• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

زهرا امیرابراهیمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

  • کد خبر : 41869
  • 29 می 2022 - 12:03
زهرا امیرابراهیمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

زهرا امیرابراهیمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد او برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده این جایزه را دریافت کرد و به اولین زن ایرانی برنده بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد.

زهرا امیرابراهیمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن

این نخستین بار است که یکی از زنان بازیگر سینمای ایران به این جایزه معتبر بین‌المللی دست پیدا می‌کند.

او لحظه دریافت جایزه خود با اشاره به حوادث متروپل آبادان و ایران با گریه گفت ؛ دل من با آبادانه ، دل من با مردان و زنان ایرانه …

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

زهرا امیر ابراهیمی متولد ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر است.او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر است و در اوج شهرت به خاطر انتشار فیلم خصوصی دوران سختی را گذراند و مجبور به مهاجرت شد.

او از سال ۱۳۷۸ وقتی ۱۷ ساله بود با ساخت فیلم کوتاهی بنام «خت» فعالیتش را آغاز کرد و با گذراندن دوره های آزاد بازیگری، وارد تئاتر شد.

پس از چند تجریه تئاتری اولین بار در سال ۱۳۷۹ با فیلم «انتظار» جلوی دوربین رفت سپس در سال ۸۳ در ۲۳ سالگی در سریال «کمکم کن» وارد قاب تلویزیون شد.

او با سریال پربیننده «نرگس» در تابستان ۱۳۸۵ به شهرت رسید.

انتشار فیلم خصوصی

مدت کوتاهی بعد از پایان پخش سریال نرگس یک فیلم خصوصی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی و فردی بنام شهریار شهامت در رمضان ۱۳۸۵ بصورت گسترده پخش شد. و آن زمان سی دی این فیلم خصوصی بصورت گسترده در تمام ایران خرید و فروش می شد.

ماجرای فیلم لو رفته زهرا امیر ابراهیمی چه بود؟

زهرا امیر ابراهیمی تا مدت ها اصرار داشت فردی که در فیلم حضور دارد او نبوده و صرفا یک شباهت ظاهری می باشد و با تکنیک های مونتاژ ساخته شده است.

بعد از مدتی کوتاهی آقای شهامت بعنوان متهم ردیف اول و خانم امیر ابراهیمی بعنوان متهم ردیف دوم به دادگاه فراخوانده شده و موضوع پیچیده تر از قبل شد.

فرار از ایران

بعد از مدتی بازجویی در روز دادگاه زهرا امیر ابراهیمی از ایران فرار می کند اما در دادگاه مشخص می شود این فیلم توسط چه کسی منتشر شده است.

عاقبت دادگاه زهرا امیر ابراهیمی و آقای شهمات را بخاطر روابط نامشروع به تحمل ۹۰ ضربه شلاق و ۱۰ سال ممنوعیت از فعالیت در عرصه هنری محکوم کرد.

افشاگری بعد از ۱۳ سال

 خانم بازیگر بعد از ۱۳ سال در پاییز ۱۳۹۸ در یک گفتگو تلویزیونی، مجید بهرامی بازیگر تئاتر را عامل انتشار فیلم خصوصی خود و شهریار شهامت معرفی می کند او با تایید واقعی بودن فیلم اعلام کرد که مجید بهرامی این فیلم را از کامپیوتر شخصی وی در یک مهمانه در خانه شهریار شهامت مخفیانه کپی و منتشر کرده است.

مجید بهرامی به اتهام افشای فیلم خصوصی این بازیگر به ۶ ماه زندان و به اتهام کارهای مشابه به ۶ سال دیگر حبس محکوم شد. او پس از دوره ای چند ماه از زندان آزاد و در نهایت سال ۱۳۹۳ در ۳۷ سالگی بخاطر بیماری سرطان درگذشت.

فعالیت در فرانسه

 بعد از مهاجرت در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را با تئاتر «رویای ظاهرگان خاموش» در فرانسه پی می گیرد و در فیلم «شیرین» عباس کیارستمی بازی کرد. و در فیلم «مهریه و دموکراسی» هم بازی کرد.

و سال ۱۴۰۱ در فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی حضور داشت که این فیلم توانست به جشنواره کن ۲۰۲۲ راه پیدا کرد و جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را از آن خود کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.