• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26

موزه باستان شناسی آنتالیا

  • کد خبر : 36592
  • 21 جولای 2021 - 11:51

موزه باستان شناسی در شهر تفریحی مدیترانه ای آنتالیا ترکیه با گنجینه ها و مجسمه های خود از دوره های مختلف زمانی مشهور است. موزه آنتالیا از مهمترین موزه های باستان شناسی در جهان است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند و دوره های زیادی از دوران فسیل گرفته تا امپراتوری عثمانی را روشن می کند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

این موزه شامل گنجینه های دوره عثمانی و سلجوقی است

این موزه در سال ۱۹۲۲ در محله تاریخی کالئیچی در آنتالیا تأسیس شد و در سال ۱۹۷۲ به منطقه کنییالتی منتقل شد. این موزه شامل گنجینه های دوره عثمانی و سلجوقی ، سارکوفاژی های مرمر منعکس کننده باستان شناسی منطقه ، مجسمه هایی به نمایندگی از خدایان ، امپراطورها ، شاهنشاهیان و قهرمانان اسطوره ای متعلق به دوره رومی ، و همچنین جواهرات ، شیشه ، مصنوعات برنز و سرامیک و یافته های ماقبل تاریخ میباشد.

رفتن به سفر تاریخی

این موزه ، که اقدامات سختگیرانه ای به دلیل همه گیری کرونا در آن انجام شده است ، بازدیدکنندگان را به یک سفر تاریخی می برد. در این موزه ، آثاری که از طریق حفاری های غیرقانونی به خارج از کشور قاچاق شده و در نتیجه کارهای وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور خارجه به کشور بازگردانده شده اند ، به ویژه جلب توجه می کنند.

مصطفی دمیرل ، مدیر موزه آنتالیا گفته است که موزه آنها یکی از بزرگترین مجموعه های مجسمه جهان را دارد. و اینکه مجسمه ها و یافته های کشف شده در کاوش های شهر باستانی پرگ از سال ۱۹۴۶ در این موزه به نمایش گذاشته شده است .

موزه آنتالیا موزه زمانی است

 او اظهار داشت که به ویژه پس از سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۵۰ مجسمه مهم کشف شد. دمیرل با بیان اینکه همه آثار در آزمایشگاه موزه مرمت شده و برای نمایش آماده می شوند ، گفت: “موزه آنتالیا موزه زمانی است. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که آثار را به ترتیب زمان بررسی کنند ، از دوره فسیل ها گرفته تا غار ، اولین محل استقرار در آناتولی ، تا آثار دوره روم شرقی و امپراتوری سلجوقی

تلاش برای بازگرداندن اشیاء قاچاق شده

دمیرل تأکید کرد که در حالی که حفاری ها در منطقه ادامه دارد ، تلاش هایی نیز برای بازگرداندن اشیاء قاچاق به خارج از کشور انجام شده است. به عنوان بخشی از آخرین کارها ، امید می رود که بخشی از گنجینه سیون ، که در موزه دمبارتون اوکس در ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است ، به موزه آنتالیا بازگردد. این گنجینه ، شامل اشیا کلیسای نقره ای مربوط به قرن ششم پیش از میلاد ، در سال ۱۹۶۳ در شهر باستان کوریدالا در منطقه کوملوکا آنتالیا پیدا شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36592

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.