• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

هر آنچه که درباره آیفون ۱۴ باید بدانید/ تاریخ فروش آیفون ۱۴

  • کد خبر : 42978
  • 20 آگوست 2022 - 16:12
هر آنچه که درباره آیفون 14 باید بدانید/ تاریخ فروش آیفون 14

کمتر از سه ماه از معرفی سری آیفون ۱۴ اپل می گذرد و انتظار می رود آیفون ۱۴ در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شود و شایعات حاکی از آن است که شاهد طراحی مجددو بزرگترین به روز رسانی دوربین در سال های اخیر و موارد دیگر خواهیم بود.

آیفون ۱۴ چه نامی خواهد داشت؟

از آنجایی که آیفون معرفی شده در سال ۲۰۲۱ در واقع با نام آیفون ۱۳ معرفی شد، انتظار داریم آیفون ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ باشد. اینکه آیا اپل به برند “S” بازخواهد گشت یا نه، هنوز مشخص نیست، اما شایعات نشان می دهد که ارتقاء به اندازه کافی بزرگ باشد که به طور کلی یک شماره جدید را تضمین کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل اعداد را به طور کامل در خط آیفون کنار بگذارد و آیفون‌های جدید فقط بر اساس اندازه، “Pro” یا غیر Pro، و سال تعیین شوند. این همان کاری است که اپل در چند سال گذشته با خط تولید آیپد انجام داده است.

نام های بازاریابی اپل تا آخرین لحظه پنهان می ماند. این بدان معناست که ما باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانیم تا در مورد آنچه که به طور رسمی انتشار آن سال نامیده می شود، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

این مطلب را از دست ندهید. برنامه های پول ساز اپل برای کسب درآمد

حذف بریدگی ناچ

بزرگترین تغییری که در حال حاضر در آیفون ۲۰۲۲ انتظار داریم، حذف بریدگی ناچ است. طراحی ناچ برای اولین بار در آیفون X معرفی شد و از آن زمان تا به حال به همین شکل باقی مانده است. بریدگی جایی است که اپل حسگرهای خود را برای مواردی مانند Face ID قرار می دهد.

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل گزارش داد که اپل در سال ۲۰۲۲، با آیفون ۱۴ پرو رده بالا، به جای یک بریدگی، از طراحی جدید «حفره قرص» استفاده خواهد کرد. به جای یک بریدگی سوراخ دار ساده که بسیاری از گوشی های اندرویدی از آن استفاده می کنند، اپل از ترکیبی از بریدگی سوراخ و بریدگی به شکل قرص استفاده می کند.

این به اپل این امکان را می‌دهد که دوربین جلو و سخت‌افزار Face ID را تحت فشار قرار دهد و در عین حال میزان صفحه نمایش موجود را افزایش دهد. در ماه مارس، گفته شد که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس صفحه نمایش کمی بزرگتر خواهند داشت.

آیفون ۱۳ پرو – ۶٫۰۶ اینچ

آیفون ۱۴ پرو – ۶٫۱۲ اینچ

آیفون ۱۳ پرو مکس – ۶٫۶۸ اینچ

آیفون ۱۴ پرو مکس – ۶٫۶۹ اینچ

فناوری موجود در بریدگی آیفون:

دوربین مادون قرمز

سنسور مجاورت

حسگر نور محیط

گوینده

میکروفون

دوربین جلو

پروژکتور نقطه ای

تاچ آیدی آیفون ۱۴

در حالی که شایعات قبلی آیفون ۱۴ حاکی از آن بود که اپل Touch ID تاچ آیدی را زیر نمایشگر آیفون قرار می دهد، اما دیگر اینطور نیست. گزارش‌های اخیر مینگ-چی کو حاکی از آن است که اپل مجبور شده است تا تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیندازد.

به گفته کو، اپل در کار خود برای ادغام تاچ آیدی در نمایشگر آیفون با “پیشرفت کمتر از حد انتظار” روبرو است. اپل همچنین می‌تواند رویکردی کمتر جاه‌طلبانه داشته باشد و تاچ آیدی را مانند آی‌پد ایر و آی‌پد مینی در دکمه پاور آیفون ادغام کند. اما در نهایت انتظار نمی رود که تاچ آیدی امسال یکی از ویژگی های آیفون ۱۴ باشد.

آیفون ۱۴ بزرگترین آپدیت دوربین در سال های اخیر را ارائه خواهد کرد

به گفته کو، آیفون ۱۴ همچنین شامل بهبودهای چشمگیری در دوربین جلو خواهد بود. بزرگترین تغییر، ارتقاء ویژگی های فوکوس خودکار دوربین جلو است، اما دوربین جلویی آیفون راه بیشتری برای رسیدن به دوربین پشتی دارد.

از نظر دوربین پشتی، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا خواهند یافت که نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ افزایش یافته است.

اگرچه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است، اما این امکان وجود دارد که عکس های خروجی از آیفون همچنان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی باشند. مانند برخی از گوشی های اندرویدی، اپل می تواند از یک الگوریتم مقیاس بندی هوشمند استفاده کند که داده های خام ۴۸ مگاپیکسلی را می گیرد و یک تصویر خروجی ۱۲ مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ایجاد می کند.

کو معتقد است که سیستم دوربین فیلمبرداری برای آیفون ۱۴ نیز ارتقا خواهد یافت و برای اولین بار از ضبط ۸K پشتیبانی می کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.