• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
16

هنگام بریدن ترمز خودرو چه باید کرد؟

  • کد خبر : 38962
  • 02 نوامبر 2021 - 15:41
هنگام بریدن ترمز خودرو چه باید کرد؟

هنگام بریدن ترمز خودرو نترسید و سعی کنید خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید.
وسیله نقلیه شما احتمالاً دارای یک سیستم ترمز دوگانه است که ترمزهای جلو و عقب شما را به طور مستقل کنترل می کند. در نتیجه، هر دو سیستم باید از کار بیفتند تا ماشین شما به طور کامل تمام قدرت ترمز را از دست بدهد. با این حال، کاهش توانایی ترمز خودرو به نصف هم می تواند برای ایجاد احساس ناامنی کافی باشد، سعی کنید به پدال ترمز فشار قوی و مداومی وارد کنید تا ببینید آیا می توانید سرعت خودرو را کم کنید یا خیر.
گاهی برخی وسایل اضافه در داخل خودرو مانند بطری آب، توپ‌های کوچک یا دیگر اشیا باعث ثابت ماندن پدال می‌شود و نقص در عملکرد ترمز می‌شوند، به این موضوع توجه کنید و این وسایل را از جلوی صندلی راننده دور کنید.

هنگام بریدن ترمز خودرو چه باید کرد؟

اگر سیستم ترمز اصلی شما کار نمی کند، یکی از گزینه ها این است که ترمز اضطراری را با دقت به کار ببرید. سیستم ترمز اضطراری از سیستم ترمز اصلی و هیدرولیک جدا است و ممکن است به توقف وسیله نقلیه کمک کند.

به یک دنده پایین تر تغییر دهید

راه دیگر برای کاهش سرعت خودرو این است که پای خود را از پدال گاز دور نگه دارید و دنده را پایین بیاورید تا موتور بتواند به کاهش سرعت خودرو کمک کند. اگر گیربکس دستی دارید، از طریق دنده ها پایین بیایید تا سرعت خودرو را کاهش دهید. اگر گیربکس اتوماتیک دارید، برداشتن پای خود از روی پدال گاز باعث می شود که خودروی شما با کاهش سرعت به دنده های پایین تر تغییر یابد.

با خیال راحت از جاده خارج شوید

بعد از اینکه سرعت ماشین را کم کردید، بسیار مهم است که ماشین خود را از جاده خارج کنید تا احتمال تصادف به حداقل برسد. اگر در بزرگراه یا یک جاده بزرگتر هستید، ابتدا باید روی رساندن خودروی خود به لاین سمت راست تمرکز کنید. فراموش نکنید که از چراغ های راهنما استفاده کنید و به ترافیک اطراف توجه کنید. با احتیاط وارد مسیر آهسته شوید و وقتی به آنجا رسیدید چراغ های خطر را روشن کنید و در صورت نیاز، از چراغ ها و بوق ماشین خود برای هشدار دادن به سایر رانندگان استفاده کنید.

از لاین سمت راست روی شانه حرکت کنید (جایی امن خارج از جاده)، از ترمز اضطراری برای کاهش سرعت خودرو استفاده کنید، اما اگر خودرو شروع به لیز خوردن کرد، آماده باشید که آن را رها کنید.

تا زمانی که توقف نکرده اید، ماشین را خاموش نکنید

اگرچه خاموش کردن خودرو ممکن است به کاهش سرعت آن کمک کند، خاموش کردن در مواقعی که خودرو شما دارای فرمان برقی است خاموش چرخش خودرو را دشوارتر می کند. همچنین می تواند باعث قفل شدن فرمان در جای خود شود. بنابراین، قبل از خاموش کردن وسیله نقلیه خود را از جاده خارج کنید.

ترمزهای خود را توسط یک متخصص بازرسی کنید

همیشه از سالم بودن ترمزهای خود مطمئن شوید و  ترمزها را توسط یک متخصص بازرسی کنید و تعمیرات لازم را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که می توانید با بازرسی منظم ترمزهای خودرو، از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38962

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.