• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

دوبلور و گوینده معروف درگذشت

  • کد خبر : 41400
  • 25 آوریل 2022 - 16:55
دوبلور و گوینده معروف درگذشت

شهلا ناظریان دوبلور و گوینده معروف درگذشت او دیشب بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشته است.

شهلا ناظریان دوبلور و گوینده معروف تلویزیون درگذشت

شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم خبر درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی را اعلام کرد.

او درباره درگذشت شهلا ناظریان گفت: شب گذشته چهارم اردیبهشت ماه حال خانم ناظریان مساعد نبود او را به بیمارستان رساندند و ساعتی بعد بر اثر ایست قلبی درگذشت.

روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شود.

این مطلب را از دست ندهید. حذف چهره های قدرتمند از صدا و سیما!

بیوگرافی شهلا ناظریان

شهلا ناظریان متولد دی ماه ۱۳۲۶ در تهران ، دوبلور و بازیگر است. او در مقطع دبیرستان تحصیل کرده است و از نوجوانی وارد عرصه دوبله شد .

از سال ۱۳۴۱ وقتی ۱۶ ساله و دانش آموز مقطع دبیرستان بود با تشویق مادرش در تست دوبلوری شرکت کرد و اولین بار در کار آقای کاملی شروع به کار کرد.

چند ماه بعد از شروع کار ، توانست در دوبله فیلم «هشت زن از جهنم» با مدیر دوبلاژی سعید شرافت اولین نقش بزرگ خود را بدست آورده و خود را شکوفا کند.

گویندگی اش به جای گوگوش در فیلم «در امتداد شب» از دیگر کارهای بیاد ماندنی ایشان می باشد و صدایش روی بازی «مریل استریپ» نیز خوش درخشید.

شهلا ناظریان در اولین ازدواج خود با همکارش «سعید شرافت» ازدواج کرد که این زوج ۱۵ سال اختلاف سن داشتند و در نهایت این زندگی به جدایی ختم شد.

خانم ناظریان برای بار دوم در سال ۱۳۶۳ وقتی ۳۷ ساله بود با حسین عرفانی ۴۲ ساله ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام «مهسا» و «رستا» شد.

همسرشان حسین عرفانی هم ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به علت سرطان ریه در ۷۶ سالگی فوت کرد.

خانم ناظریان در کنار دوبله ، در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» حضور داشت و از سال ۱۳۶۸ هم بازی ر تئاتر را بصورت جدی شروع کرد.

سال ۱۳۷۰ در سریال «این خانه دور است» کنار شهلا ریاحی و حمیده خیرآبادی وارد قاب تلویزیون شد و سال ۱۳۷۴ هم در سریال «داستان یک شهر» حضور داشت.

یکی از درخشان ترین گویندگی های خانم ناظریان دوبله فیلم مشهور «کازابلانا» به جای بازیگر «اینگرید برگمن» در کنار حسین عرفانی بود.

او در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بی سه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌است.

علت فوت

از اواسط دهه هشتاد و بعد از بیماری به ندرت گویندگی می کرد و تا چندی پیش بعنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار بود و عاقبت ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.