• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

  • کد خبر : 44399
  • 01 دسامبر 2022 - 11:55
چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

تلفن ها هدف آسانی برای هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی یا ردیابی فعالیت های شما هستند.همیشه مراقب فعالیت های مشکوک روی گوشی خود باشید. برای آنکه بفهمیم چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

راه حل هایی وجود دارد که برای دانستن آن با ما همراه شوید.

از آنجایی که ما از تلفن های خود برای انجام اکثر کارهای آنلاین استفاده می کنیم، حریم خصوصی و داده های ما در خطر است. کلاهبرداران می‌توانند امنیت تلفن شما را برای ردیابی فعالیت‌های شما به خطر بیاندازند یا داده‌های محرمانه را از دستگاه شما استخراج کنند که می‌تواند فروخته یا نگهداری شود تا از قربانی باج بگیرد یا راه‌های دیگری برای کسب درآمد از آن بیابد.

اپل امنیت بهتری را به کاربران iOS ارائه می دهد، اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را هک کرد. گوشی‌های اندرویدی بیشتر مستعد هک شدن هستند .

 چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

پاپ‌آپ‌های نامناسب: اگر در تلفن همراه خود پنجره‌های تبلیغاتی نامناسب یا دارای رتبه X را مشاهده کردید، می‌تواند نشان دهد که تلفن شما در معرض خطر قرار گرفته است.

تماس‌ها یا پیام‌هایی که شما انجام نداده اید: اگر تماس‌ها و پیام‌های ناشناخته‌ای از تلفن شما شروع شده باشد، می‌تواند نشان دهنده هک شدن دستگاه شما باشد.

مصرف زیاد داده: اگر صورتحساب داده شما بالاتر از حد معمول باشد بدون اینکه فعالیت های آنلاین خود را افزایش دهید، احتمالاً تلفن شما هک شده و کلاهبردار از داده های تلفن شما برای اجرای برنامه ها در پس زمینه استفاده می کند.

خالی شدن باتری: عمر باتری گوشی شما با گذشت زمان کاهش می یابد، اما اگر باتری با سرعت هشدار دهنده ای خالی می شود، باید توجه داشته باشید.

عملکرد ضعیف: اگر گوشی شما عملکرد ضعیفی مانند خراب شدن برنامه ها، یخ زدن صفحه و راه اندازی مجدد غیرمنتظره را نشان می دهد، نشانه هک شدن دستگاه است.

برنامه های ناشناخته: اگر متوجه شدید که برنامه های ناشناخته ای در دستگاه شما دانلود شده است، ممکن است کار یک هکر باشد.

فعالیت غیرمعمول در حساب های اجتماعی: اگر فعالیت های ناشناخته ای در رسانه های اجتماعی یا حساب ایمیل شما وجود داشته باشد که به تلفن شما متصل است، می تواند به این معنی باشد که یک هکر به دستگاه دسترسی پیدا کرده است و می تواند منجر به سرقت هویت شود.

بدون تماس یا پیام: اگر دریافت تماس یا پیام را متوقف کنید، هکر باید سیم کارت شما را از ارائه دهنده خدمات شبیه سازی کرده باشد.

زمانی که فهمیدیم گوشی ما هک شده چه کاری انجام دهیم؟

شما می توانید با توجه به برنامه ها و فعالیت های مختلف در دستگاه خود از گوشی خود در برابر هک محافظت کنید. اگر متوجه هر یک از فرآیندهای فوق شدید که نشان می دهد تلفن شما در معرض خطر است، کارهای زیر را برای جلوگیری از هکرها انجام دهید.

حذف برنامه های ناشناخته: موجودی برنامه ها را بررسی کنید و همه برنامه های مشکوک را که نمی شناسید حذف کنید.

اجرای برنامه های ضد بدافزار: می توانید برنامه های ضد بدافزار قابل اعتمادی را اجرا کنید که به شناسایی بدافزارها و خلاص شدن از شر آنها کمک می کند.

تلفن خود را بازنشانی کنید: بازنشانی تلفن خود ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر بدافزار است.

رمزهای عبور خود را بازنشانی کنید: رمز عبور حساب های متصل به تلفن خود را تغییر دهید تا از جمع آوری اطلاعات شخصی توسط هکر جلوگیری شود.

به مخاطبین خود اطلاع دهید: به مخاطبین خود اطلاع دهید که تلفن شما به خطر افتاده است و نباید روی پیام های مشکوکی که از تلفن شما دریافت می شود کلیک کنند.

گوشی خود را Unroot کنید: اگر از نسخه روت شده اندروید استفاده می کنید، باید با استفاده از اپلیکیشن SuperSU آن را روت کنید.

تماس با ارائه‌دهنده خدمات: اگر دریافت تماس‌ها و پیام‌ها را روی تلفن خود متوقف کنید، می‌تواند به این معنی باشد که یک هکر از یک سیم کارت شبیه‌سازی شده استفاده می‌کند. برای حل مشکل با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

به خاطر داشته باشید از اتصال به وای فای عمومی ناشناخته، کلیک کردن بر روی پاپ آپ های نامناسب و تبلیغات مشکوک برای محافظت از گوشی خود در برابر هک شدن خودداری کنید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44399

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.