• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
30

بهترین فیلم ها ی جوکر که حتما باید ببینید

  • کد خبر : 40621
  • 21 فوریه 2022 - 14:51
بهترین فیلم ها ی جوکر که حتما باید ببینید

محبوبیت فیلم های جوکر در دنیا بسیار زیاد است. فیلم های جوکر و شخصیت جوکر طرفداران پروپاقرص بسیاری دارند. جوکر با هنرپیشگی بازیگران مختلفی در مجموعه فیلم ها و سریال های مختلف حضور داشته و هریک بعدی از جوکر را به نمایش گذاشته‌اند .

بهترین فیلم ها ی جوکر

جوکر یکی از شخصیت‌های منفی است که توسط بیل فینگر، باب کین و جری رابینسون خلق شده و برای اولین بار در اولین شماره کتاب کمیک بتمن با عنوان Batman در سال ۱۹۴۰ ظاهر شد. او از آن زمان تا کنون تبدیل به یکی از شخصیت‌های نمادین کمیک بوکی شده و در آثار تلویزیونی و سینمایی بسیاری ظاهر شده است. بازیگرانی همچون سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر، جرد لتو و واکین فینیکس در طول این سال‌ها نقش این دلقک ترسناک را در فیلم‌های سینمایی مختلف بازی کرده‌اند.

پرواز بر فراز آشیانه فاخته (۱۹۷۵)

کاملاً واضح است که سینمای دهه ۱۹۷۰ تاثیر زیادی بر روی صنعت فیلمسازی در مقیاس جهانی گذاشت. علاوه بر فضایی تاثیرگذار که در فیلم‌های این دوره به تصویر کشیده می‌شد، مطالعه و بررسی عمیق شخصیت‌ها در این فیلم‌ها بیشترین و قوی‌ترین تاثیر را داشت. یکی از این فیلم‌ها «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) به کارگردانی میلوش فورمن و با بازی جک نیکلسون است. شخصیت نیکلسون در این فیلم همانند شخصیت جوکر از لحاظ روانی دچار اختلال است، اما شباهت دیگر این دو در این است که هر دو توسط جامعه کنار گذاشته شده و محدودیت‌هایی برایشان در نظر گرفته می‌شود. با این وجود جایگاه پایانی هر یک از این دو متفاوت است.

فیلم Batman با نقش آفرینی جک نیکلسون

یکی از مشهورترین بازیگرانی که شخصیت جوکر را به خوبی ایفا کرده، جک نیکلسون است. او در فیلم بسیار تاریک تیم برتون در سال ۱۹۸۸ به ایفای نقش پرداخته. جک نیکلسون بازی فوق‌العاده‌ای را در این فیلم به یادگار گذاشته که نشان می‌دهد او چگونه از فردی به نام جک نایپر به Clown Prince of Gotham یا شاهزاده دلقک گاتهام تبدیل شده است. نیکلسون به خاطر بازی نقش جوکر در فیلم Batman، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل در جایزه آکادمی سال ۱۹۹۰ شد.

فیلم شوالیه تاریکی با بازی هیث لجر از بهترین فیلم های جوکر

درخشان‌ترین و بهترین فیلم‌های جوکر را می‌توان در فیلم شوالیه تاریکی دید که هیث لجر به خوبی از پس آن برآمده است. لجر برنده جایزه اسکار به گونه‌ای نقش جوکر را ایفا کرده بود که تا به الان هیچ کسی نتوانسته به خوبی او این نقش را بازی کند و شاید بتوان گفت که هیچ کس برای بازی در نقش جوکر با او قابل مقایسه نخواهد بود.

لجر برای اینکه شخصیت جوکر ماندگار بماند، کاملاً در نقش خود فرو رفته بود و همین هم باعث شد که سه‌گانه فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان جزء بهترین فیلم‌های بتمن باشد که تاکنون ساخته شده است. می‌توان گفت محبوبیت فیلم The Dark Knight بیشتر به خاطر بازی فواق‌العاده لجر و شخصیت شرور فیلم بوده است.

از صحنه‌های دزدی تا قسمت‌هایی که لحظات دراماتیک فیلم به اوج می‌رسد، بازی هیث لجر شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کند و همین بازی او باعث شده که یکی از عالی‌ترین بازی‌ها و شاید جذاب‌ترین شرورهای‌ فیلم‌های جوکر در تمام دوران را خلق کند. با همه این توضیحات باید بگوییم که یکی از بهترین‌فیلم‌های Joker اختصاص دارد به فیلم شوالیه تاریکی.

تو هرگز واقعاً اینجا نبودی (۲۰۱۷)

فیلم «جوکر» (Joker) با بازی خواکین فینیکس که اولین تصویرسازی این شخصیت در نقش اصلی یک فیلم در دنیای دی سی است مورد استقبال بی سابقه منتقدان سینمایی و سینمارو‌ها قرار گرفته و در همان چند روز اول اکران نیز در باکس آفیس رکوردشکنی کرد.

خواکین (واکین) فینیکس در این تریلر جنایی منحصربفرد نقش یک شخصیت بسیار متفاوت از دیگر نقش آفرینی هایش را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش مردی به نام لین رمزی را بر عهده دارد که از لحاظ روانی در شرایط مساعدی قرار نداشته و افکار خودآزاری دائماً به سراغش می‌آیند. با این وجود به جای دست زدن به کار‌های خرابکارانه و آنارشیستی، وقت خود را صرف نجات قربانیان نوجوان قاچاق انسان می‌کند. فیلم «تو هرگز واقعاً اینجا نبودی» (You Were Never Really Here) دیالوگ‌های اندکی داشته و تقریباً تمام ماجرا را تنها با تمرکز بر روی تصاویر روایت می‌کند. این فیلم شباهت‌های بسیاری با «راننده تاکسی» اسکورسیزی دارد، اما در یک سبک کاملاً متفاوت فیلمبرداری شده است. شخصیت لین رمزی در واقع با شخصیت‌های معمول تریلر‌های جنایی سنخیتی ندارد، اما تصویر خاص آن یک تاثیر منحصربفرد در این ژانر دارد که آن را به یکی از بهترین فیلم‌های ۵ سال اخیر تبدیل کرده است.

فیلم جوکر ۲۰۱۹ با نقش آفرینی خواکین فونیکس

خواکین فونیکس آنقدر شخصیت Joker را در یکی از بهترین فیلم‌های جوکر جذاب بازی کرده که هنوز نمی‌توانیم بازی درخشانش را فراموش کنیم. جوکر این فیلم خام، بی‌پروا و شاید نگران‌کننده‌ترین جوکر فیلم تاد فیلیپس باشد که همین باعث شده بیشتر مخاطبان به دو بخش تقسیم شوند، اما نظر منتقدان به فیلم Joker مثبت بوده و توانسته در فستیوال فیلم ونیز، جایزه شیر طلایی را برنده شود. فونیکس هم حداقل لیاقت این را دارد که در گروه‌های بازیگری در لیست جایزه‌های مهم ماه‌های بعدی قرار بگیرد، چون فونیکس شایسته دریافت این جایزه است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.