• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
22

آتش سوزی مرگبار در بیمارستان بغداد | شمار قربانیان به ۸۲ نفر رسید

  • کد خبر : 33891
  • 25 آوریل 2021 - 15:10
آتش سوزی بیمارستان بغداد

بر اثر انفجار کپسول اکسیژن در یکی از بیمارستان های بغداد که به آتش سوزی منجر شد، ۸۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۱۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این حادثه که در بیمارستان خطیب در بغداد که به بیماران کرونایی اختصاص دارد، رخ داد. برخی اخبار حاکیست که تعدادی از کادر درمانی این بیمارستان نیز زخمی و کشته شدند.

 حادثه در نیمه شب شنبه روی داده و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آتش‌نشانان و ماموران امدادی تا ساعات ابتدایی بامداد روز یکشنبه پنجم اردیبهشت مشغول مهار شعله‌های آتش و نجات حادثه دیدگان بوده‌‌اند.

آتش اگرچه مهار شده است اما تقریبا تمام بیمارستان سوخته و صدمات زیادی به ساختمان و تجهیزات و ملزومات وارد شده است و طبق اظهار افراد حاضر در محل نجات یافتگان به سایر مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی و گسترش آن باعث خسارت سنگین و تلفات بالا شده است.

آتش سوزی بیمارستان بغداد

این بیمارستان در جنوب بغداد واقع شده که هم اکنون جزو آلوده‌ترین پایتخت‌های کشورهای عربی به ویروس کرونا به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عراق، از زمان ظهور ویروس کرونا در این کشور در فوریه سال گذشته میلادی تاکنون ۱ میلیون و بیست و پنج هزار و ۲۸۸ نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و از این میان بیش از ۱۵ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

آتش سوزی بیمارستان بغداد

افزایش تعداد کشته‌های آتش سوزی بیمارستان بغداد به ۸۲ نفر

وزارت کشور عراق از افزایش تعداد تلفات حادثه آتش سوزی بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به «ویروس کرونا» در بغداد به ۸۲ کشته خبر داد.

وزارت کشور عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد زخمی‌های سانحه آتش سوزی بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

منابع بیمارستانی بغداد می‌گویند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها حادثه آتش سوزی بیمارستان بغداد، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

منابع محلی می‌گویند برخی اجساد به علت شدت آتش سوزی قابل شناسایی نیست.

نیروهای وزارت بهداشت و ریاست بهداشت الرصافه و بیمارستان ابن الخطیب و دیگر گروههای پشتیبانی ،جان بیش از ۲۰۰ بیمار بستری را نجات دادند.

آتش سوزی بیمارستان بغداد

تحقیق فوری برای یافتن علت حادثه

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با تسلیت به مردم و خانواده جان باختگان این حادثه دستور داده است که تحقیقاتی کامل و فوری برای یافتن علت اصلی انفجار و آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و معرفی خاطیان آغاز شود و نتیجه این تحقیق در کم‌تر از ۲۴ ساعت در اختیار وی قرار گیرد.

نخست وزیر عراق دستور داد که فوراً در مورد علل حادثه از افراد ذیربط در وزارتخانه تحقیق شود و رییس بیمارستان، مدیر حراست و مسوولان نگهداری تجهیزات در بیمارستان فوراً حاضر و از آنان تحقیق شود و همه کسانی که از نظر قانونی مقصر بودند پاسخگو باشند.

الکاظمی دستور داد که به خانواده جان باختگان حادثه حقوق مستمری بطور کامل پرداخت شود.

آتش سوزی بیمارستان بغداد
آتش سوزی بیمارستان بغداد
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.