• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15

ترفندهای سرچ کردن در اکسل

  • کد خبر : 35493
  • 17 ژوئن 2021 - 8:47
سرچ در اکسل

جستجو در اکسل، برخلاف ورد، کار ساده ای نیست. البته این کار دشوار و پیچیده هم نیست؛ اما به روش متفاوت انجام می شود. به ویژه زمانی که حجم اطلاعات بالا باشد، پیدا کردن سلول ها و دیتاهای مورد نظر کمی دشوارتر خواهد بود. در این مقاله روش ها و ترفندهای مختلفی را برای سرچ کردن در اکسل به شما آموزش می دهیم که شامل سرچ عادی، پیشرفته و … می شوند.

سرچ در اکسل با تابع  VLOOKUP

اگر می خواهید بین شیت های اکسل برای تعیین یک مقدار خاص جستجو کنید، می توانید از این تابع کمک بگیرید. مثلا اگر نام خانوادگی یک کارمند را با شماره کارمندی یا شماره تلفن او وارد کرده باشید، تابع  VLOOKUP به شما کمک می کند که با استفاده از شماره، نام خانوادگی مورد نظرتان را پیدا کنید. برای سرچ کردن در اکسل با کمک این تابع، باید الگوی =VLOOKUP([lookup_value], [table_array], [col_index_num], [range_lookup]) را مد نظر داشته باشید. در این الگو، [lookup_value] بخشی از اطلاعاتی است که در اختیار دارید. با کمک [table_array]  می توانید سلول هایی را تعیین کنید که در آن تابع برای موارد خواسته شده سرچ می کند. عبارت [col_index_num] عدد ستونی را که حاوی مقادیر بازگشتی است نشان می دهد.

جست و جو در اکسل با تابع VLOOKUP

جستجو در اکسل با تابع  HLOOKUP

یک روش دیگر برای سرچ در اکسل، استفاده از تابع  HLOOKUP است. با این تابع می توانید مقادیر مربوط به ردیف های مختلف را پیدا کنید. الگوی این تابع به شکل =VLOOKUP(“Winters”, C2:F101, 4, 0) است. اگر دنبال یک متن در ستون های اکسل هستید، بهتر است هنگام استفاده از این تابع، [range_lookup]  را روی عدد صفر تنظیم کنید. نکته دیگر این که مطمئن شوید اولین ستون در محدوده شما همان مقدار مورد نظر شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی ویروس های اندروید

جستجو در اکسل با تابع HLOOKUP-min

سرچ کردن در اکسل با تابع های INDEX و MATCH

دو تابع متفاوت برای سرچ در اکسل وجود دارند که با عنوان INDEX  و MATCH شناخته می شوند. جالب است بدانید که استفاده هم زمان از این دو تابع، سرعت جستجو را در بین تعداد بالای صفحات، افزایش می دهد. الگوی مورد نظر در این تابع ها به شکل زیر است:

=INDEX([array], [row_number], [column_number])

=MATCH([lookup_value], [lookup_array], [match_type])

در تابع Index، مقدار [array] آرایه ای است که آن را جستجو می کنید.

[row_number] و [column_number] را می توان برای محدود کردن جستجو استفاده کرد.

در تابع Match نیز مقدار [lookup_value] عبارت جستجو است.

[lookup_array]  همان آرایه ای است که در آن اکسل برای عبارت سرچ، جستجو می کند.

بیشتر بخوانید: ۴ اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید

سرچ کردن در اکسل با تابع های INDEX و MATCH......

جستجوی پیشرفته در اکسل

سرچ در اکسل، حالت پیشرفته هم دارد. برای این منظور می توانید از تابع SEARCH( substring, string, [start position] ) استفاده کنید. مقدار substring ، همان زیر رشته ای است که می خواهید پیدا کنید و string، رشتیه برای جستجو است. این تابع مقداری عددی را نشان می دهد و اگر نتیجه ای پیدا نکند، عبارت  #VALUE! را به عنوان خروجی، به شما نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35493

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.