• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
26

آزمایش قایق های برقی خودران در آمستردام

  • کد خبر : 38911
  • 30 اکتبر 2021 - 15:06
آزمایش قایق های برقی خودران در آمستردام

آزمایش قایق های برقی خودران در آمستردام در آب‌های این شهر به نمایش درآمد. “استفان فن دایک”، مدیر نوآوری در مؤسسه آمستردام گفته است: مرکز تاریخی آمستردام با یک شبکه مویرگی از راه‌آب‌ها مکان مناسبی برای شروع این اتفاق است.

آزمایش قایق های برقی خودران در آمستردام

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) نسبت به ساخت قایق‌های رباتیک خودران دقیق با سیستم‌های ادراک، ناوبری و کنترل قوی با ظرفیت ۵ سرنشین اقدام کرده است که در آمستردام ، گردشگران را به گردش می‌برد.

این قایق رباتیک خودران که “روبوت”(Roboat) نام دارد، چندین بار بازطراحی شده است. به عنوان مثال سال گذشته نسخه‌ای از آن آزمایش شد که می‌توانست دو مسافر را حمل کند. اما سازندگان “روبوت” امسال نسخه کامل آن را که می‌تواند حداکثر پنج مسافر یا ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند، زباله‌ها را جمع‌آوری کند و کالاها را تحویل دهد، در آمستردام عرضه می‌کنند.

این روبوت با چهار پیشرانه و ملخ ، می تواند حدود ۴ مایل در ساعت حرکت کند. قایق توسط یک کامپیوتر هدایت می شود که از دوربین ها و حسگرهای اطراف کشتی برای تشخیص اجسام ثابت و متحرک استفاده می کند. و با استفاده از جی‌پی‌اس برای تصمیم گیری در مورد یک مسیر ایمن از نقطه A تا نقطه B عمل می‌کند.

از جمله کاربردهای کلیدی این قایق فناوری خودمختار است که با هدف گردشگری طراحی شده است.

انتقال گردشگران به مقاصد مختلف با قایق خودران

این وسیله نقلیه بدون راننده و برقی دارای طول ۴ متر است، این فناوری به عنوان راهی برای انتقال گردشگران به مقاصد مختلف عمل می کند، و با پلت فرم خودگردان به طور بالقوه قادر به جمع آوری زباله و تحویل کالا هم است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط MIT، این قایق با ترکیب استراتژیک بازدید از موزه و تورگردشی با توزیع گردشگران بین موزه های آمستردام از ازدحام جمعیت درموزه ها و مسیر دو موزه بزرگ آمستردام جلوگیری می کند و به رشد بازدید از موزه های دیگر نیزکمک خواهد کرد و باعث بهبود بازدید از موزه های کوچکتر خواهد شد.

رشد موزه ها و کنترل ترافیک

این قایق ها موزه‌های کوچک‌تر و کمتر شناخته‌شده را در طول مسیر انتخاب می‌کند و گردشگران را به این موزه ها توزیع می‌کند .و در عین حال ترافیک ناخواسته توریستی را با استفاده از WAV متعادل میکند و به شهر کمک میکند چالش‌های اقتصادی و ترافیک  شهری را کنترل کند.

به گفته سازندگان این ، روبوت هنوز به دو تا چهار سال تا تکمیل فناوری خود زمان نیاز دارد. این روبوت می تواند تا سال ۲۰۲۳ با خیال راحت در کانال های شهر حرکت کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.