• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

۴ ترفند برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

  • کد خبر : 32695
  • 17 مارس 2021 - 17:14
تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

چطور می توان ایرپاد اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟ کار سختی نیست. کافی است چند ترفند ساده را بلد باشید تا نمونه اصلی را خریداری کنید. امروز در دخالت، روشها و ترفندهای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی را بررسی می کنیم.

کاربران دیوایس های اپل معمولا ترجیح می دهند مجموعه ای کامل از گجت های این برند را داشته باشند. ایرپاد یکی از جذاب ترین و بهترین هدفون های بی سیم است که ترکیب آن با اپل واچ و آیفون، رویای افراد زیادی است. با توجه به محبوبیت بالای این محصول، متاسفانه اخیرا شاهد عرضه مدل های تقلبی آن در بازار هستیم. ایرپادهایی که اورجینال نیستند و طبیعتا کیفیت و کارایی لازم را هم ندارند.

روشهای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

۱- بسته بندی؛ اولین فاکتور

اولین و مهم ترین فاکتور برای تشخیص ایرپاد اصلی، چک کردن دقیق بسته بندی است. اگر کمی دقت کنید، از روی بسته بندی کاملا متوجه می شوید که ایرپاد مورد نظرتان اصل است یا فیک . تفاوت اصلی بسته بندی یک ایرپاد اصل با مدل تقلبی آن، این است که تصاویر نمونه اصلی، کاملا واضح و شفاف بوده و کیفیت بالایی دارند. نوشته ها دقیق و درست هستند و همه چیز کاملا حرفه ای به نظر می رسد. البته ایرپادهای تقلبی معمولا جعبه ندارند و به صورت باز شده به فروش می رسند.

۲- بررسی ظاهر ایرپاد

روش دیگر برای تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی ، چک کردن دقیق ظاهر این گجت است. در سایت رسمی اپل، یک انیمیشن ۳۶۰ درجه از ایرپاد وجود دارد که ظاهر دستگاه را با جزئیات نشان می دهد. بهتر است قبل از خرید ایرپاد، ویژگی های ظاهری آن را با ویدئو چک کرده و از یکسان بودن آنها اطمینان حاصل کنید. حفره ها، نوشته ها، حروف برجسته و تمامی مشخصات ظاهری باید دقیقا مشابه و یکسان باشند.

از طرفی ایرپاد تقلبی معمولا با قاب بزرگ تر از نمونه اصلی به فروش می رسد. در قاب اصلی به صورت مغناطیسی بسته می‌ شود و حس خوبی به کاربر منتقل می ‌کند. این قاب پلاستیکی سفید رنگ است و از لولای فلزی بهره می ‌برد. یک نکته بسیار مهم دیگر این که ایرپادهایی که پورت لایتینگ ندارند و به جای آن به پورت USB-C یا Micro USB مجهز شده اند، قطعا تقلبی هستند. همچنین به یاد داشته باشید که ایرپاد اصل، سبک است

۳- نحوه ارتباط ایرپاد با آیفون

برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی ، حتما اتصال آن به آیفون را بررسی کنید. جالب است بدانید که ایرپاد اصلی اپل از تراشه W1 یا H1 برای اتصال به آیفون بهره می برد و نیازی به اتصال بلوتوث ندارد. اتصال ایرپاد اورجینال به راحتی انجام می شود در حالی که نمونه های تقلبی، دارای مشکلاتی هستند.

۴- شماره سریال ایرپاد

آخرین موردی که باید برای تشخیص ایرپاد اورجینال از فیک مد نظر قرار دهید، شماره سریال دستگاه است. اپل برای شناسایی ایرپادها و قاب‌های آنها از شماره سریال استفاده می‌ کند. شماره سریال محصول خود را پیدا کرده و آن را در بخش مخصوص سایت اپل وارد کنید. معمولا شماره سریال روی بسته بندی، درون قاب و یا در بخش تنظیمات آیفون قابل دسترسی است. بهترین کار این است که وارد صفحه ایرپاد در گوشی آیفون شوید و شماره سریال را از آنجا پیدا کنید. چون گاهی خود ایرپاد اصل است اما قاب آن نه و یا بالعکس. ایرپاد را به آیفون متصل کرده و به مسیر Settings > General > About بروید. ایرپاد در پایین صفحه قرار دارد و با ضربه روی آن، شماره سریال به نمایش گذاشته می ‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32695

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.