• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

ترامپ : تیراندازی دبستان تگزاس دلیلی برای مسلح شدن است، نه خلع سلاح

  • کد خبر : 41858
  • 28 می 2022 - 11:09
ترامپ : تیراندازی دبستان تگزاس دلیلی برای مسلح شدن است، نه خلع سلاح

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه پس از تیراندازی دبستان تگزاس ، درخواست‌ها برای تشدید کنترل‌های اسلحه را رد کرد و گفت که باید اجازه دهند آمریکایی‌ها به سلاح‌های گرم برای دفاع از خود در برابر «شیطان» مجهز شوند.

ترامپ : تیراندازی دبستان تگزاس دلیلی برای مسلح شدن است، نه خلع سلاح

او به اعضای انجمن ملی تفنگ گفت: “وجود شر در جهان ما دلیلی برای خلع سلاح شهروندان قانونمند نیست… وجود شر یکی از بهترین دلایل برای مسلح کردن شهروندان قانون مدار است.”

او گفت: «سیاست‌های مختلف کنترل اسلحه که توسط چپ گرایان انجام می‌شد، هیچ کاری برای جلوگیری از وحشتی که رخ داد انجام نداد.

 یک پسر ۱۸ ساله با یک تفنگ AR-15 که به طور قانونی خریداری شده بود، ۱۹ کودک و دو بزرگسال را در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس، روز سه شنبه کشت که مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در تاریخ این ایالت را رقم زد.

قربانی یک “دیوانه” خارج از کنترل

ترامپ اسامی ۱۹ کودک را خواند که آنها را قربانی یک “دیوانه” خارج از کنترل توصیف کرد، او همچنین گفت :همه ما باید متحد شویم، جمهوری خواه و دموکرات — در هر ایالت و در هر سطح دولتی — تا در نهایت امنیت مدارس خود را بیشتر کنیم و از فرزندان خود محافظت کنیم… آنچه اکنون به آن نیاز داریم یک بازنگری اساسی امنیتی از بالا به پایین است.

چندین سخنران، از جمله فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، پس از کشتار دبستان اووالده از این مراسم کناره‌گیری کردند، اما ترامپ روز چهارشنبه تأیید کرد که حضور خود را در «مجمع رهبری» سالانه NRA لغو نخواهد کرد.

NRA به عنوان قدرتمندترین سازمان حقوق اسلحه در آمریکا است ، اگرچه نفوذ این سازمان به دلیل گرفتار شدن در نبردهای قانونی مرتبط با یک رسوایی فساد کاهش یافته است. این کشور اکثر قوانین برای جلوگیری از تیراندازی‌های دسته جمعی، از جمله بررسی‌های گسترده در زمینه خرید اسلحه را رد کرده است، اگرچه پیش از سخنرانی ترامپ گفته بود که اعضای حاضرین اجازه حمل سلاح گرم را نخواهند داشت.

جمهوری‌خواهان در واشنگتن به جای محدودیت در مالکیت اسلحه، پیشنهاد کرده‌اند که مدارس با امنیت بیشتر – از جمله نگهبانان مسلح که در یک نقطه ورودی و خروجی مستقر شده‌اند – «سخت‌تر» شوند. آنها همچنین از نیاز به تمرکز بر سلامت روان صحبت کرده‌اند، اگرچه منتقدان خاطرنشان می‌کنند که کشورهای دیگر با کنترل شدیدتر اسلحه هم با همین مسائل روبرو هستند.

همدردی جو بایدن با خانواده کشتگان

مقامات کاخ سفید گفتند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که لابی اسلحه آمریکا را در پی تیراندازی‌ها سرزنش کرد، قرار است روز یکشنبه به همراه جیل بایدن، بانوی اول این کشور به اووالده برود تا «با خانواده کشتگان همدردی کند».

۲۱۴ تیراندازی جمعی در سال جاری در ایالات متحده رخ داده است. آنها شامل یک قتل عام نژادپرستانه در یک سوپرمارکت در محله سیاه پوستان بوفالو، نیویورک، فقط ۱۰ روز قبل از قتل های تگزاس است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.