• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13

رسوایی سعید پورصمیمی با افشاگری کتایون ریاحی بعد از ۲۵ سال !

  • کد خبر : 41872
  • 29 می 2022 - 12:36
رسوایی سعید پورصمیمی با افشاگری کتایون ریاحی

رسوایی سعید پورصمیمی با افشاگری کتایون ریاحی بعد از  ۲۵ سال ! سعید پورصمیمی که این روزها در جشنواره کن جلوه گری می کرد،با افشای تعرض جنسی کتایون ریاحی در دسته ی سینماگران متجاوز قرار گرفت.

سعید پورصمیمی در کن

سعید پورصمیمی با فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ فرانسه کنار ترانه علیدوستی ، نوید محمدزاده و پیمان معادی حضور دارد که در این فیلم «فرهاد اصلانی» هم بازی کرده که وی نیز مدتی قبل به آزار جنسی متهم شده بود.

شروع ماجرای افشاگری کتایون ریاحی از تجاوز سعید پورصمیمی

اولین واکنش کتایون ریاحی روز جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ با کشیدن یک ضربدر قرمز روی عکسی از سعید پورصمیمی در جشنواره کن و با تگ صفحه هنرمندان معترض به خشونت جنسی صورت گرفت اما این خبر در چند ساعت اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه خانم بازیگر جزئیات وحشتناکی از ماجرا منتشر کرد.

رسوایی سعید پورصمیمی با افشاگری کتایون ریاحی

در حالی که همه از حضور این بازیگر با سابقه در یک فستیوال بزرگ تمجید می کردند و توجه ها را به سوی خود جلب کرده بود کتایون ریاحی در اینستاگرامش با انتشار تصویری از خود، و سعید پورصمیمی منتشر کرد و او را در دسته ی سینماگران متجاوز قرار داد و نوشت:

این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است.

آن سال ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت مدیره خانه سینما و آقای بازیگر دستیار یا معاون بودند.

من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است.

به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می کند.

بعد از ۲۵ سال سکوتم را شکستم

کتایون ریاحی پس از افشاگری اش با انتشار عکس دیگری نوشت : واکنش های زیادی دریافت کردم، اما گویامصلحت اندیشی در کن باعث شده ۸۰۰ زن نسبت به استوری ام بی عکس العمل باشند.

بیوگرافی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران لیسانس ادبیات و مردم شناسی دارد که اولین بار سال ۱۳۶۴ در ۲۴ سالگی با سریال «زیر سایه همسایه» جلوی دوربین رفت. و در سال ۱۳۷۴ با سریال «پدر سالار» سپس سال ۱۳۷۹ با سریال «پس از باران» و در نهایت با سریال «یوسف پیامبر» سال ۱۳۸۷ در نقش زلیخا بسیار درخشید.

او از ازدواج اول خود ۱ پسر بنام پوریا دارد و ازدواج دومش نیز با مسعود بهبهانی در نهایت به جدایی ختم شد.

بیوگرافی سعید پور صمیمی

سعید پورصمیمی متولد ۹ اسفند ۱۳۲۲ در تهران ، لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران دارد که سال ۱۳۴۰ در ۱۸ سالگی با تئاتر شروع کرد. او در سال ۱۳۵۴ در ۳۲ سالگی با سریال «سلطان صاحبقران» جلوی دروبین رفت. پورصمیمی بعد از انقلاب فعالیتش را از سر گرفت و با فیلم ناخدا خورشید در سال ۱۳۶۵ وارد سینمای بعد از انقلاب شد که همین نقش جایزه لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فجر برایش به ارمغان آورد . او در تلویزیون نیز در مجموعه‌های تلویزیونی در پناه تو، ماه عسل، شبی از شب‌ها و در تله‌تئاتر هنر (نوشته یاسمینا رضا) بازی کرده‌است.

او همچنین در فیلم های یه حبه قند، بوسیدن روی ماه ، در سکوت، نرگس مست ، برگ جان و کلمبوس و دوزیست ایفای نقش کرده است.

 او در جوانی ازدواج کرده اما تاکنون اطلاعاتی از همسر و فرزندان و عکسی از زندگی شخصی او منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.