• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

ایران آمادگی احیا و بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان را اعلام کرد

  • کد خبر : 38827
  • 23 اکتبر 2021 - 20:40
ایران آمادگی احیا و بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان را اعلام کرد

علی جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پایان  سفر سه روزه هیأت اقتصادی استان آذربایجان شرقی به باکو ، در گفت و گو با خبرنگاران ،گفت: شرکت های ایرانی در زمینه تولیدات صنعتی و کالاهای مربوط به حوزه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی در این مناطق آزاد شده  می توانند همکاری کنند.

هزینه حمل و نقل برای کالاهای حجیم بسیار اساسی است و لذا از استان آذربایجان شرقی و بویژه از تبریز این کالاها به دلیل مسافت کمتر قابل تهیه است و شرکت های کشورهای خارجی دیگر هم در صورت قرارداد با جمهوری آذربایجان برای ساخت و ساز در مناطق آزاد شده قره باغ می توانند به دلیل مسافت کمتر و در نتیجه برای کاهش هزینه ها  ، بخشی از کالاهای مورد نیاز را از ایران از جمله استان آذربایجان شرقی تامین کنند.

احیا و بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان

وی گفت ، ظرفیت  های خوبی برای همکاری در این زمینه وجود دارد .

با توجه به  نزدیکی جغرافیایی و مسافت کمتر،  انواع مصالح ساختمانی که در استان آذربایجان شرقی تولید می شود  ، می تواند برای  استفاده در پروژه های عمرانی و زیر ساختی در  سرزمین های آزاد شده  جمهوری آذربایجان ، تهیه شود .

صادرات محصولات ایرانی از استان آذربایجان شرقی

او افزود: هدف این سفر بیشتر معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی استان آذربایجان شرقی  بود و دیدارهای خوبی انجام گرفت و همکاری های فی مابین به شکل سرمایه گذاری مشترک بررسی شد.

  بطور سنتی فعالان و بازرگانان  آذری حضور فعال در کشورهای همسود و بخصوص در روسیه دارند و ما ضمن این که جمهوری آذربایجان یکی از بازارهای هدف ما است ولی حضور در بازارهای کشورهای همسود برای ما  بسیار مهم است و مذاکرات همکاری در این زمینه نیز انجام گرفت.

نمایشگاه توانمندی و ظرفیت  های اقتصادی و صنعتی ایران  در باکو

وی همچنین گفت : بیش از چهار هزار واحد صنعتی و ۲۷ واحد صنفی تولیدی داریم که آنها توانمندی های تکنولوژی و صنعتی بالای را  دارند و ظرفیت  تولیدی استان آذربایجان شرقی بسیار زیاد است .

ما توانایی خوبی در حوزه  های فن  آوری داریم  و استارتاپ های خوبی در کشورمان و بخصوص در استان  ما فعال هستند و در این سفر چشم انداز همکاری در حوزه های مختلف فن آوری مورد بحث و برسی قرار گرفت .

در جلسات مختلف  و به ویژه در دیدار با رئیس موسسه  دولتی توسعه تجارت کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان بر آن تاکید شد که یک مقدار از تجارت سنتی عبور کنیم و بتوانیم همکاری های تکنولوژی و صنعتی داشته باشیم ، در صنایع  مختلف سرمایه گذاری مشترک انجام دهیم و همکاری فن  آورانه داشته باشیم .

او در پایان گفت :  به نظر می آید ما خیلی خوب هم دیگر را نمی شناسیم و شناخت از توانمندی یک دیگر نداریم و لذا استقبال شد که هیات فنی جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کنند و با ظرفیت  های صنعتی و  فن آوری ما  از نزدیک  آشنا شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.