• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

چگونه برای صرفه جویی باتری گوشی سامسونگ اپلیکیشن ها را به حالت خواب قرار دهیم

  • کد خبر : 42997
  • 22 آگوست 2022 - 9:00
چگونه برای صرفه جویی باتری گوشی سامسونگ اپلیکیشن ها را به حالت خواب قرار دهیم

اگر برنامه‌هایی در گوشی سامسونگ خود دارید که اغلب از آنها استفاده نمی‌کنید اما نمی‌خواهید حذف کنید، می‌توانید در عوض آن‌ها را در حالت خواب (Sleep) قرار دهید.

چنانچه کلی برنامه در گوشی اندرویدی خود دارید، اما فقط کمتر از ۱۰ مورد از آنها را به طور منظم استفاده می کنید. البته، فقط به این دلیل که شما هر روز از آن برنامه های دیگر استفاده نمی کنید به این معنی نیست که باید آنها را حذف کنید و ممکن است بعداً به آنها نیاز داشته باشید.

با این حال، آن برنامه‌ها همچنان می‌توانند با اجرای در پس‌زمینه عمر باتری شما را تلف کنند. خوشبختانه، تلفن سامسونگ شما به شما اجازه می دهد تا برنامه های استفاده نشده را به حالت خواب Sleep قرار دهید تا در پس زمینه اجرا نشوند و عمر باتری را تلف نکنند. بیایید ببینیم چگونه می توانید این ویژگی را در تنظیمات فعال کنید.

چگونه برنامه ها را در گوشی های سامسونگ به حالت خواب قرار دهیم

قبل از اینکه مراحل را ببینیم، ابتدا باید بدانید که قرار دادن برنامه‌ها در حالت خواب واقعاً چه کار می‌کند. گوشی‌های سامسونگ محدودیت‌های پس‌زمینه را به سه دسته تقسیم می‌کنند: برنامه‌های خواب، برنامه‌های خواب عمیق و برنامه‌هایی که هرگز نمی‌خوابند.

برنامه های خواب: این برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند، اما فقط گاهی اوقات. اعلان‌های ارسال شده توسط این برنامه‌ها ممکن است با تأخیر همراه باشد و به‌روزرسانی‌های برنامه نامنظم باشد. ایده آل برای برنامه هایی که هر از گاهی استفاده می کنید، اما نه اغلب.

برنامه‌های خواب عمیق: این برنامه‌ها هرگز در پس‌زمینه اجرا نمی‌شوند و فقط زمانی کار می‌کنند که آن‌ها را باز کنید. ممکن است اصلاً به‌روزرسانی دریافت نکنند و همچنین ممکن است اعلان‌های ارسالی را از دست بدهید. ایده آل برای برنامه هایی که به ندرت استفاده می کنید.

برنامه هایی که هرگز نمی خوابند: این برنامه ها همیشه می توانند در پس زمینه اجرا شوند. آنها محدود نیستند و می توانند در صورت نیاز از عمر باتری استفاده کنند. ایده آل برای برنامه های ضروری و برنامه هایی که به طور منظم استفاده می شوند.

توجه داشته باشید که برنامه‌های سیستمی مانند تلفن، دوربین، ساعت، پیام‌ها، بیکسبی و غیره را نمی‌توان به حالت خوابید زیرا بخشی جدایی ناپذیر از سیستم عامل تلفن شما هستند.

نحوه قرار دادن برنامه ها در گوشی سامسونگ به حالت خواب

تنظیمات > مراقبت از باتری >روی باتری > محدودیت‌های استفاده در پس‌زمینه ضربه بزنید و برنامه‌های استفاده‌نشده را در حالت خواب قرار دهید تا به تلفنتان اجازه دهید به‌طور خودکار برنامه‌ها را بر اساس میزان مصرف شما به حالت Sleep قرار دهد.

برای انجام این کار به صورت دستی، روی Sleeping apps یا Deep sleeping apps ضربه بزنید، سپس روی نماد + ضربه بزنید و برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید و Add را بزنید.

برای برنامه هایی که به طور منظم استفاده می کنید، روی Never Sleep Apps ضربه بزنید و همین رویه را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، قرار دادن برنامه‌ها در حالت خواب با برنامه‌های توقف اجباری روی تلفن شما متفاوت است. وقتی برنامه ای را به اجبار متوقف می کنید، معمولاً بلافاصله پس از آن دوباره راه اندازی می شود. این کار حجم کاری بیشتری را روی دستگاه شما وارد می کند تا زمانی که هیچ کاری انجام نداده باشید و فقط اجازه دهید این کار انجام شود.

با این حال، هنگامی که یک برنامه را به حالت خواب (یا به طور دقیق خواب عمیق) می‌گذارید، اساساً به آن دستور می‌دهید استفاده و تعامل با منابع تلفن خود، یعنی عمر باتری را متوقف کند. و بدون برق، یک برنامه نمی تواند عملکردهای عادی خود را انجام دهد یا در پس زمینه اجرا شود. به همین دلیل است که قرار دادن برنامه ها در حالت خواب بهتر از توقف اجباری آنها است.

چگونه تصمیم بگیریم کدام برنامه ها را در حالت Sleep قرار دهیم

اگر برای تصمیم‌گیری اینکه کدام برنامه‌ها را به حالت Sleep قرار دهید به کمک نیاز دارید، این مراحل را دنبال کنید:

به تنظیمات > رفاه دیجیتال و کنترل‌های والدین بروید.

روی نوار زمان صفحه ضربه بزنید و برنامه های پر استفاده و کم استفاده خود را در طول هفته بررسی کنید.

برای مشاهده لیست کامل برنامه های استفاده شده، روی View more ضربه بزنید. کم استفاده ترین ها را بخوابانید، پرمصرف ترین ها را هرگز نخوابید و بی استفاده ها را به خواب عمیق بگذارید.

اگر خواباندن آنها کار نمی کند و همچنان اعلان ها و به روز رسانی های ناخواسته زیادی دریافت می کنید، شاید بهتر باشد این برنامه ها را به طور کامل از تلفن خود حذف کنید. شما همیشه می توانید آنها را دوباره در صورت نیاز دانلود کنید.

خواباندن برنامه‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در مصرف باتری گوشی اندروید خود صرفه‌جویی کنید. این کار حجم کاری تلفن شما را کاهش می دهد زیرا نیازی به توزیع منابع در برنامه هایی ندارد که به آنها نیاز ندارند.

البته همیشه می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید حذف کنید که راه‌حل موثرتری است. صرف نظر از این، صرفه جویی در عمر باتری تا حد ممکن مفید است.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.