• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

حذف چهره های قدرتمند از صدا و سیما!

  • کد خبر : 41391
  • 25 آوریل 2022 - 12:56
حذف چهره های قدرتمند از صدا و سیما!

حذف چهره های قدرتمند از صدا و سیما تازگی ندارد و اکنون هم نوبت به سروش صحت و المیرا شریفی مقدم شده است. تلویزیون با کسانی که محبوب می شوند و مردم نسبت به آن ها واکنش نشان می دهند ، مثل آقای فردوسی پور ، آقای سروش صحت و آقای طهماسب برخورد مناسبی ندارد.

بر اساس آماری که مرکز تحقیقات صدا و سیما در فرودین ماه سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است ، بازدید برنامه های مختلف تلویزیونی افت ۱۰ درصدی مخاطبان را نشان داده است و طبق این آمار حدود ۷۴ درصد مردم بیننده این برنامه ها هستند.

حذف سروش صحت و المیرا شریفی مقدم از صدا و سیما

چالش جدیدی هم که گریبان گیر برنامه های تلویزیونی شده ،یکی افزایش برنامه های گفت و گو محور و دیگری موضوع چهره کشی در تلویزیون و برنامه های پربیننده آن است که با عادل فردوسی پور شروع شد و حالا دامن المیرا شریفی نیا و سروش صحت را گرفته است.

این مطلب را از دست ندهید. رونمایی ترلان پروانه از همسرش + عکس

حذف چهره های قدرتمند از صدا و سیما!

کیوان کثیریان یکی از منتقدان سینما و تلویزویون درباره چهره کشی برخی از افراد معروف و محبوب در تلویزیون و همچنین کاهش بازدید مخاطبان برنامه های تلویزیون گفت :تلویزیون با کسانی که محبوب می شوند و مردم نسبت به آن ها واکنش نشان می دهند ، مثل آقای فردوسی پور ، آقای سروش صحت و آقای طهماسب برخورد مناسبی ندارد.

 برخی از مدیران جدید چهره های معتبر و محبوب برای مردم را برنمی تابند زیرا قدرت افراد معروف با توجه به مخاطبی که دارند ، زیاد می شود.اغلب زمانی که با چهره های قدرتمند مواجه می شوند، دست به حذف آن ها از قاب تلویزیون می زنند.

چرا اکثر برنامه های تلویزیونی تبدیل به برنامه گفت و گو محور شده است؟

کیوان کثیریان در درباره این که چرا اکثر برنامه های تلویزیونی تبدیل به برنامه گفت و گو محور شده است؟ گفت: تعداد بسیاری از برنامه سازان تلویزیونی ریزش کردند و برنامه سازان با تجربه تر در این عرصه حضور ندارند. از طرف دیگر تلویزیون با افرادی که محبوب هستند و مردم برای دیدن برنامه های آن ها رغبت بیشتری دارند، برخورد درستی ندارد و علاوه بر این موضوعات ، کمبود برنامه ساز خلاق در این عرصه موجب کاهش کیفیت برنامه های ارائه شده و روی آوردن به برنامه های گفت و گو محور می شود.

راهکار های مناسب برای رفع مشکلات برنامه ها و عدم حذف چهره های محبوب

وی در ادامه افزود گفت:مدیران باید  رسانه را بشناسند . مدیر نامناسب برای مدیریت خود، آزمون و خطا می کند و حوزه ی مدیرت خود را نمی شناسد ، تا زمانی که به این حوزه تسلط کامل را پیدا کند ، تلویزیون هزاران خسارت را با تصمیم های اشتباه  متحمل می شود. تا زمانی که مدیر از طیف فکری خاص پیروی کند، سعی در تحمیل این طیف فکری به تلویزیون دارد، از این قبیل اتفاقات رخ خواهد داد.

برگرفته از رکنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.