• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

مکرون بار دیگر رئیس جمهور فرانسه شد

  • کد خبر : 41388
  • 25 آوریل 2022 - 9:19
مکرون بار دیگر رئیس جمهور فرانسه شد

مکرون بار دیگر رئیس جمهور فرانسه شد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، رقیب راست افراطی خود، مارین لوپن را کنار زد تا پنج سال دیگر در راس دومین اقتصاد اروپا باشد.

مکرون بار دیگر رئیس جمهور فرانسه شد

ماکرون ۴۴ ساله اولین رئیس جمهوری است که پس از ژاک شیراک در ۲۰ سال پیش موفق به انتخاب مجدد شد. بردهای پیاپی او ، شاهکار کوچکی نیست.

او با ۵۸٫۸ درصد نسبت به لوپن ۴۱٫۲ درصد، پیروزی پیش بینی شده ماکرون در نهایت از پیش بینی اکثر نظرسنجی ها فراتر رفت. با این حال، دور دوم یکشنبه نتیجه بسیار نزدیک‌تری نسبت به سال ۲۰۱۷ داشت، زمانی که شروع سیاسی با ۶۶ درصد آرا به پایان رسید.

پس از پنج سال پرتلاطم ریاست جمهوری که با اعتراضات خشونت‌آمیز و پیاپی قرنطینه‌ها و مقررات منع آمد و شد، مکرون به ائتلاف نامشخصی از حامیان سرسخت و رای‌دهندگان «تاکتیکی» بی‌میل مصمم به دور نگه داشتن لوپن از قدرت تکیه کرد. در پایان، ثابت شد که برای جلوگیری از “جبهه ضد مکرون” که توسط رقیب او به وجود بود، کافی بود.

لوپن به دنبال این بود که انتخابات را به عنوان یک رفراندوم در مورد رئیس فعلی تشکیل دهد. او از رای دهندگان خواست بین مکرون و فرانسه یکی را انتخاب کنند.

مکرون با لحنی متواضعانه تر از آنچه در جریان مبارزات انتخاباتی داشت به حامیانش در برج ایفل گفت: «بسیاری از هموطنان ما نه به خاطر حمایت از ایده های من، بلکه برای جلوگیری از ایده های راست افراطی به من رأی دادند. وی با اشاره به سبکی منطقی‌تر برای سال‌های آینده افزود: می‌خواهم از آنها تشکر کنم و می‌دانم که در سال‌های آینده نسبت به آنها وظیفه دارم.

نتیجه انتخابات فرانسه

خطرات در انتخابات روز یکشنبه بسیار زیاد بود. پیروزی لوپن موجی از شوک را به اتحادیه اروپا وارد می کرد، اتحادیه اروپا که او متعهد شد پس از به قدرت رسیدنآن را اصلاح کند و آن را به عنوان “اتحاد ملت ها” بازسازی کند.

رهبر راست افراطی اصرار داشت که برای بیرون کشیدن فرانسه – یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا – از این بلوک ۲۷ کشوری، واحد پول واحد یا منطقه شینگن بدون گذرنامه، “برنامه سری” ندارد. اما مکرون هشدار داد که سیاست‌های او عملاً منجر به “فرکسیت” پنهانی خواهد شد. او این رقابت را “رفراندوم له یا علیه اروپا” توصیف کرد.

این قطعاً همان چیزی است که بسیاری از همتایان اروپایی او نیز آن را دیدند. آنها با عجله انتخاب مجدد مکرون را تبریک گفتند و از پیروزی رئیس جمهور فعلی به عنوان یک پیروزی برای اروپا نیز استقبال کردند. شارل میشل، رئیس شورای اروپا، گفت: نتیجه به این معنی است که اتحادیه اروپا «می تواند پنج سال دیگر روی فرانسه حساب کند».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.