• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

راهکارهای حیاتی برای بهبود معاملات بورس

  • کد خبر : 37998
  • 08 سپتامبر 2021 - 13:20
راهکارهای حیاتی برای بهبود معاملات بورس

حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه  در مورد راههای بهبود معاملات بورس گفت: افزایش دامنه نوسان شرکت های بزرگ و افزایش ساعت معاملات می تواند منجر به بهبود روند معاملات بازار سرمایه شود .

وی سودسازی مناسب شرکت های بنیادی را ناشی از افزایش قیمت های جهانی و نرخ دلار دانست و بیان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در سهام شرکت های بزرگ و شاخص ساز پیش رفتند و همین امر منجر به رشد بازار از خرداد ماه تا کنون شده است.

راهکارهای حیاتی برای بهبود معاملات بورس

او گفت: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بورس هستند به نفع آنها خواهد بود تا دید بلندمدت را در معاملات بازار سرمایه جایگزین دید کوتاه مدت کنند، چرا که کسب بازدهی معقول از بازار سهام در بلندمدت نصیب سهامداران خواهد شد و رشد بازار هم در بلندمدت انجام می شود، همچنین نباید روند صعودی بازار به شکل هیجانی صورت بگیرد.

راه های تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس

او گفت: افزایش دامنه نوسان شرکت های بزرگ و افزایش ساعت معاملات می تواند منجر به بهبود روند معاملات بازار سرمایه شود که افزایش زمان معاملات بازار باید حداقل ۶ ساعت باشد تا سهام شرکت ها بتوانند به صورت روان معامله شوند.

به طور کلی دید سرمایه گذاری در بورس باید بلندمدت باشد، در کشورهایی که اقتصاد تورمی رخ می دهد بهترین پیشنهاد در حوزه سرمایه گذاری آن کشور، حضور در بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت های این بازار است.

سرمایه گذاران باید سهام تحت اختیار خود را به صورت بنیادی تحلیل کنند که از این لحاظ بازدهی خوبی از این بازار در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

حذف قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور

عبدی افزود: با حذف قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور به مرور زمان پول بیشتری وارد بازار سهام خواهد شد که به دنبال آن چرخه این بازار با رونق بیشتری همراه می شود و روند تامین مالی تولید برای شرکت ها بیشتر خواهد شد؛ با توجه به چنین مسایلی کاهش استفاده از قیمت گذاری دستوری به نفع اقتصاد کشور است.

دلیل کاهش قدرت تحلیل سرمایه گذاران

او افزود: به طور کلی اکنون شرکت ها به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن نرخ ارز نمی توانند پیش بینی درستی را از بودجه ارائه دهند که این امر منجر به کاهش قدرت تحلیل سرمایه گذاران از روند این بازار خواهد شد.

باید اقدامی صورت گیرد تا حرکت هیجانی در نرخ ارز رخ ندهد و اعتماد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بورس دچار خدشه نشود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.