ی گوشی های هوشمند خود مواجه شده است. به طور کلی فروش گوشی ‌های ال جی‌ درآمد ۱٫۳۹ تریلیون وون (۱٫۲۴ میلیارد دلار) برای این شرکت به دست آورده است  که ۹٫۲ درصد کمتر از سه ‌ماهه ‌ی سوم ۲۰۲۰ می باشد. البته لازم به ذکر است که سالانه تقریبا ۵ درصد افزایش فروش دیده می شود.

استفاده از فناوری ۵G و بهبود وضعیت فروش گوشی های ال جی

اخبار ناامید کننده ی ال جی در حوزه ی فروش گوشی های هوشمند با یک روزنه ی امید همراه شد. ال جی می گوید با وجود وضعیت سخت مالی پیش آمده برای واحد موبایل این کمپانی پیش بینی می شود که استفاده از فناوری ۵G زیان های موجود را جبران کند. افزایش استفاده از ۵G  در طراحی موبایل‌ ال جی باعث می‌ شود میزان تقاضا بار دیگر افزایش یابد. انتظار می رود در پی عبور از بحران‌ های ناشی از ویروس کرونا،‌ وضعیت فروش در بازار موبایل به‌ حالت عادی خود بازگردد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.