• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
20

ترفندهای اتصال ایرپاد به گوشی اندرویدی

  • کد خبر : 34460
  • 10 می 2021 - 15:49
اتصال ایرپاد به گوشی

اگر به تازگی از iOS به اندروید مهاجرت کرده اید و دوست دارید همچنان از ایرپاد خود استفاده کنید، این مقاله را دنبال کنید. اتصال ایرپاد به گوشی اندروید ، معمولا کار ساده ای نیست و بسیاری از کاربران با انجام دادن مراحل آن مشکل دارند. البته هدفون های اپل، برخلاف دیگر محصولاتش، چندان انحصاری نیستند و می توان با کمی تلاش، آنها را به اندروید متصل کرد. برای آشنایی با مراحل وصل کردن ایرپاد به گوشی اندرویدی، دخالت را دنبال کنید.

نحوه اتصال ایرپاد به اندروید

خوشبختانه ایرپاد قابلیت اتصال به بلوتوث دارد و به همین دلیل می توان آن را به گوشی ها و تبلت های اندرویدی وصل کرد. برای این منظور، مراحل زیر را طی کنید:

1- در کیس شارژر را باز کنید اما ایرپادها را فعلا بیرون نیاورید.

۲- دکمه پشت کیس ایرپاد را فشار داده و نگه دارید تا سفید شده و دستگاه در حالت آماده به کار قرار بگیرد.

3- در منوی تنظیمات گوشی یا تبلت اندرویدی، وارد بخش بلوتوث شده و آن را فعال کنید.

۴- اگر عملیات جستجو و اسکن برای پیدا کردن دستگاه های بلوتوث به صورت خودکار شروع نشد، دکمه‌ی Scan یا Search Devices  را بزنید.

۵- در میان دستگاه های نمایش داده شده، روی نام ایرپاد‌ (Air Pod) کلیک کرده و منتظر بمانید تا اتصال ایرپاد با اندروید برقرار شود.

۶- برای تست عملکرد ایرپاد، آن را با اجرای یک ترک موزیک یا فایل صوتی امتحان کنید.

راهکارهایی برای رفع مشکلات اتصال ایرپاد اپل به اندروید

اگرچه اتصال‌ ایرپاد به اندروید در ظاهر بسیار ساده است، اما گاهی مشکلاتی در اجرای مراحل ایجاد می شود که مانع از برقراری اتصال‌ به صورت درست می گردد. اما این مشکلات چطور برطرف می شوند؟

خاموش و روشن کردن بلوتوث

یکی از بهترین روش ها برای حل کردن مشکلات مربوط به اتصال ایرپاد به موبایل اندرویدی، خاموش و روشن کردن بلوتوث است. بلوتوث گوشی را خاموش کنید و بعد از ۱۰ ثانیه مجددا روشن کنید. البته پس از آن باید ایرپاد را هم یکبار خاموش و روشن کنید.

Unpair کردن سایر دستگاه‌های بلوتوث

اگر در روند اتصال ایرپاد به اندروید با مشکل مواجه شدید، بد نیست دیگر دستگاه های بلوتوث متصل به گوشی یا تبلت را آنپیر کنید. وارد تنظیمات بلوتوث شده و روی تک تک دستگاه‌ های موجود و Pair شده کلیک کنید. سپس گزینه Unpair یا Forget‌ یا Disconnect  را بزنید.

پاک کردن Cache و Data بلوتوث

ممکن است ایراد ایجاد شده در اتصال ایرپاد به اندروید، ناشی از پر شدن حافظه کش باشد. در این صورت کافی است کش و دیتای بلوتوث را پاک کنید تا به نوعی ریستارت شود. در بخش Setting دستگاه روی Application Manager کلیک کنید. نمایش دستگاه را در حالت All قرار دهید و در ادامه از بین برنامه‌های نشان داده شده، بلوتوث را انتخاب نمایید. گزینه های  Clear cache و Clear data‌  را بزنید تا حافظه‌ مربوط به آن، عدد صفر را نشان دهد.

آپدیت کردن اندروید

کار دیگری که می توانید برای برطرف کردن مشکلات اتصال ایرپاد به اندروید انجام دهید، بروز رسانی سیستم عامل است. جالب است بدانید که ایرپاد با نسخه های پایین اندروید‌ سازگاری نداشته و اتصال در این گوشی ها و تبلت ها برقرار نمی گردد. بنابراین بهتر است اندروید تبلت یا موبایل خود را به نسخه ۷ و ورژن های بالاتر آپدیت کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.