• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

اوکراین می‌گوید روسیه با قطع گاز لهستان و بلغارستان باج‌گیری از اروپا را آغاز کرده است

  • کد خبر : 41413
  • 27 آوریل 2022 - 10:07
اوکراین می‌گوید روسیه با قطع گاز لهستان و بلغارستان باج‌گیری از اروپا را آغاز کرده است

روسیه روز چهارشنبه عرضه گاز به لهستان را به دلیل عمیق‌تر شدن شکاف بین غرب و روسیه بر سر تهاجم این کشور به اوکراین، متوقف کرد. و اوکراین می‌گوید که روسیه با قطع گاز لهستان و بلغارستان باج‌گیری از اروپا را آغاز کرده است.

روسیه با قطع گاز لهستان و بلغارستان باج‌گیری از اروپا را آغاز کرده است

بلغارستان، مانند لهستان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که روسیه نیز عرضه گاز به این کشور را متوقف خواهد کرد. اوایل روز چهارشنبه خبری مبنی بر کاهش عرضه بلغارستان وجود نداشت.

اکراین تنها به لطف سلاح هایی که توسط متحدان غربی آنها داده شده است توانسته اند چنین نبرد قدرتمندی را انجام دهند.” روس‌ها در مناطق شرقی اوکراین، جایی که روسیه در حال حاضر بر آن متمرکز شده است، هنوز به موفقیت‌های بسیار کندی دست می‌یابند.

اوکراین روسیه را به باج‌گیری از اروپا متهم کرد

اوکراین با قطع گاز لهستان و بلغارستان گفت که روسیه باج‌گیری از اروپا را آغاز کرده است.و روسیه را به باج‌گیری از اروپا در زمینه انرژی در تلاش برای شکستن متحدانش متهم کرد، زیرا درگیری‌ها برای سومین ماه بدون تصرف یک شهر بزرگ توسط روسیه ادامه دارد. لهستان، مخالف سرسخت کرملین، از جمله کشورهای اروپایی است که به دنبال اعمال شدیدترین تحریم ها علیه روسیه به دلیل حمله به همسایه خود است.

قرارداد تامین گاز لهستان با غول انرژی گازپروم حدود ۵۰ درصد از مصرف ملی را پوشش می دهد. شرکت دولتی PGNiG گفته بود که عرضه گازپروم از طریق اوکراین و بلاروس در ساعت ۸ صبح (۰۶:۰۰ GMT) روز چهارشنبه قطع خواهد شد، اما لهستان گفت که نیازی به برداشت از ذخایر ندارد و ذخیره گاز آن ۷۶ درصد پر است.

پوتین از کشورهای «غیر دوست» خواسته است تا هزینه واردات گاز را به روبل بپردازند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای «غیر دوست» خواسته است تا هزینه واردات گاز را به روبل بپردازند، تقاضایی که تنها تعداد کمی از خریداران آن را اجرا کرده‌اند.

هدف نهایی روسیه فقط اوکراین نیست، بلکه تجزیه کل مرکز و شرق اروپاست

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اواخر روز سه شنبه گفت، هدف نهایی رهبری روسیه تنها تصرف سرزمین اوکراین نیست، بلکه تجزیه کل مرکز و شرق اروپا و وارد کردن ضربه جهانی به دموکراسی است.

بلغارستان که تقریباً به طور کامل به واردات گاز روسیه متکی است، گفت که به تمام تعهدات قراردادی خود با گازپروم عمل کرده است و طرح پرداخت جدید پیشنهادی نقض توافق است. این کشور مذاکرات اولیه را برای واردات گاز طبیعی مایع از طریق کشورهای همسایه ترکیه و یونان انجام داده است.

گازپروم گفت که هنوز عرضه به لهستان را تعلیق نکرده است، اما ورشو باید مطابق با “دستور پرداخت” جدید خود، هزینه گاز را بپردازد. و از اظهار نظر در مورد بلغارستان خودداری کرد.

تهدید جنگ هسته ای

تنش ها بین متحدان غربی و روسیه پس از آن که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روز دوشنبه گفت تهدید جنگ هسته ای بسیار مهم است و خطرات آن را نباید دست کم گرفت، تشدید شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، که آخر هفته گذشته از کیف بازدید کرد، روز سه شنبه به این اظهارات پاسخ داد و لفظ جنگ هسته ای را “بسیار خطرناک و بی فایده” خواند.

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که قصد دارد دیپلمات‌های خود را به اوکراین بازگرداند زیرا روسیه حملات خود را بر بخش‌های شرقی و جنوبی این کشور متمرکز کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که معتقد است روس‌ها تأثیر دورهای متعدد تحریم‌های هماهنگ جهانی را برای جنگ کرملین در اوکراین احساس می‌کنند.

بلینکن در کمیته روابط خارجی سنا گفت: «من فکر می‌کنم آنچه که ما می‌بینیم این است که مردم روسیه به طور فزاینده‌ای تأثیرات تصمیم فاجعه‌بار پوتین برای حمله به اوکراین را احساس می‌کنند.

او گفت: «برای مثال، بیش از ۶۰۰ شرکت روسیه را ترک کرده‌اند، از جمله بسیاری از مارک‌های مصرف‌کننده بزرگ که همه ما می‌شناسیم و با آنها آشنا هستیم.

دستاوردهای ۲۰ سال گذشته در حال محو شدن است و توانایی مسکو برای مدرن سازی بخش های کلیدی اقتصاد خود در حال کاهش است. علی‌رغم همه این‌ها، بلینکن گفت که معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنان از حمایت گسترده شهروندانش برخوردار است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.