• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
51

چطور در ورد امضا کنیم؟!

  • کد خبر : 35642
  • 21 ژوئن 2021 - 14:02
امضا در ورد

امروز ترفندهای امضا در ورد را به شما آموزش می دهیم. اضافه کردن امضا در word به شما این امکان را می دهد که فایل هایی همچون نامه و قرارداد را شخصی سازی کنید. این کار به روش های مختلفی انجام می شود که تمامی آنها را در ادامه این مقاله به شما آموزش می دهیم.

امضا در ورد با اضافه کردن خط امضا

برای اضافه کردن امضا به فایل ورد، می توانید از خط امضا استفاده کنید. البته این روش تنها یک فضا ایجاد می کند و پس از پرینت گرفتن از سند، می توانید امضا را با خودکار به برگه اضافه کنید. برای اضافه کردن خط امضا به ورد، منوی Insert > Signature Line  را باز کنید. از طریق بخشText  نوار منوی ریبون به این گزینه دسترسی پیدا می کنید.

کادری به نام Signature Setup  ظاهر می شود که باید در آن جزئیات امضا را پر کنید. می توانید در این کادر، نام، عنوان، نشانی ایمیل و امضا کننده را وارد نمایید. پس از این جزئیات مورد نظرتان را اضافه کردید، روی OK کلیک کنید تا خط امضا درج شود. در این روش امضا در ورد، یک خط امضا به همراه یک علامت ضربدر برای نشان دادن محلی که باید امضا شود به سند اضافه می ‌شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای سرچ کردن در اکسل

نحوه اضافه کردن امضای دیجیتال به ورد

یک روش دیگر برای امضا در word، استفاده از قابلیت امضای دیجیتال است. اول باید یک خط امضا، مطابق روش قبلی ایجاد کنید و پس از آن یک گواهی امنیتی برای امضا اضافه نمایید. اگر گواهی امنیتی ندارید، باید یکی از آنها را از شرکت‌های معتبر در این حوزه تهیه کنید. همچنین می توانید برای دریافت گواهی دیجیتال از ابزار Selfcert استفاده کنید؛ این ابزار معمولا در پوشه نصب برنامه آفیس وجود دارد. فایل Selfcert.exe را در پوشه نصب آفیس پیدا کنید و روی آن دابل کلیک کنید تا باز شود. سپس یک نام برای گواهی امنیتی در کادر Your Certificate Name وارد کرده و روی OK کلیک کنید تا ایجاد شود.

پس از ایجاد شدن گواهی امنیتی، به ورد بازگشته و روی خط امضا دابل کلیک کنید. در ادامه روند ایجاد امضا در ورد، در کادر Sign نام خود را وارد کرده و روی Select Image کلیک کنید. به این ترتیب یک تصویر از امضای دست ‌نوشته ظاهر می شود. روی Sign کلیک کنید تا امضای دیجیتال به سند ورد اضافه شود. دقت کنید که با ویرایش سند پس از اضافه شدن امضا، اعتبار امضای دیجیتال از بین می رود و باید مجددا آن را ایجاد نمایید.

اضافه کردن تصویر امضا به ورد

شما می توانید برای امضا در ورد، از تصویر امضای خودتان استفاده کنید. کافی است یک اسکن از امضای خود گرفته و آن را در سیستم ذخیره کنید. سپس مثل یک عکس، آن را در ورد و محل امضا، وارد کنید. از طریق منوی Insert > Pictures  می توانید تصویر را به سند اضافه کنید. البته با دابل کلیک کردن روی خط امضا و انتخاب گزینه Select Image هم می توانید این کار را انجام دهید. در کادر منوی From a File فایل تصویر امضای خود را انتخاب کنید. سپس روی Sign کلیک کنید تا تصویر را روی خط امضا درج نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین آنتی ویروس های آیفون

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35642

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.