• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

فوری : ترکیه عملیات گسترده هوایی و زمینی را در شمال عراق آغاز کرد

  • کد خبر : 41319
  • 18 آوریل 2022 - 13:30
فوری : ترکیه عملیات گسترده هوایی و زمینی را در شمال عراق آغاز کرد

ترکیه عملیات گسترده هوایی و زمینی را در شمال عراق آغاز کرد، آنکارا در این باره می گوید عملیات هوایی و زمینی که از یکشنبه شب آغاز شد، جنگنده های پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار می دهد.

ترکیه عملیات گسترده هوایی و زمینی را در شمال عراق آغاز کرد

وزارت دفاع ترکیه گفت که عملیات پس از آن آغاز شد که مشخص شد پ‌ک‌ک در حال برنامه‌ریزی یک حمله گسترده علیه ترکیه است!

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه حمله هوایی و زمینی جدیدی را علیه مبارزان کرد در شمال عراق آغاز کرده است. واحدهای کماندویی و نیروهای ویژه با پشتیبانی هواپیماهای بدون سرنشین و هلیکوپترهای تهاجمی در عملیات Claw-Lock، مخفیگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در مناطق متینا، زاپ و آواشین-باسیان در شمال عراق هدف قرار می‌دهند. او نگفت که چه تعداد نیرو در این عملیات شرکت داشتند.

این عملیات که یکشنبه شب آغاز شد، پس از آن انجام شد که مشخص شد پ‌ک‌ک در حال برنامه‌ریزی یک حمله بزرگ علیه ترکیه است. برنامه ریزی این عملیات هفته ها در رسانه های ترکیه گزارش شده بود.

توسعه همکاری برای ارتقای امنیت و ثبات در شمال عراق

این حملات دو روز پس از سفر نادر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، مسرور بارزانی به ترکیه آغاز شد که نشان می دهد وی در جریان برنامه های آنکارا قرار گرفته است.

بارزانی پس از گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که از “توسعه همکاری برای ارتقای امنیت و ثبات” در شمال عراق استقبال می کند.

دولت اقلیم کردستان روابط ناآرامی با گروه پ.ک.ک دارد که حضور آن روابط تجاری سودآور منطقه با ترکیه را پیچیده می کند.

ترکیه به طور معمول حملاتی را در منطقه کردستان در شمال عراق انجام می دهد، جایی که پ ک ک دارای پایگاه ها و اردوگاه های آموزشی در سنجار و در مرز کوهستانی با ترکیه است. جدیدترین آنها پس از عملیات پنجه ببر و پنجه عقاب توسط ترکیه در شمال عراق در سال ۲۰۲۰ انجام شد.

اما این حملات روابط آنکارا با دولت مرکزی عراق در بغداد را که ترکیه را به عدم احترام به تمامیت ارضی کشور متهم می کند، تیره کرده است. عراق هنوز درباره عملیات اخیر اظهار نظری نکرده است.

گروه پ‌ک‌ک

گروه پ‌ک‌ک PKK که توسط آنکارا و متحدان غربی آن به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه شورش می‌کند.ده ها هزار نفر از زمان آغاز جنگ پ ک ک علیه دولت ترکیه کشته شده اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.