• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
12

خبر جدید امیرعبداللهیان درمورد مذاکرات وین

  • کد خبر : 38334
  • 25 سپتامبر 2021 - 19:45
خبر جدید امیرعبداللهیان درمورد مذاکرات وین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشستی با روزنامه نگاران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی و سازمان ملل در مورد مذاکرات وین صحبت کرد.

ما بر اساس رفتار عملی آقای بایدن تصمیم خواهیم گرفت

او گفت: اولویت اصلی دولت جدید، پیگیری سیاست خارجی متوازن است. ما برای ارتباط با همه کشورهای جهان برنامه داریم و تنها رژیمی که از نظر ما مشروعیت نداشته و ارتباطی بین ما و آن کشور برقرار نخواهد شد رژیم جعلی اسرائیل است که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و نسبت به سیاست‌های غیرسازنده و اقدامات تخریب کننده آن در منطقه مواضع روشن و دقیقی داریم.

ملاک ما مشاهده رفتار عملی سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی است.  ما بر اساس رفتار عملی آقای بایدن تصمیم خواهیم گرفت.

امیرعبداللهیان در خصوص موضوع برجام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از یک‌سو به بازگشت به برجام تاکید می‌کنند و از ایران می خواهند که به میز مذاکرات وین برگردد، اما همزمان تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنند، این نوع رفتاررا پارادوکسیکال خواند که حاوی پیام سازنده‌ای نیست.

این مطلب برایتان مفید است. پذیرش آغاز مذاکرات هسته ای

دولت جدید ایران دولتی عمل‌گرا است

او به دریافت پیام‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک متعارض از کاخ سفید اشاره کرد و گفت: دولت جدید ایران دولتی عمل‌گرا است. برای ما بیش از حرف و کلمات، میزان عمل دولتمردان آمریکایی به تعهداتشان اهمیت دارد. این قابل قبول نیست که بایدن از یک‌سو از مذاکره، توافق و حتی درخواست برای مذاکره دوجانبه با ایران صحبت کند، اما سیاست‌های غلط رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی ترامپ را ادامه دهد.

عدم امکان استفاده ایران از پول‌ها و دارایی‌های خود

وی به عدم امکان استفاده ایران از پول‌ها و دارایی‌های خود در بانک‌های ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشورها برای خرید داروهای مورد نیاز و واکسن، اشارکرد و از تحریم‌های آمریکا به عنوان جنایت و تروریسم نام برد.

او گفت: در حال بررسی پرونده مذاکراتی وین هستیم و بزودی مذاکرات وین از سر گرفته خواهد شد ومذاکره‌ای را سازنده می‌دانیم که دارای نتایج ملموس و عملی باشد.

تجدید نظر در سیاست‌های غلط و غیرسازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران

امیرعبداللهیان در پایان سخنان خود خطاب به دولتمردان آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا نیز می‌تواند با تجدید نظر در سیاست‌های غلط و غیرسازنده خود در قبال جمهوری اسلامی ایران از این فرصت استفاده کند. ملت ایران تاریخ و تمدن بزرگی را با خود به همراه دارد و دولتمردان آمریکا بایستی بدانند زبان تحریم و تهدید کارایی نخواهد داشت، کما اینکه در ۴۰ سال گذشته به آنها ثابت شده است.

او در آخر گفت: انتظار ما این است که دولتمردان آمریکا واقع بینانه به وین بیایند و به جای حرف‌های زیبا اقدامات عملی، مثبت، سازنده و قابل اندازه گیری داشته باشند و تردید نکنند اگر بخواهند با تداوم ادبیات و رفتار غیرسازنده گذشته صحبت کنند، جمهوری اسلامی ایران دست بسته نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.