• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
24

با کارت واکسن سینوفارم به چه کشورهایی می‌توانید سفر کنید

  • کد خبر : 38464
  • 03 اکتبر 2021 - 17:48
با کارت واکسن سینوفارم به چه کشورهایی می‌توانید سفر کنید

تا کنون حدود ۷۰ کشور جهان در صورتی که افراد به‌صورت کامل با واکسن سینوفارم واکسینه شده باشند، به آنان اجازه ورود به کشور خود را می دهند.با کارت واکسن سینوفارم به همه کشورها نمی توانید سفر کنید.

کشورهایی که سینوفارم را به رسمیت می‌شناسند

کشورهای اتریش، مجارستان، ایسلند، بلاروس، صربستان، مقدونیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، قبرس، فنلاند، گرجستان، هلند و یونان کشورهای اروپایی‌ای هستند که مسافران واکسینه‌شده با سینوفارم را به مرزهای خود راه می‌دهند. اسپانیا جزو نخستین کشورهای اروپایی‌ای است که تصمیم گرفت به واکسینه‌شده‌های سینوفارم اجازه ورود دهد.

بیشتر کشورهای اروپایی تنها به مسافرانی اجازه ورود می‌دهند که واکسن‌های تأییدشده آژانس دارویی اروپا را تزریق کرده باشند.

 کشورهای آسیایی عراق، چین اندونزی، بحرین، قزاقستان، پاکستان، مالدیو، مالزی، لبنان، سریلانکا، تایلند، فیلیپین و امارات به مسافرانی که کارت واکسن سینوفارم داشته باشند مجوز ورود می‌دهند.

کشورهای آفریقایی مانند مصر، تونس، آنگولا، سنگال، سیرالئون و سومالی و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، آرژانتین و ونزوئلا واکسن سینوفارم را برای ورود به مرزهای خود مجاز اعلام کرده‌اند.

سفر به کدام کشورها با سینوفارم محدود یا ممنوع است؟

آمریکا واکسن سینوفارم را برای تزریق به شهروندانش به رسمیت نشناخته است. با این‌همه مشخص نیست در ‌ماه نوامبر که قرار است محدودیت‌های سفر از ۳۳ کشور جهان به آمریکا به پایان برسد، افرادی که سینوفارم تزریق کرده‌اند مجوز ورود به آمریکا را داشته باشند یا خیر.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکایی ازجمله دانشگاه‌های هاروارد، کلمبیا، ییل و چندین دانشگاه دیگر اعلام کرده‌اند به دانشجویانی که واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند اجازه ادامه تحصیل در این کشور را خواهند داد.

 در بریتانیا هم سینوفارم برای تزریق به شهروندان تأیید نشده است و این به آن معنی است که ورود به این کشور با کارت این واکسن با محدودیت‌های زیادی خواهد داشت.

کشورهایی که با واکسینه‌شدن با سینوفارم نمی توانید سفر کنید

براساس آمار کنونی حدود ۱۱۹ کشور جهان واکسن سینوفارم را به رسمیت نمی‌شناسند.

درصورت واکسینه‌شدن با سینوفارم امکان سفر به کشورهای بریتانیا، آلبانی، بلژیک، بوسنی و هرزگووین، بلغارستان، کروواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، موناکو، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سن مارینو، اسلوواکی ، اسلونی ،الجزایر، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، باهاماس، باربادوس، بورکینافاسو، برمه، کانادا، آفریقای مرکزی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، ساحل عاج، کنگو، جیبوتی، دومنیکا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، اتیوپی، فیجی، غنا، گرنادا، گواتمالا، گینه، هندوراس، هندوستان، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کنیا، کویت، لاتویا، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالی، مالت، مکزیک، مغولستان، نیوزیلند، نیکاراگوئه، نیجریه، کره‌شمالی، عمان، پاناما، پاپوآ گینه نو، قطر، جمهوری کنگو، روسیه، روآندا، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، افغانستان، کره‌جنوبی، سودان جنوبی، سودان، سوریه، تایوان، تاجیکستان، تیمور شرقی، ترکیه، ترکمنستان، اوگاندا، اوکراین، بریتانیا، آمریکا، اوروگوئه، ازبکستان، یمن و زامبیا وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.