• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

انتقال اطلاعات با نور به وسیله لامپ هوشمند

  • کد خبر : 3324
  • 22 ژوئن 2019 - 9:19

به گزارش  پایگاه خبری دخالت به نقل از فیوچریسم، شرکت Signifiy یک گجت جدید در حوزه اینترنت اشیا ابداع کرده است. این گجت که Trulifi نام دارد در حقیقت یک حباب لامپ هوشمند است که می‌تواند با استفاده از نور به جای وای فای جریان اطلاعات را منتقل کند.

فناوری این حباب لامپ «لای-فای» نام دارد.  جا به جایی و انتقال اطلاعات با نور از ویژگی های این فناوری است

گجت مذکور می تواند اطلاعات را با سرعت ۱۵۰ مگابیت برثانیه از سقف خانه کاربر به موبایل یا لپ تاپ او منتقل کند. چنین سرعتی با متوسط سرعت یک روتر وای فای یکسان است. برای استفاده از این سیستم باید هزینه خرید یک لامپ هوشمند و همچنین یک کلید یو اس بی را بپردازید.

دو مشتری اول این محصول شرکت Globalworth در لهستان و رومانی و همچنین Claerhout Communication Campus در بلژیک هستند. Trulifi برای چنین بازارهای حرفه‌ای ارائه شده اند. به گفته تولید کننده می‌توان این محصول را در بیمارستان‌ها به کار گرفت.

علاوه برآن با استفاده از Trulifi می‌توان ربات‌ها یا ماشین‌ها را در واحدهای صنعتی به یکدیگر متصل کرد.

فناوری لای فای علاوه برآنکه سرعت بالایی دارد مزایای دیگری را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند. از آنجا که در این سیستم از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، می‌توان اطلاعات را به هر نقطه‌ای که نور سفر می‌کند، منتقل کرد مانند اعماق زمین.

انتقال اطلاعات با نور

با این چراغ هوشمند اطلاعاتتان را انتشار دهید / سرعت انتقال داده تا ۲۵۰ مگابایت در ثانیه

شرکت فیلیپس که پیش از این نیز در زمینه تولید لامپ های هوشمند نقشی قابل توجه ایفا کرده است، این بار نیز تلاش کرده محصولی منحصر به فرد و متفاوت تولید کند.  اکنون فیلیپس اعلام کرده که چراغ های اینترنتی به نام Truelifi  را تولید کرده که طیف وسیعی از اطلاعات را ارسال می کند. این چراغ ها قادر به انتقال داده ها به دستگاه هایی مانند لپ تاپ ها با سرعتی خیره کننده با استفاده از امواج نور هستند، این در حالی است که ارسال اطلاعات توسط ۴G یا Wi-Fi رایج ترین روش های ارسال اطلاعات است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت فیلیپس این سیستم می تواند برای اتصال بی سیم دو نقطه ثابت با سرعت داده ها تا ۲۵۰ مگابیت در ثانیه  مورد استفاده قرار گیرد. البته تکنولوژی به کار رفته در این سیستم کاملا جدید نیست. درواقع تکنولوژی Li-Fi برای سالهای متمادی وود داشته است اما تا کنون در این سطح مورد استفاده قرار نگرفته بود. بیشتر دستگاه های متصل به اینترنت مانند لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند نیاز به یک آداپتور خارجی برای دریافت داده ها از طریق Li-Fi دارند.

در شرایط مناسب، استفاده از نور به جای سیگنال های رادیویی برای انتقال داده ها، مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال، می توان آن را در مناطقی که حجم زیادی از تداخل رادیویی وجود دارد، یا در مکان هایی مانند بیمارستان  مورد استفاده قرار داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3324

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. مطالب خوبی دارین.تبریک میگم

  2. مطالب مرتبط با تکنولوژیتون عالیه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.