• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
27

۱۰ شهر زیبای جهان

  • کد خبر : 39024
  • 06 نوامبر 2021 - 16:11

فرانسیس بیکن نقاش بریتانیایی می‌گوید: «زیبایی در چشم بیننده است». تعریف اینکه کدام شهرها زیبا هستند و کدام‌ها زیبا نیستند تا حدودی ذهنی است و هر شخصی تعریفی از زیبایی دارد. اما زیبایی یک شهر، با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند وسعت شهر، معماری آن، مناطق سرسبزو زیبا ، میراث، مجموعه تاریخی-هنری و غذاهای مربوط به آن شهر در نظر گرفته می شوند. با توجه به این معیارها، در این مقاله به معرفی ۱۰ شهر زیبای جهان خواهیم پرداخت.

کیوتو، ژاپن

به راستی کیوتو  جزو ۱۰ شهر زیبای جهان است .به نظر می رسد زمان در کیوتو متوقف شده است. این پایتخت باستانی ژاپن، جذابیت یک شهر کلاسیک را که ساکنان آن هنوز کیمونو می پوشند، با محله های مدرن تر ترکیب می کند. کیوتو یکی از معدود شهرهای ژاپنی است که در طول جنگ جهانی دوم بمباران نشده است، بنابراین معماری و میراث آن تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

کیوتو در جزیره هونشو واقع شده است و مرکز فرهنگی و سینمایی ژاپن به حساب می آید. و بیش از ۱۶۰۰ معبد بودایی، ۴۰۰ زیارتگاه شینتو، ویلاهای امپراتوری باستانی، استودیوهای فیلم و بیش از ۲۰۰ باغ وجود دارند که به دلیل تنوع گیاهی، زیباترین باغ‌های کشور ژاپن محسوب می‌شوند. دانشگاه کیوتو نیز یکی از مهم ترین دانشگاه های ژاپن است.

 

دوبرونیک، کرواسی

دوبرونیک یکی از شهرهایی بود که در جنگ بالکان بیشترین آسیب را دید و باعث بمباران شدید شد. با این وجود ، این شهر اروپایی توانسته زیبایی باستانی را که مشخصه آن است، بازیابد.

این شهر قدیمی که به عنوان “مروارید دریای آدریاتیک” در نظر گرفته می شود و به دلیل اهمیت خود در هنر و علوم برجسته است، پشت یک دیوار قرار دارد.

درون آن شهری به رنگ اخرایی با فضایی خاص می یابیم که سنت را با هنر در می آمیزد.. امروزه بسیاری از خانه های باستانی به گالری، کارگاه یا مغازه های کوچک تبدیل شده است. زیبایی این شهر الهام بخش سریال هایی مانند بازی تاج و تخت بوده است که در فصول مختلف از آن به عنوان صحنه استفاده شده است. ، این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان است.

سن پترزبورگ، روسیه

روسیه به دلیل کانال ها و بیش از ۳۰۰ پل، موسوم به ونیز شمال است و شامل کاخ های باشکوهی از امپراتوری تزار است.

معماری سن پترزبورگ را به یکی از زیباترین شهرهای تاریخ تبدیل کرده است. این پایتخت سابق روسیه که خیابان‌ها و میادین آن خونین‌ترین صفحات تاریخ را سپری کرده است، موزه‌ای در فضای باز است که در ماه‌های زمستان زیر برف پنهان می‌شود. رنگ های زنده کلیساها، کاخ ها و ساختمان های آن به خودی خود می درخشند.

موزه هرمیتاژ تعدادی از بهترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است و همچنین به بازدیدکنندگان فرصت بازدید از برخی از تالارهای سلسله رومانوف را می دهد. پرجنب‌وجوش‌ترین منطقه شهر نوسکی است.

پراگ، جمهوری چک

پراگ یکی از ۱۰ شهر زیبای جهان است . این مکان افسانه ای یکی از زیباترین شهرهای اروپاست و نه تنها به دلیل معماری، بلکه به دلیل حساسیت ویژه ای که به هنر دارد. موسیقی‌دانان، نویسندگان و فیلم‌سازان خارق‌العاده‌ای را دارد. و ازنظر هنر ، بارها با پاریس مقایسه شده است.

حال و هوای قرون وسطایی آن قادر است ما را به زمان دیگری منتقل کند. پل چارلز یا ساعت نجومی این شهر، از جمله گنجینه هایی هستند که تعداد زیادی مسافرهر ساله از آن بازدید می کنند.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون یک مقصد ضروری در سفر به آفریقای جنوبی است که احتمالاً یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای آفریقا است. و میراث اروپایی خود را با شخصیت آفریقایی خود به بهترین نحو ادغام کرده است.

