• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

همه چیز درباره مسیریابی در گوگل مپ

  • کد خبر : 33061
  • 05 آوریل 2021 - 14:19
مسیریابی در گوگل مپ

چند وقتی است که امکان مسیریابی در گوگل مپ در ایران هم فراهم شده است. این قابلیت تا پیش از این در دسترس نبود و ایرانیان نمی توانستند از آن استفاده کنند. Navigation یکی از کاربردی ترین قابلیت های گوگل مپ است که با استفاده از آن می توان مسیرها و آدرس های مورد نظر را راحت تر پیدا کرد.

در چند مقاله قبل، برخی از بهترین اپ های مسیریابی ایرانی را معرفی کردیم و گفتم که به کمک چنین برنامه هایی می توانید راحت تر مسیر مورد نظرتان را پیدا کنید. اما امروز نکات جالب و کاربردی را در خصوص مسیریابی در گوگل مپ در اختیار شما قرار می دهیم. برنامه ای در دسترس که تقریبا در تمام گوشی های اندرویدی وجود دارد و به دلیل برخورداری از رابط کاربری ساده و روان، مشکل چندانی با آن نخواهید داشت.

نحوه جستجوی مقصد برای مسیریابی در گوگل مپ

برای استفاده از قابلیت مسیریابی در گوگل مپ، باید بتوانید مسیر یا مقصد مورد نظرتان را به درستی جستجو کنید. پیش از هر کاری، GPS گوشی تان را روشن کنید تا مبدأ و مکان فعلی شما در گوشی شناسایی شود. گوگل مپ را که باز کنید، در بالای صفحه یک نوار نمایش داده می شود. به یاد داشته باشید که دسترسی به قابلیت های متنوع گوگل مپ، منوط به ورود به اکانت گوگل است. روی نوار جستجو ضربه زده و مقصد را تایپ کنید. در میان گزینه هایی که به نمایش در می آیند، مقصد مورد نظر را انتخاب کرده و اجازه دهید تا گوگل مپ، مسیر را به شما نشان دهد. به کمک گزینه میکروفن هم می توانید از دستور صوتی برای پیدا کردن مقصد استفاده کنید.

کاربرد دکمه آبی رنگ در مسیریابی با گوگل مپ

یک دکمه آبی رنگ در گوگل مپ وجود دارد که شاید کاربرد آن را ندانید. اگر هنگام مسیریابی در گوگل مپ این دکمه را بزنید، یک صفحه جدید باز می شود که باید در آن مبدأ و مقصد را وارد کنید. پس از انتخاب کردن مقصد، چند مسیر جدید را مشاهده می کنید تا راحت ترین و نزدیک ترین را از میان آنها انتخاب نمایید. زیر زیر نوار جستجو هم گزینه ‌های خودروی شخصی، حمل و نقل عمومی، پیاده و حتی هواپیما مشاهده می شود. در نهایت هر مسیر مشخصات و مسافت خاصی دارد و میزان ترافیک و … نیز در آن نمایش داده می شود. روی دکمه استارت یا شروع ضربه بزنید و مسیر را شروع کنید.

مسیریابی در گوگل مپ

چگونه از قابلیت ذخیره مقصد و اشتراک آن‌ها استفاده کنیم؟

شما می توانید در صورت نیاز، مسیر مورد نظرتان را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. پس از پایان فرایند مسیریابی در گوگل مپ، روی نوار پایینی صفحه کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود گزینه های متعددی وجود دارد که باید از بین آنها اشتراک گذاری را انتخاب کنید. پس از آن کار سختی پیش رو ندارید و با طی کردن مراحل، می توانید مسیر و مقصد و یا مبدأ خود را با مخاطب مورد نظرتان در واتساپ و … به اشتراک بگذارید. حتی گوگل مپ این امکان را نیز فراهم کرده است که پس از شروع حرکت به سمت مقصد، پیشرفت سفر را نیز اشتراک گذاری کنید. به این ترتیب فرد یا افراد مورد نظرتان در جریان سفر شما قرار می گیرند و امنیت سفرتان افزایش پیدا می کند.

مسیریابی در گوگل مپ
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.