• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ با ۱۳۲ سرنشین در چین سقوط کرد / سقوط سهام بوئینگ

  • کد خبر : 40988
  • 21 مارس 2022 - 14:29
سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ با ۱۳۲ سرنشین در چین

سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ با ۱۳۲ سرنشین در چین بامداد روز دوشنبه اتفاق افتاد. مقامات گفتند که با پرواز بر فراز ووژو، در منطقه گوانگشی، تماس قطع شد. این هواپیما قرار بود از کونمینگ به گوانگژو در جنوب شرقی کشور پرواز کند.تعداد تلفات در حال حاضر مشخص نیست.اداره هوانوردی غیرنظامی چین اعلام کرد که «مکانیسم اضطراری را فعال کرده و یک گروه کاری را به محل حادثه اعزام کرده است».

سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ با ۱۳۲ سرنشین در چین

مقامات هوانوردی چین روز دوشنبه اعلام کردند که یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی چین شرقی با ۱۳۲ سرنشین از جمله ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه سقوط کرده است.مقامات گفتند که با پرواز بر فراز ووژو، در منطقه گوانگشی، تماس قطع شد. این هواپیما قرار بود از کونمینگ به گوانگژو در جنوب شرقی کشور پرواز کند.

این هواپیما کونمینگ را در ساعت ۱:۱۱ ترک کرد. طبق اطلاعات FlightRadar24 به وقت محلی (۱:۱۱ بامداد) و قرار بود کمتر از دو ساعت دیگر به مقصد برسد.

تلفات سقوط هواپیما در چین

تعداد تلفات در حال حاضر مشخص نیست.اداره هوانوردی غیرنظامی چین اعلام کرد که «مکانیسم اضطراری را فعال کرده و یک گروه کاری را به محل حادثه اعزام کرده است». رسانه های دولتی چین اعلام کردند که این سقوط باعث آتش سوزی کوه شده است.

خطوط هوایی چین شرقی با بیانیه ای در Weibo، نسخه چینی توییتر، سقوط و تعداد سرنشینان هواپیما را تایید کرد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که کارگران را به محل سقوط هواپیما می فرستد و یک خط تلفن برای اعضای خانواده باز کرده است.

همچنین رنگ‌های وب‌سایت خود را به سیاه و سفید تغییر داد – کاری که شرکت‌های هواپیمایی پس از سقوط هواپیما به احترام تلفات جانی انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش رسانه دولتی CCTV، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که از اطلاع از این حادثه “شوکه شده است”. او به China Eastern دستور داد تا تلاش های جستجو و نجات را سازماندهی کند و تحقیقات در مورد علت سقوط را آغاز کند.

آخرین سانحه جدی هواپیمای مسافربری در چین در سال ۲۰۱۰ بود که در آن ۴۲ نفر در پرواز Embraer E-190 خطوط هوایی هنان جان باختند.

این مطلب را از دست ندهید. برزیل پیام رسان تلگرام را فیلتر کرد

سقوط سهام بوئینگ

سهام بوئینگ در معاملات پیش از بازار روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت. سقوط هواپیما در حالی رخ داد که بوئینگ پس از چندین حادثه بزرگ در سال های اخیر تلاش می کند شهرت خود را بازیابد.

هواپیمای مسافربری ۷۳۷ مکس این شرکت بین مارس ۲۰۱۹ و دسامبر ۲۰۲۰ ایرادات ساخت باعث دو سانحه مرگبار در اندونزی و اتیوپی شد. پرواز ۶۱۰ لاین ایر اندونزی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ سقوط کرد و پرواز ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی در ۱۰ مارس ۲۰۱۹ سقوط کرد و در مجموع ۳۴۶ نفر کشته شدند.

به گفته این شرکت، بوئینگ ۷۳۷ که روز دوشنبه در چین سقوط کرد، مدل مکس نبود. رگولاتورهای چین تایید کردند که پرواز مکس در ماه دسامبر از سر گرفته شود، اما تاکنون هیچ یک به خدمات تجاری بازگشته اند.

بوئینگ سومین ضرر سالانه متوالی خود را در ژانویه گزارش داد و هزینه های ۵٫۵ میلیارد دلاری مربوط به نقص های تولید را فاش کرد که مانع از تحویل برنامه ۷۸۷ Dreamliner این شرکت شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.