• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

کیف پول بلاک چین چیست ؟

  • کد خبر : 39334
  • 25 نوامبر 2021 - 15:55
کیف پول بلاک چین چیست

کیف پول بلاک چین یک کیف پول دیجیتالی است که به کاربران اجازه می دهد بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنند.

 کیف پول بلاک چین همچنین می تواند به خدمات کیف پول ارائه شده توسط بلاک چین، (یک شرکت نرم افزاری که توسط پیتر اسمیت و نیکلاس کری تأسیس شده است ) کمک کند. یک کیف پول بلاک چین امکان انتقال در ارزهای دیجیتال و توانایی تبدیل مجدد آنها به ارز محلی کاربر را فراهم می کند.

کیف پول بلاک چین

کیف پول های الکترونیکی به افراد امکان می دهد ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال را ذخیره کنند. در مورد کیف پول بلاک چین، کاربران می توانند موجودی ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین و اتر، استلار، تتر و پکسوس را مدیریت کنند.

رابط کیف پول بلاک چین، موجودی کیف پول فعلی را برای دارایی های رمزنگاری شده و آخرین تراکنش های کاربر نشان می دهد.

کاربران همچنین می توانند به نمودارهای قیمت دسترسی داشته باشند و ارزش وجوه را به ارز محلی انتخابی مشاهده کنند. همچنین یک بخش آموزشی آیا می دانستید که حقایق و اخبار رمزنگاری را به اشتراک می گذارد وجود دارد.

کیف پول بلاک چین چگونه کار می کند

کاربران می توانند درخواستی برای مقدار مشخصی بیت کوین یا سایر دارایی های رمزنگاری شده به طرف دیگری ارسال کنند و سیستم یک آدرس منحصر به فرد ایجاد می کند که می تواند برای شخص ثالث ارسال شود یا به طور خلاصه به یک کد پاسخ سریع یا کد QR تبدیل شود. یک کد QR شبیه بارکد است که اطلاعات مالی را ذخیره می کند و توسط یک دستگاه دیجیتال قابل خواندن است.هر بار که کاربر درخواستی می دهد، یک آدرس مخصوص ایجاد می شود.

کاربران همچنین می توانند بیت کوین را با سایر دارایی های رمزنگاری شده و برعکس، که به عنوان مبادله شناخته می شوند، مبادله کنند. این روش یک راه آسان برای جابجایی ارزهای دیجیتال است.

این کیف پول تنها به شش ارز اجازه مبادله می دهد: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، استلار لومن، تتر، دلار دیجیتال

کاربران همچنین می توانند از طریق رابط Buy Crypto موجود در کیف پول ، ارز دیجیتال را خریداری یا بفروشند.

خدمات خرید و فروش در همه مکان ها در دسترس نیست. برای خرید، کاربر می‌تواند وجه خود را از بانک انتقال دهد، از کارت اعتباری یا بصورت نقدی استفاده کند .

کارمزد کیف پول بلاک چین

این کیف پول  از فرآیندی استفاده می کند که آن را کارمزد پویا می نامند، به این معنی که کارمزد دریافت شده برای هر تراکنش می تواند بر اساس عوامل مختلف متفاوت باشد.

هم اندازه تراکنش و هم شرایط شبکه در زمان تراکنش می تواند بر اندازه کارمزد تأثیر زیادی بگذارد. فقط تعداد زیادی از تراکنش ها را می توان در یک بلوک توسط رایانه های پرقدرت به نام ماینرها پردازش کرد. ماینرها معمولاً تراکنش هایی را که بالاترین کارمزد را دارند ابتدا پردازش می کنند زیرا از نظر مالی برای آنها سودمند است.

این کیف پول یک کارمزد اولویتی ارائه می دهد که می تواند در عرض یک ساعت تراکنش را پردازش کند. یک کارمزد معمولی نیز وجود دارد که ارزان‌تر است اما تراکنش  بیش از یک ساعت طول می‌کشد. هزینه ها نیز می تواند توسط مشتری سفارشی شود. با این حال، اگر مشتری کارمزد را خیلی کم تعیین کند، انتقال یا معامله ممکن است به تعویق بیفتد یا رد شود.

امنیت کیف پول بلاک چین

امنیت کیف پول یک نکته مهم برای کاربران است، زیرا یک حساب در معرض خطر ممکن است منجر به از دست دادن کنترل دارایی های کاربران شود. کیف پول بلاک چین دارای چندین سطح امنیتی برای محافظت از وجوه کاربران در برابر هر مهاجم احتمالی، از جمله خود شرکت است.

رمزهای عبور

مانند سایر خدمات دیجیتال، حساب های کیف پول  برای محافظت از کاربران به رمز عبور نیاز دارند. با این حال، شرکت بلاک چین رمز عبور کاربر را ذخیره نمی کند و در صورت گم شدن نمی تواند رمز عبور را بازنشانی کند.

 این اقدام مانع از آن می‌شود که کارمندان شرکت بتوانند ارزهای دیجیتال را سرقت کنند. اگر کاربر رمز عبور خود را فراموش کند یا گم کند، حساب را فقط می توان با یک Mnemonic Seeds بازیابی کرد.

Mnemonic Seeds یک رشته تصادفی از کلمات انگلیسی است که عملکردی مشابه رمز عبور دارد. اگر کاربر دسترسی به تلفن یا دستگاه خود را از دست بدهد، می توان از Seed برای بازیابی کیف پول استفاده کرد.

روش‌های امنیتی اختیاری

چند تدابیر امنیتی اختیاری نیز وجود دارد که می توانند به ایمن کردن کیف پول های کاربر در برابر حملات خارجی کمک کنند. برای کاهش خطر فیشینگ،  بلاک چین به کاربران اجازه می دهد تا از احراز هویت دو مرحله ای یا لیست سفید IP استفاده کنند تا از ورود دستگاه های ناآشنا به سیستم جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.