• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی آپارات و فیلیمو و بلد از گوگل پلی

  • کد خبر : 38014
  • 09 سپتامبر 2021 - 14:14
حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی آپارات و فیلیمو و بلد از گوگل پلی

حذف برنامه های ایرانی از سال ۹۶  با تحریمهای ترامپ شروع شد و کاربران سیستم عامل اپل با مشکل جدی نصب اپلیکشن‌های ایرانی روبرو هستند اما گوگل دردوره‌ای بعد از حذف موقتی چند اپلیکیشن ایرانی از جمله اسنپ، این‌کار را متوقف کردو آن‌ها را بازگرداند. اما حالا دوباره‌ حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی در پلی استورآغاز شده است.

حذف آپارات و فیلیمو و بلد از گوگل پلی

امروز ابتدا خبر حذف آپارات و فیلمو منتشر شد و بعد هم مسیریاب بلد از فروشگاه اندرویدی گوگل حذف شده است. و ظاهرا قصدحذف تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی را دارد.

ظاهراً گوگل در پیامی به توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها، دلیل حذف آنها را تحریم‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری آمریکا و نقض بند ۱۶.۵ توافق‌نامه توسعه‌دهندگان اعلام کرده است.

طبق این بند محصولات در گوگل پلی می‌تواند شامل قوانین تحریم‌های آمریکا باشد. توسعه‌دهندگان با پذیرش این بند قبول می‌کنند که در این‌صورت اپلیکیشن آن‌ها ممکن است از پلی استور حذف شود.

بلد گفته است میخواهد با مذاکره به گوگل پلی بازگردد. اما با توجه به قوانین واضح پلی استور بعید است گوگل برای این شرکت استثنا قائل شود.

همچنین صباویژن مالک آپارات هم حذف این اپلیکیشن را از پلی استور به دلیل تحریم‌ها تأیید کرده است. ظاهراً گوگل اعلام کرده فعلاً قصد بازگردانی اپ‌ها را ندارد .

حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی

قبلا هم حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی مانند اپلیکیشن روبیکا از پلی استور حذف شده بود. با این‌حال برخی دلیل آن را ایجاد اکانت‌های جعلی برای کاربران مختلف توسط روبیکا و در نتیجه گزارش کاربران اعلام کرده بودند.

بازی‌های محبوب پابجی و کال آف دیوتی موبایل مدتی پیش به دستور کارگروه مصادیق مجرمانه از مارکت‌های داخلی حذف شده بودند. حالا حذف اپ‌های ایرانی از پلی استور چهره تحریم‌های خارجی را نیز نمایان کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.