• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

خبرهای مهم درباره تیم مذاکره کننده جدید ایران

  • کد خبر : 38741
  • 18 اکتبر 2021 - 22:52
خبرهای مهم درباره تیم مذاکره کننده جدید ایران

عباس گلرو عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هم به زودی اعلام موجودیت کرده و چهارچوب خود را اعلام می‌کند و برای مذاکرات آماده می شود.

جمهوری اسلامی ایران در حال مشخص کردن اعضای تیم مذاکره کننده است و محتوا و چارچوب‌ها نیز باید مشخص شود؛ آنچه که به عنوان محتوا بسته می شود و همچنین شروطی که تعیین خواهد شد، با گذشته فرق دارد.

خبرهای مهم درباره تیم مذاکره کننده ایران

گلرو افزود: اما شرایط آمریکا تفاوت چندانی نکرده است؛ همانطور که «فرید زکریا» در ارزیابی اخیر خود مطرح کرده که هیچ فرقی در سیاست ترامپ و بایدن در برخی موضوعات خصوصا در پرونده هسته‌ای ایران دیده نمی شود؛ بنابراین اینطور فکر نکنیم که آمریکایی ها تغییر موضع داده اند؛ ما باید نرمش داشته باشیم و بر مبنای آن حرکت کنیم. تیم مذاکره کننده هم به زودی اعلام موجودیت کرده و چهارچوب خود را اعلام می‌کند و برای مذاکرات آماده می شود.

در این مذاکرات اصل عزت باید رعایت شود

او خاطرنشان کرد: در مذاکرات باید به چهار موضوع توجه کنیم؛ یکی اینکه این مذاکرات نباید طولانی شود، دوم اینکه مذاکرات نباید به مسائلی غیر از موضوع هسته ای، مثل مباحث منطقه‌ای گره زده شود؛ سوم اینکه باید ضمانت اجرا داشته باشد زیرا اتفاقی که در برجام افتاد یک تجربه تلخی بود که هیچ ضمانتی در اجرا وجود نداشت. چهارم اینکه در این مذاکرات اصل عزت باید رعایت شود؛ مثلا آنچه که در راکتور هسته ای اراک رخ داد که سیمان در آن ریختند و آن را در گوشه ای گذاشتند، توهین به ملت و دانش یک ملت بود.

او با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده محدودیت زمانی برای مذاکرات قائل نمی شویم، گفت: این امر آسیب جدی به روند مذاکرات وارد خواهد کرد؛ بنابراین مذاکره باید مدت زمان مشخص و اهداف و چارچوب داشته باشد و باید در همان زمانی که توافق شده، به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.