• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18

جنجال جدید دستگیری روح ‌الله زم مدیر آمدنیوز

  • کد خبر : 39068
  • 09 نوامبر 2021 - 16:40
جنجال جدید دستگیری روح ‌الله زم مدیر آمدنیوز

اکبر خوش کوشک چهره اسبق امنیتی ایران درباره دستگیری روح ‌الله زم مدیر آمدنیوز گفته است : دستگیری روح الله زم در چارچوب مبادلات امنیتی ایران و فرانسه بوده و روح الله زم با یک افسر امنیتی کشور فرانسه مبادله شده است.

اکبر خوش کوشک که از اخراجی های امنیتی است ادعا کرده است: یک افسر میان‌رده سازمان امنیتی فرانسه که به صورت پنهانی عضو داعش شده بود در جریان درگیری‌ها به اسارات بچه‌های محور مقاومت در می‌آید. با یک نام و نام خانوادگی ساختگی عربی عضو داعش شده بود. بچه‌های مقاومت وقتی او را بازجویی می‌کنند متوجه می‌شوند این فرد فرانسوی است.

روح الله زم با یک افسر امنیتی رده ‌بالا مبادله شد

از سازمان امنیت فرانسه با ایران تماس گرفته اند و گفته اند فردی که از افسران رده‌دار ماست به اسارات یکی از گروه‌های مقاومت درآمده و چون ایران با گروه‌های مقاومت ارتباط دارد، محبت کرده و این فرد را آزاد کنید. از سمت ایران هم پیگیری و مشخص شد شخصی که سرویس اطلاعاتی فرانسه می‌خواهد، نیروی سطح پایینی نیست و رده‌دار است.

اکبر خوش کوشک در ادامه ادعاهایش درباره دستگیری روح ‌الله زم مدیر آمدنیوز گفت : ایران از دولت فرانسه در ازای آن خواستار بازگرداندن روح الله زم شد که پذیرفتند .

سازمان امنیت فرانسه (DGSE) روح الله زم را با تدابیر امنیتی به فرودگاه پاریس آورد. از پاریس او را به امان پایتخت اردن آوردند. در فرودگاه امان چند ساعت در سالن ترانزیت بود. از امان هم به بغداد آمد.

 دستگیری روح ‌الله زم مدیر آمدنیوز چطور متقاعد شد به عراق بیاید؟

به هر حال روح الله زم با برنامه‌ریزی متقاعد شد به عراق بیاید. او فکر می‌کرد قرار است به نجف بیاید و ملاقات‌هایی داشته باشد. در حالی که در نجف قرار نبود هیچ ملاقاتی داشته باشد. هیچکس هم نمی‌خواست به او پولی بدهد.

 در بغداد سرویس امنیتی فرانسه، روح‌الله زم را به سفارت فرانسه در بغداد برد. وقتی زم در سفارت فرانسه در بغداد بود، فرانسوی‌ها به سرویس ایران اطلاع دادند که او داخل سفارت است و قرار است فلان ساعت از سفارت خارج شود. زم از سفارت که خارج شد، می‌خواست به نجف برود. در بغداد در محل تله‌ای که برایش در نظر گرفته شد، حضور پیدا کرد.

در واقع فرانسوی‌ها به ما خط دادند و بدون این که روح الله زم بداند یک تبادل در جریان بود. ما هم قرار بود آن افسر امنیتی فرانسوی که در اختیار بچه‌های محور مقاومت بود را آزاد کنیم.

 موقعی که روح‌الله زم از مرز ایران عبور کرد و به داخل کشور وارد شد، افسر امنیتی فرانسه از دمشق به استانبول منتقل و آنجا به فرانسوی‌ها تحویل داده شد.

 

برگرفته از رویداد ۲۴

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.