• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

علائم جدید ابتلا به کرونا انگلیسی | از بروز علائم گوارشی تا درد ساق پا

  • کد خبر : 33199
  • 10 آوریل 2021 - 10:52
علائم ابتلا به کرونا انگلیسی

دکتر علیرضا جانبخش، متخصص بیماری‌های عفونی شایع‌ترین نشانه های ابتلا به کرونا انگلیسی را علائم گوارشی دانست و اظهار کرد یکی از علائم جدید کرونای جهش یافته درد کمر و ساق پا است.

دکتر علیرضا جانبخش، متخصص بیماری های عفونی درخصوص علائم کرونا انگلیسی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از شایعترین علائم این بیماری، علائم گوارشی است. تعداد زیادی از مبتلایان کرونا در حال حاضر با علائم گوارشی از جمله درد شکم، اسهال، حالت تهوع و تب خفیف مراجعه می‌کنند.
این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: در طیف زیادی از مبتلایان این علائم به تنهایی بروز کرده و در دسته دیگر ممکن است همراه با علائم تنفسی شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، تنگی نفس و… باشد. در بیمارانی که علائم تنفسی دارند علائم عمومی شامل سردرد، چشم درد، بویژه درد کمر و ساق پا هم دیده می‌شود.

کدام علائم ابتلا به کرونا انگلیسی خطرناک است؟

دکتر جانبخش بیان کرد: در بیمارانی که تنها دچار علائم گوارشی می‌شوند، بطور معمول شدت بیماری کمتر است و خوشبختانه این علائم با عوارض گوارشی همراه نیست.
وی عنوان کرد: بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که دچار علائم تنفسی می‌شوند و این امکان هست که با وجود این علائم افراد دچار عوارضی از جمله تغییرات عروقی، نارسایی تنفسی، سکته قلبی، سکته مغزی و درگیری عضله قلب شوند.

بروز علائم کرونای انگلیسی ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: آنچه در نوع جهش یافته کرونا مهم است، سرعت بالای وخامت حال بیماران است، بطوری که افراد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت دچار علائم شدید بیماری می‌شوند.

دکتر علیرضا جانبخش در ادامه افزود: در کرونای معمولی بطور معمول افراد در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید می‌شدند، اما در نوع کرونای انگلیسی این وخیم شدن حال بیماران تنها ظرف یک تا دو روز اتفاق می‌افتد، بنابراین افرادی که ظرف مدت کوتاهی بدحال شدند باید به ابتلا به کرونا انگلیسی مشکوک شوند.
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.