• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
16

سود سهام عدالت چه روزی واریز می‌شود؟

  • کد خبر : 40561
  • 14 فوریه 2022 - 11:12
سود سهام عدالت چه روزی واریز می‌شود؟

سود سهام عدالت چه روزی واریز می‌شود؟

عسکر توکلی، رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت درباره واریز سهام عدالت گفت: قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود.

سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد

او در ادامه بیان کرد : در سال ۹۹ برخی از  سهام‌داران بخشی از سهام خود حدود ۳۰ و برخی نیز در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومان حدود  ۶۰۰ هزار تومان است که این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

سهام‌داران باید حواس‌شان جمع باشد

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت همچنین تاکید کرد : سهام‌داران باید حواس‌شان جمع باشد، برخی افراد سودجو وارد میدان شدند که لازم است سهام‌داران فریب سودجویان را نخورند و از فروش سهام عدالت به‌صورت جدی پرهیز کنند تا بازار تثبیت شود.

انصراف برخی سهام‌داران

او در پایان درباره انصراف برخی سهام‌داران از بازگرداندن روش سهام عدالت به‌ روش مستقیم، گفت: این مهم از طریق فراکسیون سهام عدالت درحال پیگیری است که امیدواریم محقق شود‌.

آخرین محاسبات سود سهام

همچنین بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، درباره جزییات واریز سود سهام عدالت بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

برخی از شرکت های سرمایه پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند، مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.