• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

پوتین در تماس تلفنی با نفتالی بنت از اسرائیل عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 41520
  • 05 می 2022 - 23:39

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل ادعای وزیر خارجه‌اش مبنی بر اینکه آدولف هیتلر ریشه یهودی داشته در تماس تلفنی با نفتالی بنت عذرخواهی کرده است.

سرگئی لاوروف : من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودی‌ستیزان، خود یهودیان هستند».

این اظهارات خشم اسرائیل را به شدت برانگیخت و پس از آن، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی به اظهارات «سرگئی لاوروف» درباره واکنش نشان داد.

او در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

«لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند، [در میان مردم] بپراکند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

پوتین در تماس تلفنی با نفتالی بنت از اسرائیل عذرخواهی کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل ادعای وزیر خارجه‌اش مبنی بر اینکه آدولف هیتلر ریشه یهودی داشته در تماس تلفنی با نفتالی بنت عذرخواهی کرده است.

بنت، پس از تماس با رهبر روسیه، گفت که عذرخواهی را پذیرفته و از پوتین برای شفاف سازی موضعش تشکر کرده است.

دو رهبر در بحبوحه تنش‌ها بر سر اظهارات اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد آدولف هیتلر، درباره بحران اوکراین و هولوکاست گفتگو کردند.

پوتین همچنین در یک تماس تلفنی به بنت گفت که روسیه اجازه عبور غیرنظامیان از کارخانه محاصره شده فولاد آزوفستال در بندر ماریوپل اوکراین را از طریق یک کریدور بشردوستانه که توسط سازمان ملل و صلیب سرخ اداره می شود را می دهد.

اسرائیل که به دنبال حفظ روابط خوب با کیف و مسکو بوده است، به عنوان یک واسطه عمل کرده است، آخرین تماس‌های تلفنی با پوتین و زلنسکی نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است تلاش‌های میانجی‌گری را از سر بگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.