• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

کاربردهای جوش شیرین

  • کد خبر : 38527
  • 06 اکتبر 2021 - 16:49
کاربردهای جوش شیرین

جوش شیرین که به آن بی‌کربنات سدیم نیز گفته می‌شود، به دلیل این که خاصیت خمیرمایه‌ای دارد و به این معنی که با تولید دی‌اکسیدکربن باعث بالارفتن خمیر می‌شود، به طور گسترده‌ای در پخت‌وپز به کار می‌رود.و علاوه بر آن کاربردهای جوش شیرین بسیار زیاد است .

جوش شیرین به عنوان لایه بردار

فرآیند برداشت سلول های مرده پوست، لایه برداری نام دارد و از آنجایی که جوش شیرین قلیایی است، پوست را نرم می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باکتری ها را نیز می کشد. یک مقدار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و پس از تمیز کردن صورت خود، به وسیله خمیر بدست آمده صورتتان را اسکراب کنید و با آب گرم بشورید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بریزید تا مطمئن شوید که منافذ پوست بسته شده اند.

تسکین نیش زدگی و گزیدگی با جوش شیرین

یکی دیگر از استفاده های فوق العاده جوش شیرین در خارش و درد ناشی از نیش است. خمیری را با مخلوط کردن جوش شیرین و آب آماده کنید و آن را روی قسمت آسیب دیده بدن خود بمالید تا تورم را تسکین دهد.

جوش شیرین برای مو

موهای شما می تواند با گرد و غبار و روغن در طی زمان کثیف شوند. برای خلاص شدن از دست موهای نازک و تمیز کردن آنها، از جوش شیرین که عنصری طبیعی است استفاده کنید، ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ فنجان آب را مخلوط کنید. خوب هم بزنید. مخلوط را از ریشه تا به نوک موها بزنید و بگذارید ۲-۳ دقیقه بماند سپس با آب گرم شستشو دهید.

لباس های سفیدتر

۱ فنجان جوش شیرین را به مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی تان اضافه کنید تا لباس ها تمیز تر و روشن تر شوند.

سفید کردن دندان‌ها

جوش شیرین و سفید کردن دندانجوش شیرین یک داروی محبوب خانگی برای سفید کردن دندان‌ها است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که خمیردندان حاوی جوش شیرین برای سفید کردن دندان و ازبین‌بردن پلاک‌ها، بهتر از خمیردندان بدون جوش شیرین است.

کندتر کردن پیشرفت بیماری مزمن کلیه

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه (CKD)، در طول مدت به‌آرامی عملکرد کلیه‌های خود را از دست می‌دهند. کلیه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند زیرا به دفع مواد زائد و آب اضافی از خون کمک می‌کنند. درعین‌حال، کلیه‌ها به تعادل مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم کمک می‌کنند.

از بین بردن بوی بد ماهی

احتمالاً بار‌ها مجبور شده‌اید سیر و یا ماهی و موارد مشابه آن‌ها را خرد کنید و پس از آن بوی بد آن‌ها روی انگشتانتان مانده است. بوی بدی که بسیار آزاردهنده است. برای ازبین‌بردن بو‌های بد می‌توانید دست خود را به جوش شیرین آغشته نمایید و سپس با آب گرم آن را بشویید. بعد از این کار دستان شما نرم می‌شود و بوی بد نیز از بین می‌رود.

درمان کردن زخم دهان و لب

زخم‌های روی لب و درون دهان درد زیادی دارند به همین خاطر همه دوست داریم فوراً برطرف شود. برای درمان زخم‌های دهانی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم هم بزنید و هر چند ساعت یکبار به لب‌های خود بمالید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

اجازه ندهید جای انگشتان کثیف روی کاغذ دیواری شما را ناراحت کند چرا که می‌توانید با جوش شیرین این مسئله را نیز حل کنید. اسفنج نم‌دار را با جوش شیرین ترکیب کرده و آرام روی آن بمالید سپس آب بکشید و اجازه بدهید که خشک شود.

تسکین دادن معده حساس

خوردن جوش شیرین می‌تواند به هضم برخی از غذا‌های مشکل‌ساز کمک کند. البته نباید در استفاده از جوش شیرین برای خوردن احتیاط کنید. به مقدار بسیار اندک در قهوه یا آب‌میوه خود جوش شیرین بزنید تا حالت اسیدی معده‌تان کمتر بشود. به هیچ وجه جوش شیرین را به میزان زیاد استفاده نکنید و یا آن‌قدر جوش شیرین استفاده نکنید که غذا یا قهوه و آبمیوه طعم شیرین بگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.