• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
21

جزییات و دلایل بریدن سر مونا حیدری دختر اهوازی توسط همسرش

  • کد خبر : 40436
  • 07 فوریه 2022 - 12:51
جزییات و دلایل بریدن سر مونا حیدری دختر اهوازی توسط همسرش

سجاد حیدری مرد جوان اهوازی بعد از بریدن سر مونا حیدری دختر اهوازی سر او را در دستانش گرفته و در خیابانهای چرخاند.

سجاد حیدری متولد ۱۳۷۹ در اهواز است او در ۱۶ بهمن ماه همسرش مونا حیدری (که دختر عمویش بود) را در ملاعام سر برید. او بعد از سر بریدن همسرش سر او را در دستانش گرفته و در خیابان میچرخاند و برادرش از او فیلم گرفت و او را قهرمان خطاب کرد.

ماجرای قتل و بریدن سر مونا حیدری توسط همسرش

این دختر ۱۷ ساله متولد ۱۳۸۳ در اهواز بوده و صاحب یک فرزند سه ساله میباشد زمانی که ۱۲ سال سن داشت به عقد پسر عموی خود در آمد.

قتل مونا حیدری یکی از فجیع ترین و ناراحت کننده ترین قتل های سال ۱۴۰۰ بود در مورد علت بریدن سر مونا حیدری توسط همسرش گفته شده است که او در خانه مورد آزار و اذیت سجاد قرار می‌گرفته است و همیشه درباره طلاق صحبت می کرد و عاقبت به همراه پسر سه ساله اش از خانه فرار میکندو پس از ۶ ماه که گویا پول‌هایش را دزدیده بودند با برادرش تماس می گیرد و می گوید پشیمان است و می‌خواهد به ایران برگردد و در نهایت پدرش او را به ایران برمی گرداند.

پس از برگشتن مونا به ایران همسرش معتقد بود باید او را بکشند تا آبرویشان حفظ شود همسرش به سراغ پدر این دختر رفت و خواست که مونا را بکشد اما پدرش این مسئولیت را برعهده نگرفت و در نهایت او تصمیم گرفت که خودش دست به کار شود و مونا حیدری را به قتل برساند.

جزییات و دلایل بریدن سر مونا حیدری دختر اهوازی

و عاقبت سجاد حیدری به همراه برادرش به سراغ او رفته و همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داد و مونا پا به فرار گذاشت و خیابان به آمد او را در خیابان با خودرو زیر می گیرند و بعد با چاقو سر از بدنش جدا کردند و برادر سجاد از این صحنه های وحشتناک فیلمبرداری کرده است  و سجاد شوهر مونا با لباس سیاهرنگ در حالیکه در یک دست قمه داشت و در دست دیگرش سر بریده همسرش را ، در میدان کسایی شهر اهواز قدم زد.

همه اتفاقات در خیابان و در ملا عام رخ داده بود اتفاقی که بدون شک یکی از فجیع ترین قتل هایی بوده که در خیابان و در جلوی چشم مردم رخ داده است.

قتل ناموسی چیست؟

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

شرایط عدم اجرای حکم قصاص در قتل‌های ناموسی چیست؟

شرط لازم در قصاص نفس در جرایم قتل عمد، قصد و اراده‌ قاتل است اما برای اجرای قصاص، تنها “نیت” کفایت نمی‌کند و شرایط دیگری نیاز است که اگر این شرایط وجود نداشته باشد، قصاص اجرا نمی‌شود. قتل‌های ناموسی از منظر قانون، در شرایط زیر مجازات قصاص، ندارند.

منطبق بر ماده ۳۰۱قانون مجازات اسلامی، مرتکب آن، پدر یا اجداد پدری مقتول باشد.

منطبق بر ماده ۳۰۲قانون مجازات اسلامی، مرتکب، همسر فرد زناکار باشد و علم به رضایت زن به زنا داشته باشد و حین ارتکاب جرم، مرد و زن زناکار را به قتل رسانده باشد. اگر به مطالبی پیرامون رابطه نامشروع علاقه دارید به مطلب رابطه نامشروع تلفنی مجازاتی سنگین دارد مراجعه کنید.

مشاهده شده است که در اغلب قتل‌های ناموسی، مرتکب پدر، همسر یا برادر مقتول هستند. در دو مورد اول امکان سقوط قصاص ( قصاص انجام نشود) وجود دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.