• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
18

انهدام باند فروش قرص‌های لاغری تقلبی حاوی شیشه

  • کد خبر : 40069
  • 19 ژانویه 2022 - 10:50
انهدام باند فروش قرص‌های لاغری تقلبی حاوی شیشه

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر از انهدام باند فروش قرص‌های لاغری تقلبی که به تبلیغ و فروش قرص‌های لاغری حاوی متامفتامین (شیشه) و سایر قرص‌های روان گردان و غیرمجاز در فضای مجازی می کردند داد .

سردار مجید کریمی بیان کرد : سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص‌های روان گردان جان داده اند.

کشف قرص لاغری تقلبی

در این رابطه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قرص لاغری و چاقی حاوی ترکیبات متامفتامین (شیشه) کشف و ضبط شده که متاسفانه اثرات بسیار مخربی بر روی افراد دارد.

فروش قرص‌های لاغری تقلبی حاوی شیشه

وی افزود: متاسفانه عده‌ای سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به فروش قرص‌های لاغری تقلبی می‌کردند که با تلاش همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر و در یک اقدام غافلگیرانه سه نفر از این افراد که در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

مصرف این قبیل قرص‌های لاغری تقلبی برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است، براساس گزارش‌های پزشکی قانونی طی سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص‌های روان گردان جان خود را از دست داده اند؛ متاسفانه مصرف کنندگان این قرص‌ها (آگاهانه یا ناآگاهانه) برای کاهش وزن از این قرص‌ها مصرف می‌کنند و دچار آسیب جدی می‌شوند. این قبیل دارو‌ها را از مراکز رسمی و مجاز و با تجویز پزشک تهیه و استفاده کنند و به هیچ وجه سراغ عطاری‌ها و بازار‌های خرید و فروش (دلالان) نروند.

کشف بیش از ۴ تن مواد مخدر در ۴۸ ساعت گذشته

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی از کشف ۴۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و بیان کرد: این میزان مواد مخدر بنا بود که از مرز‌های شرقی وارد کشور شود که با تلاش همکارانمان در این پلیس از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شد.

این مطلب را از دست ندهید. مرگ ۴ مرد به خاطر سرخ کردن سیب زمینی !

هفت قاچاقچی اصلی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند

سردار کریمی تصریح کرد: در این ارتباط هفت قاچاقچی اصلی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند ضمن اینکه چهار خودرو نیز توقیف شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون (طی ۱۰ ماه) حدود ۹۸۰ تن انواع مواد مخدر (بر پایه تریاک تولیدی در کشور افغانستان) کشف شده که خوشبختانه همکاران ما از ورود این میزان مواد جلوگیری و ۱۸۰ نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شدند. همچنان روند تولید و کشف مواد مخدر در کشور افغانستان زیاد است که بایستی در این خصوص اهتمام ویژه شود.

رصد فضای مجازی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری

سردار کریمی در مورد رصد و کنترل فضای مجازی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی و سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور افزود: مرکز رصد و فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جدیت بیشتری به این حوزه ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده، اما باید بسیاری از خلا‌های قانونی رفع شود و دستگاه قضائی در برخورد جدی و عزم راسخ و همکاری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.