• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

چرا زنان ژاپنی چاق نمی‌شوند

  • کد خبر : 38564
  • 08 اکتبر 2021 - 10:12

دلیل اینکه زنان ژاپنی چاق نمی‌شوند فعالیت و رژیم غذایی مناسب آنان است.  یکی از مهمترین نکته های سلامت غذایی مردم در ژاپن ، مقدار وعده های غذایی آنهاست. ژاپنی ها غذاهایی خوشمزه اما در مقدار کم را برای هر وعده غذایی خود سرو می کنند.

بیشتر از اینکه غذای رستورانی بخورند ، غذاهای خانگی و البته ستنی را ترجیح می دهند. غذاهای سنتی ژاپنی ها شامل سوپ میسو ماهی گریل شده ، سبزیجات پخته شده ، برنج دم کشیده است. و بعد از هر وعده غذا یک فنجان چای سبز میخورند. و برای دسر میوه سرو می شود.

 

زنان ژاپنی چاق نمی‌شوند

ژاپنی ها معمولا غذاهایشان را به یکی از این چند طریق پخت سبک ، طبخ می کنند. بخارپز می کنند ، تفت می دهند ، نیم جوش می پزند و یا اینکه غذایشان را گریل می کنند.

حتی الامکان از سس ، بخصوص سس سفید روی غذاهایشان استفاده نمی کنند و خب در عین حال سراغ غذاهای تازه می روند، مثلا ماهی هایی که همان روز صید شده اند یا سبزیجاتی که همان روز به بازار آمده اند.

ژاپنی ها به جای نان در هر وعده غذایی خود از برنج استفاده می کنند و به ندرت آرد گندم تصفیه شده را در برنامه غذایی خود وارد می کنند.

صبحانه در ژاپن یک وعده غذایی بسیار مهم است و سوپ میسو در وعده صبحانه ژاپنی خورده می شود. و چون میسو سوپ شامل پروبیوتیک است؛ ژاپنی ها ترجیح می دهند در وعده صبحگاهی خود و همراه صبحانه آن را میل کنند. سوپ میسو از سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه می شود.

همچنین بخوانید. کاربردهای جوش شیرین

هر روز زندگی شان یک روز فعال و پرکار است

آنها از کودکی یاد می گیرند و البته این موضوع برایشان شرطی می شود که از انواع مواد غذایی لذت ببرند. اما در عین حال آنها هر روز زندگی شان یک روز فعال و پرکار است.

آنان حسابی از ماهی ها تغذیه میکنند. که منابع غنی امگا۳ هستند. ژاپنی ها ۱۰ درصد ماهی های جهان را مصرف می کنند.

مردم در ژاپن در مقادیر بسیار زیادی سبزیجات استفاده می کنند. بدون اغراق آنها در همه وعده های غذایی خود سبزیجات را دارند و شاید به همین دلیل است که دوز ویتامین ، مینرال و آنتی اکسیدان بدن آنها به شکل عجیب و غریبی بالاست.

هر ژاپنی روزانه به طور متوسط ۵۰ گرم سویا مصرف می کند. و چای سبز هم، نوشیدنی  است که قلب آنها را در برابر انواع بیماری مصون نگه می دارد. چای سبز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان است.

الگو غذایی صحیح ، زندگی فعال ژاپنی ها را در صدر کشورهایی قرار داده است که چاقی در آن به کمترین میزان ممکن وجود دارد .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.