• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

در یک قدمی انتخابات

  • کد خبر : 35508
  • 17 ژوئن 2021 - 18:46
در یک قدمی انتخابات ریاست جمهوری

روز ۲۸ خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. تکاپوهای انتخاباتی از مدت‌ها قبل آغاز شده و نهادهای مجری و ناظر انتخابات، احزاب، چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی کارزار انتخابات را پیش می‌برند.

این گزارش آخرین رخدادها در خصوص رویداد پیش رو طی شبانه‌روز گذشته را به صورت جمع‌بندی ارائه می‌کند. تازه‌ترین اخبار در مورد تحولات و رویدادهای مرتبط با برگزاری این رویداد و آخرین مواضع نهادهای مسئول در این امر، تشکل‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی انتخابات را در این گزارش می‌خوانیم.

آخرین مواضع نهادها در ارتباط با انتخابات

*سخنگوی شورای نگهبان: یک ناظر از وزارت بهداشت در هر شعبه حضور خواهد داشت

«عباسعلی کدخدایی» در نشستی خبری بیان کرد: ما باید تدابیری برای رعایت سلامت مردم داشته باشیم و این کار از ابتدا بین کارشناسان ما وزارت کشور انجام شده است. روز گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای با حضور آیت‌الله جنتی و وزیر کشور داشتیم و این اطمینان را می‌دهیم که سلامت مردم حفظ شود و پروتکل‌ها رعایت شود. فاصله گذاری و استفاده بیشتر از فضای خارجی شعب مدنظر است، یک‌نفر ناظر از وزارت بهداشت در هر شعبه حضور خواهد داشت. اثر انگشت حذف شده و احزار هویت از طریق الکترونیکی انجام می‌شود.

کدخدایی همچنین اطمینان داد که از سوی شورای نگهبان مشکل کمبود تعرفه را نخواهیم داشت.

مشاور وزیر کشور: انصراف داوطلبان باید شخصا اعلام شود

«روح الله جمعه ای» در توئیتی نوشت: انصراف داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید شخصا یا توسط نماینده تام‌الاختیار به صورت کتبی به وزارت کشور اعلام شود.

این توییت پس از آن انتشار یافت که پس از اعلام خبر انصراف قاضی زاده هاشمی در صدا و سیما، «مهدی بادپا» رئیس ستاد مردمی دولت سلام در جمع خبرنگراران تصریح کرد: خبر انصراف قاضی زاده هاشمی که در خبرگزاری صداو سیما منتشر شده کذب است. این اقدام مذبوحانه صداو سیما را مردم و جوانان انقلابی در روز ۲۸ خرداد با رای خود پاسخ محکمی به این بی اخلاقی رسانه ملی خواهند داد.

رئیس ستاد مردمی دولت سلام از  شکایت این ستاد به قوه قضائیه و رئیس شورای نظارت بر صداوسیما خبر داد.

تاخیر در دریافت نامه انصراف زاکانی از سوی وزارت کشور

«سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هریک از داوطلبان ریاست جمهوری در صورت تمایل به انصراف از داوطلبی باید شخصاً و یا از طریق نماینده تام الاختیار خود و به صورت کتبی انصراف خود را به وزارت کشور اعلام نمایند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: با توجه به عدم وصول انصراف مکتوب از سوی علیرضا زاکانی به وزارت کشور، از نظر وزارت کشور، او منصرف شناخته نمی شود و کماکان نامزد ریاست جمهوری برشمرده می‌شود و بالتبع، برنامه های تبلیغاتی وی از صدا و سیما پخش می شود.

بر همین مبنا، وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ خود، با اشاره به اعلام انصراف سعید جلیلی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ادامه این رقابتها، علیرضا زاکانی را جزو نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرد.

در اطلاعیه شماره ۱۹ که پنجشنبه منتشر شد، سرانجام انصراف زاکانی از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام وصول شد.

 جبهه اصلاحات ایران: نامزدی نداریم ولی اصلاح‌طلبان می‌توانند از نامزدها حمایت کنند

جبهه اصلاحات ایران در بیانیه انتخاباتی اعلام کرد: این جبهه تصمیم احتمالی احزاب و اشخاص حقیقی را مبنی بر حمایت منفرد یا جمعی از نامزدهای انتخابات، محترم و مجاز دانسته و مانعی برای اعمال این تحفظ قائل نیست.

نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در بیانیه انتخاباتی خود درباره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از رد صلاحیت‌ها و تفسیرهای مختلف از قانون اساسی اعلام کرد: با احترام به همه افرادی که در کسوت نامزدی احراز عنوان ریاست جمهوری در صحنه باقی مانده‌اند و کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند، جبهه اصلاحات ایران از معرفی نامزد در این رویداد ملی خودداری می‌کند. با این وجود، تصمیم احتمالی برخی از احزاب عضو و اشخاص حقیقی حاضر در مجمع عمومی خود را مبنی بر حمایت منفرد یا جمعی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، محترم و مجاز دانسته و مانعی برای اعمال این تحفظ قائل نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی: در انتخابات به کسی رأی دهید که بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کند

«اسدالله بادامچیان» عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: امروز نیز دشمنان قسم خورده نظام، انتخابات ایران اسلامی را هدف قرار داده‌ است و تلاش دارند تا با پاشیدن بذر ناامیدی، مردم را از حضور در این عرصه مأیوس کنند. مردم در انتخابات باید به کسی رأی دهند که توانایی اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری از رییسی و در انتخابات شورای شهر از لیست شورای وحدت حمایت می کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.