• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

کارتون هایی که کودکان نباید ببینند

  • کد خبر : 38338
  • 25 سپتامبر 2021 - 20:11
کارتون هایی که کودکان نباید ببینند

گاهی اوقات بعضی از صحنه‌های کارتون ها میتواند تاثیرات مخربی بر روی فرزندانمان داشته باشد.وبهتر است در مورد کارتون هایی که کودکان نباید ببینند  مراقب باشیم و نسبت به آنچه یک کارتون یا انیمیشن به فرزندانمان القا میکند آگاهی داشته باشیم.

اسکوبی دو

در این کارتن موجودات که واقعا ترسناک هستند، به خرابکاری و ایجاد وحشت مشغول می باشند. در آخر کارتن مشخص می شود این موجودات انسانهایی بودن که ماسک زده بودند اما موجودات وحشتناک باعث کابوسهای شبانه برای کودکخواهند شد و برای همیشه در ذهن کودک باقی خواهند ماند.

باب اسفنجی

تحقیقی بر روی ۶۰ کودک نشان داد که تماشای کارتون باب اسفنجی باعث کم شدن توجه و توانایی ذهنی کودکان میشود. دکتر راحیل بریگز میگوید:”تماشای صحنه های سریع فانتزی در کارتونهایی مثل باب اسفنجی باعث میشود که کودک توانایی خودش را در توجه به مطالب و مسائل معمولی و غیر جذاب از دست بدهد.

کارتن Cool World (کول ورلد)

این کارتن تلفیقی از شخصیت های فول اکشن انسانی در کنار شخصیت های انیمیشنی است و برای کودکان مناسب نیست. در تمامی صحنه های این کارتن شخصیت های اغوا کننده و شخصیت های زن خود نما که موضوعات پیچیده ای را پنهان می کنند و کشمکش میان شخصیت های انسانی و کارتنی دیده می شود.

سبک ساخت این کارتن شبیه تم های پردازش شده در هالیوود است. در این کارتن شخصیت به نام آفوردیت برای تبدیل شدن به شخصیت انسانی اکشن با بازیگر انسانی نقش اول این کارتن همبستر می شود تا از رازهای احساسی که زنان در هنگام همبستر شدن با مردان دارند، سردر بیاورد.

لاک پشت های نینجا

این کارتون به علت دارا بودن صحنه های سراسر خشونت و درگیری در همه قسمت هایش و ترسیم دنیایی سیاه و تاریک برای کودکان مناسب نیست و باعث ایجاد روحیه پرخاشگری در کودکان می شود.

گربه سگ

در این کارتن که درباره ی سگ و گربه ای به هم چسبیده است، مفاهیم اخلاقی زیر پا گذاشته می شود و در هر قسمت اعمالی مالیخولیایی و بی معنی به نمایش گذاشته می شود. این کارتون الگوهای نامناسبی برای کودکان وجود دارد و نظام اخلاقی کودکان دچار مشکل می گردد.

استرپرلا

استرلا نام یکی از کارتون هایی که کودکان نباید ببینند است.  معنی اسم این کارتن در فارسی به معنای تن نشان یا رقاص برهنه است. شخصیت اصلی این کارتن اورتیکا جونز رقاص سوپرقهرمان است. از جمله ویژگی  هایی که در این کارتن دیده می شود، ورزش های سکسی بسیار قدرتمند و موهای بلوند عجیب و غریب است که به عنوان چتر نجات استفاده می شود.

تام و جری

در کارتن تام و جری شاهد درگیریهای دائم بین موش و گربه ای هستیم که اعمال سادیستی انجام می دهند. تماشای درگیری دائمی موش و گربه برای کودکان مناسب نیست و به ذهن لطیف آنها آسیب می رساند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.