 جاذبه اصلی آن رنگ خانه های زیبای آن است. مانند محیط اطرافش که از طبیعت بکر تشکیل شده است.

می‌توانیم تپه‌های بزرگ و پوشش گیاهی فراوان، و همچنین سواحل آبی شفاف ، یا یک جزیره دریایی را در این شهر ببینیم. در نزدیکی شهر نیز می توانید برخی از بهترین تاکستان های این کشور را بیابید.

کیپ تاون زادگاه بسیاری از رهبران جنبش ضد آپارتاید بود. در واقع در این شهر نلسون ماندلا سخنرانی کرد که آغاز عصر جدیدی برای این کشور بود.

برگن، نروژ

این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان است. محله قدیمی آن، بریگن، که زمانی توسط لیگ هانسیتیکا اشغال شده بود، دارای خانه‌های رنگارنگی است که در کارت پستال ها می بینیم. موزه KODE برخی از بهترین آثار برجسته ترین نقاشان را به نمایش می گذارد.در منطقه ادوارد مونک فروشندگان مختلف خیابانی برخی از بهترین خوراکی این کشور از جمله ماهی قزل آلا و ماهی خشک شده می فروشند.

10 شهر زیبای جهان

استانبول، ترکیه

استانبول در نیمه راه اروپا و آسیا نمونه ای از همزیستی سنت های باستانی با مدرنیته غربی است. ابتدا بیزانس و بعداً قسطنطنیه نامیده شد.

 در این شهر تعدادی از مهم‌ترین اماکن مانند مسجد، ایاصوفیه، کلیسای سیسترنا، کاخ توپکاپی یا بازار بزرگ را می‌بینیم که می‌توانند ما را به گذشته برگردانند.

منطقه دیگر این شهر که در سمت دیگر واقع شده است، فرهنگ و زندگی بسیار غربی تر شده است.

همچنین استانبول تنها شهری است که تنها با عبور از یک پل، می‌توانیم قاره‌ها را تغییر دهیم.

سانفرانسیسکو، ایالات متحده

سانفرانسیسکو یکی از زیباترین شهرهای آمریکا به حساب می آید. باغ‌های بزرگ، پارک‌هایی که می‌توانید ارتباط خود را با شهر بزرگ قطع کنید و سواحلی که ساحل آن را احاطه کرده‌اند، آن را به یکی از مکان‌های مورد علاقه مسافران تبدیل کرده است. دروازه طلایی یکی از شناخته شده ترین نمادهای آمریکا است.

این شهر همچنین سرگرمی ها، هنرهای نمایشی، موسیقی و تنوع زیادی از موزه ها را داراست.

ونیز، ایتالیا

این شهر از بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک تشکیل شده است که توسط بیش از ۴۰۰ پل به یکدیگر متصل شده اند.

ونیز عنوان رمانتیک ترین و خاص ترین شهرهای اروپا را به خود اختصاص داده است. بسیاری از هنرمندان آثار خود را دراین شهرنمایش داده اند.

معماری رنسانس آن یکی از مشخصه های اصلی شهر است، در ونیز تعدادی از کافه ها و رستوران های ایتالیایی را خواهید دید که بیشتر گردشگران از آن بازدید می کنند. همچنین ونیز یکی از مشهورترین سالن‌های اپرا در جهان را نیز دارد.

سن میگل دی آلنده، مکزیک

این شهر مکزیکی که در ایالت گواناخواتو قرار دارد، یکی از آرام ترین شهرها در مرکز این کشور است. و همچنین یکی از زیباترین شهرهای جهان.

 گذشته استعماری آن، که در بسیاری از ساختمان های آن قابل مشاهده است، با ماهیت مکزیکی آن همزیستی دارد.

این امر در تعداد زیادی از غذاخوری‌های پراکنده در اطراف خیابان‌ها، بازارها، غذا و یا در بسیاری از موزه‌های آن مشهود است. همچنین این شهر نقش مهمی در جنگ استقلال مکزیک ایفا کرد، به همین دلیل است که امروزه این شهر بخشی از مسیر میگل هیدالگو است.

سن میگوئل دی آلنده دارای زندگی فرهنگی و هنری و همچنین مناطق وسیع سرسبز و جنگلی در اطراف خود است. که چند دقیقه با مرکز تاریخی ال چارکو، یک ذخیره گاه طبیعی که شامل یک باغ گیاه شناسی و یک سیستم آبی مربوط به دوران استعمار است، قرار دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39024

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.