• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

بررسی ویژگی تایپ صوتی بی نظیر گوشی های گوگل پیکسل ۶

  • کد خبر : 39057
  • 08 نوامبر 2021 - 16:24
بررسی ویژگی تایپ صوتی بی نظیر گوشی های گوگل پیکسل 6

پردازنده (Tensor)  که Google Pixel 6 و Pixel 6 Pro را تامین می‌کند، دنیایی از ویژگی‌های جدید را برای هر کسی که از جدیدترین تلفن‌های گوگل استفاده می‌کند باز می‌کند. اما شاید هیچ کدام به اندازه تایپ صوتی بی نظیر گوشی های گوگل پیکسل ۶ تأثیرگذار نباشد، این ویژگی به شما امکان می دهد پیام ها و ایمیل ها را به جای تایپ پر زحمت از طریق صفحه کلید روی صفحه، دیکته کنید.

دستیار تایپ صوتی چیست؟

Assistant Voice Typing  از ویژگی‌های ماشینی استفاده می‌کند که در Tensor  Google  نقش اساسی دارند تا بهتر تشخیص دهد که وقتی پیامی را به جای تایپ کردن دیکته می‌کنید، چه می‌گویید.

از آنجایی که ما سریع‌تر از تایپ کردنمان صحبت می‌کنیم، « دستیار تایپ صوتی » باید در وقت شما صرفه‌جویی کند، به‌ویژه که این ویژگی برای درست نوشتن در بار اول طراحی شده است تا مجبور نباشید به عقب برگردید و متن اشتباه را تصحیح کنید. حداقل در تئوری

قدرت تایپ صوتی دستیار در این واقعیت نهفته است که چیزی بیش از رونویسی کلماتی که شما می گویید انجام می دهد.

 این ویژگی به طور خودکار علائم نگارشی را وارد می کند و لازم نیست مثلا ویرگول، علامت سوال یا بقیه علائم نگارشی به زبان بیاورید واین ویژگی به اندازه کافی هوشمند است که تشخیص دهد از کدام علامت استفاده شود .

همچنین می توانید از صدای خود برای درج ایموجی ها در متن استفاده کنید و جملاتی مانند “ایموجی قلب” را بگویید تا شکل مناسب ظاهر شود. و همچنین می‌توانید از دستورات صوتی برای ارسال پیام بدون هندزفری استفاده کنید.

دستیار تایپ صوتی همچنین به شما امکان می‌دهد برای مواقعی که رونویسی خراب می‌شود، موارد را با صدای خود اصلاح کنید. این قابلیت نیاز به ضربه زدن دارد، یا برای حرکت مکان نما یا انتخاب کلمه اشتباه.

نحوه کار با تایپ صوتی

اول مطمئن شوید که Pixel 6 شما برای تشخیص تایپ صوتی تنظیم شده است. به Messages یا Gmail بروید و صفحه کلید روی صفحه را باز کنید. روی نماد تنظیمات در صفحه کلید ضربه بزنید و در صفحه بعدی، تایپ صوتی را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کلید تایپ صوتی روشن است.

وقتی نماد میکروفون با یک حلقه رنگارنگ در پایین روشن می‌شود و پیام «اکنون صحبت کن» ظاهر می‌شود، Pixel 6 شما آماده شنیدن و تایپ صحبت‌های شما است.

آیا دستورات خاصی برای تایپ صوتی وجود دارد؟

برخی از جادوی تنسور زمانی شروع می شود که صحبت را متوقف می کنید و می خواهید آن را  ارسال کنید. فقط بگویید «ارسال» و دستیار تایپ صوتی آنقدر هوشمند است که می تواند متن یا ایمیل شما ارسال کند.

سایر دستورات صوتی مانند ” حذف ” و ” لغو ” می توانند به ویرایش پیام های شما کمک کنند  اولی جمله آخر را حذف می کند در حالی که دومی کل پیام را حذف می کند.

کدام برنامه ها از تایپ صوتی بی نظیر گوشی های گوگل پیکسل ۶ پشتیبانی می کنند؟

هر اپلیکیشنی که صفحه‌کلید روی صفحه‌نمایش دارد، به شما امکان می‌دهد با فشار دادن دکمه میکروفون، با صدای خود تایپ کنید. اما به نظر نمی‌رسد که همه برنامه‌ها برای تایپ صوتی دستیار بهینه شده باشند.

 برای مثال، می‌توانید توییت‌ها را در برنامه توییتر دیکته کنید، اما فرمان صوتی برای ارسال توییت وجود ندارد. در کروم، می‌توانید آدرس‌های وب را دیکته کنید، اما راهی برای ارسال مرورگر به آن صفحه بدون استفاده از ضربه ندارد.

برنامه‌هایی که برای کار با Assistant Voice Typing مجهزتر به نظر می‌رسند در این مرحله پیام‌ها و Gmail هستند، زیرا نه تنها می‌توانید متن را با دقت دیکته کنید، بلکه از دستورات صوتی نیز استفاده کنید.

تایپ صوتی دستیار در مقایسه با تایپ صوتی در آیفون ۱۳ چگونه است؟

زمانی که قابلیت‌های تایپ صوتی Pixel 6 را در مقابل گوشی های دیگر قرار می‌دهید، واقعاً قدرت Tensor را می‌بینید.

تفاوت ها در علامت گذاری و درستی نقطه‌گذاری بسیار متفاوت است. و در پیکسل ۶ بسیار قوی تر از آیفون است

ویژگی‌های صوتی دیگر Pixel 6

Assistant Voice Typing  تنها یکی از بسیاری از قابلیت های جدید مربوط به صدا است یک ویژگی Live Translate وجود دارد که می‌تواند پیام‌های دریافتی را به ۱۱ زبان ترجمه کند  نه فقط در برنامه پیام‌ها، بلکه در برنامه‌هایی مانند WhatsApp، Signal، Facebook و دیگر پیام رسانها هم کار می کند. ترجمه را برای صدا و تصویر هم به پنج زبان انجام می دهد.

 Pixels می تواند متن را در تصاویر تشخیص دهد، اما Pixel 6 می تواند هر کلمه خارجی را با استفاده از ۵۵ زبان آفلاین و ۱۰۴ زبان دیگر ترجمه کند، اگر به اینترنت متصل باشید. حالت مترجم به نوبت به زبان‌های مختلف گوش داده و ترجمه می‌کند، برخلاف برنامه Translate موجود در آیفون‌ها.

گوگل همچنین در حال آزمایش دستوراتی برای دستیار خود است که دیگر به عبارت «Hey Google» نیاز ندارد. در حال حاضر، می‌توانید تماس‌های تلفنی دریافتی را با گفتن «پاسخ» یا «رد کردن» جواپ دهید. وقتی می‌خواهید زنگ هشدارساعت را به تعویق بیندازید یا خاموش کنید، می‌توانید همین کار را انجام دهید.

در مجموع، گوگل پیکسل ۶ مجموعه ای بسیار قدرتمند از قابلیت های صوتی است که تا حد زیادی توسط تنسور هدایت می شود. مشخص نیست که چه تعداد از این قابلیت‌ها به پیکسل‌های دیگر راه پیدا می‌کنند و به نظر می‌رسد مهارت یادگیری ماشینی تنسور بخش مهمی از این فرآیند باشد  و این ویژگی ها قطعاً نشان می‌دهد که چرا گوگل بسیار مشتاق بود یک سیستم روی تراشه جدید را معرفی کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39057

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.