• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14

دولت شکست خورده و نمی‌تواند بلند شود/ این دولت می خواهد با حرف سر مردم را گرم کند

  • کد خبر : 41618
  • 12 می 2022 - 11:02
دولت شکست خورده و نمی‌تواند بلند شود/ این دولت می خواهد با حرف سر مردم را گرم کند

اقتصاد دولتی نمی تواند با اصلاح کارآمد شود، دولت شکست خورده و دیگر نمی‌تواند بلند شود. این دولت می خواهد با حرف سر مردم را گرم کند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از نامه نیوز: دولت حذف ارز ترجیحی را به جد دنبال می کند اما برخی کارشناسان به روش و زمان اجرای این طرح نقد دارند.

نتایج و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰

پرویز حسابی عضو اتاق ایران در مورد نتایج و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ اظهار کرد: این دولت می خواهد با حرف سر مردم را گرم کند. وقتی توزیع کالا با کوپن بود برخی افراد سودجو کوپن جعلی و تقلبی چاپ و بازار را خالی می کردند بنابراین وقتی مردم به فروشگاه ها می رفتند اجناس و کالا نبود.

چرا این مبالغ را واریز کردند

او گفت : دولت اعلام می کند «یارانه جدید را به مردم داده است» اما پس چرا اجازه برداشت نمی دهد؟ اگر قرار نیست فرد با آن پول مایحتاج خودش را تأمین کند پس چرا این مبالغ را واریز کردند، می گذاشتند وقتی زمانش فرارسید، پول را واریز می کردند. این دولت هیچ کار مثبتی انجام نمی دهد و فقط می‌خواهد دل مردم را با حرف و شعار خوش کند.

اقتصاد دولتی نمی تواند با اصلاح کارآمد شود

وی در ادامه درباره توانایی دولت برای کنترل و مهار گرانی ها بیان کرد: وقتی قیمت مواد اولیه روز به روز بالا می رود، دستمزد کارگران ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده و مالیات نیز افزایش یافته است چطور می شود گرانی را مهار کرد، نمونه بارزش را در سه برابر شدن قیمت ماکارانی می توان دید، گرانی این محصول برای آن است که مواد اولیه اش در بازار نیست چون دست دلال هاست، آنها هم مواد اولیه را نمی فروشند.

دولت شکست خورده و دیگر نمی‌تواند بلند شود

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی تواند با اصلاح کارآمد شود، ادامه داد: دولت شکست خورده و دیگر نمی‌تواند بلند شود. قیمت دلار یک روزه ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت، علتش چیست؟ از طرفی می گویند «افراد می توانند دلار از خارج بیاورند فقط باید به گمرک اعلام کنند، اگر کمرگ همکاری کرد دیگر از آنها مالیات نمی گیرند»، از طرف دیگر می گویند «هر کس دلار دارد نهایتا تا ۳ ماه باید آن را بفروشد.» در واقع حرف ها پایه و اساس ندارد.

دولت نمی تواند معجزه کند

حسابی در پایان گفت : دولت نمی تواند معجزه کند، هم اکنون آخر ماه است و دولت باید حقوق کارکنانش را بدهد اما پول ندارد. در گذشته بازنشستگان هشتم یا نهم هر ماه حقوق می گرفتند، حالا تاریخ واریز حقوق آنها به آخرین روزهای ماه موکول شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.