• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

لوپن نامزد ریاست جمهوری فرانسه می خواهد فرانسه از ناتو خارج شود و از پوتین حمایت می کند

  • کد خبر : 41265
  • 14 آوریل 2022 - 13:49
لوپن نامزد ریاست جمهوری فرانسه می خواهد فرانسه از ناتو خارج شود و از پوتین حمایت می کند

مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه روز چهارشنبه از روابط نزدیکتر بین ناتو و روسیه حمایت کرد و افزود که در صورت پیروزی در ریاست جمهوری، پاریس یک بار دیگر فرماندهی نظامی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده را ترک خواهد کرد.

لوپن می خواهد فرانسه از فرماندهی یکپارچه ناتو خارج شود

لوپن که در ۲۴ آوریل با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور در دور دوم انتخابات روبرو می شود، گفت: پس از پایان جنگ آغاز شده توسط مسکو علیه اوکراین، باید یک “نزدیکی استراتژیک” بین ناتو و روسیه ایجاد شود.

لوپن در یک کنفرانس خبری مملو از خبرنگاران بین المللی گفت: به محض پایان یافتن جنگ روسیه و اوکراین و حل و فصل آن با یک معاهده صلح، من خواستار اجرای نزدیکی استراتژیک بین ناتو و روسیه خواهم شد.

این کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، درست ۱۱ روز قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲، به عنوان یک سخنرانی مهم در سیاست خارجی برای نامزد راست افراطی که هیچ تجربه قبلی در امور دولتی یا بین المللی ندارد، انجام شد.

تغییر رویکرد  و حمایت از پوتین

لوپن پنج سال پیش، قبل از اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ با ماکرون روبرو شود، پوتین با آغوش باز میزبان لوپن در کرملین بود.

در آن زمان، او با تحسین اعلام کرد که ارزش‌های مشابهی با پوتین دارد و یک «نظم جهانی جدید» با او در حال ظهور است.

لوپن از زمان جنگ در اوکراین رویکرد خود را در قبال روسیه تغییر داد و گفت که او از هر کشور خارجی “مستقل” است حمایت می کند.

خروج فرانسه از ناتو

کنفرانس خبری که برای معرفی لوپن به عنوان یک چهره معتبر در صحنه جهانی طراحی شده بود، برای مدت کوتاهی با یک معترض که تصویری قلبی از لوپن و پوتین را به تصویر می کشید، متوقف شد و به سرعت توسط محافظان امنیتی کنترل شد.

لوپن تاکید کرد که روابط بهتر با روسیه همچنین از نزدیک شدن بیش از حد مسکو به چین جلوگیری می کند و خاطرنشان کرد که او استدلالی را که ماکرون در گذشته مطرح کرده بود تکرار می کند.

لوپن گفت: «این به نفع فرانسه و اروپا است، اما فکر می‌کنم ایالات متحده هیچ علاقه‌ای به ظهور روابط نزدیک چین و روسیه ندارد».

او همچنین به قصد خود برای تکرار اقدام فرانسه در سال ۱۹۶۶ مبنی بر خروج از فرماندهی نظامی یکپارچه ناتو، در حالی که همچنان به ماده کلیدی آن در مورد حفاظت متقابل پایبند است، تاکید کرد.

او گفت: «من نیروهایمان را نه تحت فرماندهی یکپارچه ناتو و نه تحت فرماندهی اروپایی آینده قرار نمی دهم.

پایان برنامه های نظامی مشترک فرانسه و آلمان

لوپن همچنین گفت که می‌خواهد روابط نزدیک خود را با آلمان حفظ کند، اما هشدار داد که اختلافات استراتژیک بین این دو وجود دارد که به معنای پایان دادن به یک سری برنامه‌های نظامی مشترک فرانسه و آلمان است.

او به ویژه از روابط نزدیک دوجانبه که توسط رقیب سیاسی او و صدراعظم سابق آلمان، آنگلا مرکل ایجاد شده بود، انتقاد کرد.

او با اشاره به آلمان سابق گفت: «من به آشتی بدون پیروی از مدل کوری فرانسوی ها نسبت به برلین ماکرون- مرکل ادامه خواهم داد.

در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۲، لوپن از پیشنهادات نامحبوب گذشته خود برای کنار گذاشتن یورو یا خروج از اتحادیه اروپا صرف نظر کرد.

او گفت: «هیچ کس مخالف اروپا نیست. من از پرداخت کمک فرانسه به اتحادیه اروپا دست نمی کشم،اما می خواهم آن را کم کنم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.