• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

۵G چیست؟/ نسل های قبلی شبکه های موبایل چه تفاوت هایی با ۵G دارند؟

  • کد خبر : 40109
  • 20 ژانویه 2022 - 11:36
5G چیست؟/ نسل های قبلی شبکه های موبایل چه تفاوت هایی با 5G دارند؟

۵G نسل پنجم شبکه تلفن همراه است و یک استاندارد جهانی بی سیم جدید پس از شبکه های ۱G، ۲G، ۳G و ۴G است. ۵G نوع جدیدی از شبکه را فعال می‌کند که برای اتصال تقریباً همه و همه چیز از جمله ماشین‌ها، اشیا و دستگاه‌ها طراحی شده است.

فناوری بی‌سیم ۵G برای ارائه سرعت‌های پیک داده چند گیگابیت بر ثانیه، تأخیر بسیار کم، قابلیت اطمینان بیشتر، ظرفیت شبکه عظیم، افزایش دسترسی و تجربه کاربری یکنواخت‌تر به کاربران بیشتر طراحی شده است. عملکرد بالاتر و بهره وری بهبود یافته، تجربیات کاربر جدید را تقویت می کند و صنایع جدید را به هم متصل می کند.

نسل های قبلی شبکه های موبایل چه تفاوت هایی با ۵G دارند؟

نسل های قبلی شبکه های تلفن همراه ۱G، ۲G، ۳G و ۴G هستند.

نسل اول – ۱G

دهه ۱۹۸۰: صدای آنالوگ ۱G ارائه شد.

نسل دوم – ۲G

اوایل دهه ۱۹۹۰: ۲G صدای دیجیتال را معرفی کرد (به عنوان مثال CDMA- Code Division Multiple Access).

نسل سوم – ۳G

اوایل دهه ۲۰۰۰: ۳G داده های تلفن همراه را به ارمغان آورد (مانند CDMA2000).

نسل چهارم – ۴G LTE

دهه ۲۰۱۰: ۴G LTE عصر پهن باند تلفن همراه را آغاز کرد.

۱G، ۲G، ۳G و ۴G همگی به ۵G منتهی شدند که برای ارائه اتصال بیشتر از قبل طراحی شده است.

۵G یک رابط هوایی یکپارچه و توانمند است

۵G یک رابط هوایی یکپارچه و توانمندتر است. این با ظرفیت گسترده ای طراحی شده است تا تجربیات کاربر نسل بعدی را فعال کند، مدل های استقرار جدید را توانمند کند و خدمات جدید ارائه دهد.

با سرعت بالا، قابلیت اطمینان برتر و تأخیر ناچیز، ۵G اکوسیستم تلفن همراه را به قلمروهای جدیدی گسترش می دهد. ۵G بر هر صنعت تأثیر می گذارد و حمل و نقل ایمن تر، مراقبت های بهداشتی از راه دور، کشاورزی دقیق، لجستیک دیجیتالی و غیره را به واقعیت تبدیل می کند.

چگونه و چه زمانی ۵G بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد؟

۵G باعث رشد جهانی می شود.

  • ۱۳٫۱ تریلیون دلار تولید اقتصاد جهانی
  • ۲۲٫۸ میلیون دلار شغل جدید ایجاد شد
  • ۲۶۵ میلیارد دلار سرمایه جهانی ۵G و تحقیق و توسعه سالانه طی ۱۵ سال آینده

از طریق یک مطالعه شاخص اقتصاد ۵G، مشخص شد که اثر اقتصادی کامل این نسل اینترنت احتمالاً تا سال ۲۰۳۵ در سراسر جهان تحقق خواهد یافت – از طیف گسترده‌ای از صنایع حمایت می‌کند و به طور بالقوه امکان تولید کالاها و خدمات به ارزش ۱۳٫۱ تریلیون دلار را فراهم می‌کند.

این تاثیر بسیار بیشتر از نسل های قبلی شبکه است. الزامات توسعه این شبکه جدید نیز فراتر از بازیگران سنتی شبکه تلفن همراه به صنایعی مانند صنعت خودرو گسترش می یابد.

این مطالعه همچنین نشان داد که زنجیره ارزش ۵G (شامل OEM ها، اپراتورها، سازندگان محتوا، توسعه دهندگان اپلیکیشن و مصرف کنندگان) به تنهایی می تواند تا ۲۲٫۸ میلیون شغل یا بیش از یک شغل برای هر فرد در پکن، چین را پشتیبانی کند. و بسیاری از برنامه های نوظهور و جدید وجود دارند که هنوز در آینده تعریف خواهند شد. تنها زمان نشان خواهد داد که «اثر ۵G» کامل بر اقتصاد چه خواهد بود.

۵G کجا استفاده می شود؟

به طور کلی، ۵G در سه نوع اصلی خدمات متصل، از جمله پهنای باند موبایل پیشرفته، ارتباطات حیاتی ماموریت و اینترنت اشیا عظیم استفاده می شود. قابلیت تعیین کننده این نسل این است که برای سازگاری پیشرو طراحی شده است – توانایی پشتیبانی انعطاف پذیر از خدمات آینده که امروزه ناشناخته هستند.

پهنای باند موبایل پیشرفته

علاوه بر بهبود تلفن‌های هوشمند ما، این  فناوری تلفن همراه می‌تواند تجربه‌های همهجانبه جدیدی مانند VR و AR را با سرعت داده‌های سریع‌تر و یکنواخت‌تر، تأخیر کمتر و هزینه به ازای هر بیت کمتر ایجاد کند.

و خدمات جدیدی را فعال کند که می‌تواند صنایع را با پیوندهای فوق‌العاده قابل اعتماد، در دسترس و کم تأخیر مانند کنترل از راه دور زیرساخت‌های حیاتی، وسایل نقلیه و روش‌های پزشکی متحول کند.

اینترنت اشیا عظیم

۵G قرار است به طور یکپارچه تعداد زیادی از حسگرهای تعبیه‌شده را تقریباً در همه چیز از طریق توانایی کاهش نرخ داده، قدرت و تحرک به هم متصل کند و راه‌حل‌های ارتباطی بسیار کم‌هزینه و کم‌هزینه‌ای را ارائه دهد.

سرعت ۵G چقدر است؟

پاسخ: ۵G برای ارائه حداکثر سرعت داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه بر اساس الزامات IMT-2020 طراحی شده است. راه‌حل‌های پرچم‌دار Qualcomm Technologies، Qualcomm® Snapdragon™ X65 برای دستیابی به حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در اوج سرعت داده‌های downlink طراحی شده است.

اما ۵G چیزی فراتر از سرعت آن است. علاوه بر اوج نرخ داده بالاتر،و به گونه ای طراحی شده است که ظرفیت شبکه بسیار بیشتری را با گسترش به طیف های جدید مانند mmWave فراهم کند.

۵G همچنین می‌تواند تأخیر بسیار کمتری را برای پاسخ فوری‌تر ارائه دهد و می‌تواند تجربه کاربری یکنواخت‌تری را به‌طور کلی ارائه دهد تا نرخ داده‌ها به طور مداوم بالا بماند – حتی زمانی که کاربران در حال حرکت هستند. و شبکه تلفن همراه جدید ۵G NR توسط پایه پوشش LTE گیگابیتی پشتیبانی می‌شود، که می‌تواند اتصال کلاس گیگابیتی را در همه جا فراهم کند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.